5 van de 23
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Hoe gaat het met Xantia Break Turbo CT, verkocht
petervanzanten
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 01-07-2007

- C5 2,0-16v automaat Exclusive Break G3
- Xantia 1,8-16v automaat berline
Gepost: 17 april 2013 08:03 PM
  [ # 61 ]

Als het niet lukt, weet je waar je moet zijn voor andere remklauwen Wink

nu:xantia berline 1.8-16v automaat"99 hobby auto

Profiel  
 
rien vdw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 26-01-2009

- SpaceTourer C4
Gepost: 17 april 2013 08:12 PM
  [ # 62 ]

Bestaan er voor deze remklauwen geen revisiesetjes, waarbij je de rubberen delen vervangt?
Remklauw uitbouwen (werkje van nix) en op de werkbank lekker schoonmaken en van verse rubbertjes voorzien.
Terugbouwen en ontluchten en dan weer remmen als een .......

als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 17 april 2013 08:14 PM
  [ # 63 ]

Hoe hebben ze die niet werkende achterremmen getest? Vaak wordt dat verkeerd getest, waardoor bijna elke hydraulische Citroën daarop wordt afgekeurd..

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 17 april 2013 08:58 PM
  [ # 64 ]

Met name op platen-remmentestbanken willen hydropneumaten nog wel eens de mist in gaan idd. Op een rollen-remmentestbank gaat het doorgaans beter.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 17 april 2013 09:18 PM
  [ # 65 ]
petervanzanten schreef:

Als het niet lukt, weet je waar je moet zijn voor andere remklauwen Wink

Ja? Ik doe graag weer een beroep op je TCT onderdelen.  cool smile
Wat heb je nog liggen van de gesloopte TCT?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 17 april 2013 09:29 PM
  [ # 66 ]
rien van der winden schreef:

Bestaan er voor deze remklauwen geen revisiesetjes, waarbij je de rubberen delen vervangt?
Remklauw uitbouwen (werkje van nix) en op de werkbank lekker schoonmaken en van verse rubbertjes voorzien.
Terugbouwen en ontluchten en dan weer remmen als een .......

Dit wil ik wel gaan uitvoeren als het nodig is, ik sta nu onder druk om de apk in orde te krijgen.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 17 april 2013 09:34 PM
  [ # 67 ]

Wat Timo1990 en japv al hebben gemeld is de testmethode bij Kwikfit dus vaker oorzaak dat ze bij een remmentest falen.

Blijft mijn vraag, waarom hrijpt de achterrem pas bij stevige druk aan?
Situatie, op de krik in normale rijstand en draaiende motor. Zonder draaiende motor moet de voorraadbol toch ook een poosje druk houden?
Anders zou je met een doodvallende motor tijdens het rijden ook ineens geen remdruk meer hebben.

Wat me opviel is dat toen we de krik er onder vandaan hadden het een lange tijd duurde voordat de auto weer omhoog kwam.

Ik las over lucht in de leiding, een falende remservo en voorraadbol….

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 17 april 2013 09:53 PM
  [ # 68 ]

Je zegt het zelf al, op de krik in rijstand. Dan werkt het dus niet goed! In de hoogste stand, op de krik, dat wil waarschijnlijk wel. Ontluchten van de achterremmen moet ook in de hoogste stand..

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 18 april 2013 12:02 AM
  [ # 69 ]

Zou het dan zo zijn dat er weinig aan de hand is?
Dat Kwikfit niet goed te remtest heeft uitgevoerd?
Dat ik de achterremmen op de verkeerde hoogte heb getest op remwerking?

Wat ik ga doen is de remmen verder gangbaar maken en ontluchten en daarna weer aanbieden voor de apk, maar dan bij een ander garagebedrijf!

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 18 april 2013 12:06 AM
  [ # 70 ]

Gooi 50-75 kg in je achterbak en rij er een poosje mee rond.

En even goed gymnastieken wil ook wel eens helpen.

Groetjes Harry

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 april 2013 01:13 AM
  [ # 71 ]

Achterremmen werken pas als er druk op het achter veersysteem staat. In de rijstand op een krik is dat dus niet het geval. Maar ja, kwikfit en deskundigheid zijn verschillende werelden. De goede niet te na gesproken natuurlijk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 18 april 2013 01:52 AM
  [ # 72 ]

Idd zijn veel ‘algemene’ garages tegenwoordig niet (meer) zo bekend met hydropneumaten, en zeker de grote ketens als (vooral) KwikFit gaan dan nog wel eens de mist in. Ik las ergens een verhaal van een KwikFit-vestiging die bij een Xantiarijder bij hoog en bij laag beweerde dat de schokbrekers moesten worden vervangen. Toevallig was er die maand een kortingsactie op schokbrekers… Na een half uur soebatten moest de betreffende monteur toch schoorvoetend de Xantia-rijder toegeven dat er onder zo’n auto helemaal geen schokbrekers zitten…

Zie ook http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?f=7&t=13309 en http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?f=7&t=15860 en http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?f=7&t=13543 en http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?f=7&t=10666. Allevier topics met gedoe rond schijnbaar niet werkende achterremmen bij een Xantia bij een APK.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 april 2013 02:42 AM
  [ # 73 ]
rien van der winden schreef:

Bestaan er voor deze remklauwen geen revisiesetjes, waarbij je de rubberen delen vervangt?
Remklauw uitbouwen (werkje van nix) en op de werkbank lekker schoonmaken en van verse rubbertjes voorzien.

Er bestaan revisie setjes, niet goedkoop, zelfs niet bij de automaterialenzaak.
Ik heb mijn HDI voorzien van grotere remmen, de revisie setjes voor 2 voorremmen waren c.a. € 200

Zie: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210152/P90/

Profiel  
 
petervanzanten
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 01-07-2007

- C5 2,0-16v automaat Exclusive Break G3
- Xantia 1,8-16v automaat berline
Gepost: 18 april 2013 11:32 AM
  [ # 74 ]

Goed ontluchten en een volle tank moet voldoende zijn voor goed werkende achterremmen.Sinds ik dat doe nooit meer problemen gehad,ook niet op een platen testbank en gewoon in de rijstand.

nu:xantia berline 1.8-16v automaat"99 hobby auto

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 18 april 2013 10:58 PM
  [ # 75 ]

Bedankt allemaal voor jullie info!

Maandag a.s. gaat onze Xantia weer voor de herhaling.
We gaan kijken of er nog iets gangbaar gemaakt moet worden.

Ontluchten van de remmen,
Auto op de krik, wiel eraf. Auto in hoogste stand?
Slangetje op ontluchtingsnippel. Draaiende motor?
De een voet op rem en nippel open draaien. Ik las op het Xantia forum in het topic dat men een latje tussen het stuur en het rempedaal plaatsen, geeft dit voldoende remdruk? Zo kan ik het wel alleen uitvoeren. Luchtbellen eruit laten, nippel weer sluiten.

Heb ik zo de juiste werkwijze?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
 
5 van de 23
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook