8 van de 21
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
1220 Club break van MiGS
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 07 mei 2012 10:29 AM
  [ # 106 ]

Wat een snoepje! Of moet ik zeggen ‘chocolaatje’? Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 07 mei 2012 11:24 AM
  [ # 107 ]

dank!

Tja, chocola is ook snoep toch?

Na al dat poetsen was het tijd voor fatsoenlijke foto’s, mocht de nikon D60 van mkatgert lenen, beter!

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 06 september 2012 02:03 PM
  [ # 108 ]

Goedemiddag,

Ik wil een setje nieuwe achterremblokken kopen, nu zijn er volgens mijn documentatie twee soorten, van voor en na (ergens in) 1972.

bij voorremblokken is het heel makkelijk te zien, wat zijn de verschillen bij achterremblokken?

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 04 oktober 2012 10:25 PM
  [ # 109 ]

De buit is inmiddels binnen, klauwen zijn gereviseerd en liggen klaar met nieuwe blokken.

Kwam bij toeval op MP het oude type tegen, dus ter lering ende vermaak:

(deze plaatjes zijn schaamteloos van Marktplaats gekopieerd, hoop dat niemand daar moeite mee heeft)

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 10 maart 2013 11:52 PM
  [ # 110 ]

Vandaag is MIGS (+ Breeze) dan toch begonnen om de Break aan te pakken op de zwakke plekken, want hij moet wel meerijden met LCP. Die plekken zien er zo uit:

Wielkast linksachter.
En zo:

Dorpel.

Dus dat wordt nieuw plaatmateriaal kopen en/of zetten en daarna inlassen. Gelukkig is er in de loods in Berkel professionele apparatuur en deskundig advies voorhanden.
En veilig werken begint hiermee:

En nog een sfeerplaatje:

Breeze mocht de remklauwen achter vervangen door gereviseerde exemplaren (met nieuwe blokjes) van de betreurde GS van mkatgert. Traditiegetrouw zaten de aansluitnippels van de remleidingen weer knettervast. Dan kan je kiezen uit: met de steeksleutel de zeskant rond te maken, gelijk de griptang pakken of speciaal gereedschap gebruiken:


De onderste is een open ringsleutel 10-11, speciaal door mij gekocht hiervoor, vele jaren geleden. Belzer, vroeger een top gereedschapmerk, gaf levenslange garantie want de bek ondergaat een grote buigbelasting en is extra versterkt. Maar helaas de aansluitnippel was slw 8. MiGS pakte de haakse slijper en sleep in ringsleutel 8 een groef en ziet, dat werkte ook feilloos.


De sleutelloods in Berkel R. is denk ik bij een aantal forummers goed bekend, want er staan flink wat Troenen. Een paar CXen en GSen in diverse staten van onderhoud, een DS en natuurlijk de HY van Ree met wat werk.

Adri

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 07 april 2013 09:26 PM
  [ # 111 ]

Nog meer borstelen en slijpen… Inmiddels een GSA dorpel binnen (Wim en Paul bedankt!) die volgens mij goed pas gemaakt kan worden.

Het kofferbakgat aan bakboord was volledig van polyester, en ik zie aan stuurboord dat dat er een opgelegde plaat met verstijvingsril hte zitten die dus volledig verdwenen is.

ook aan die kant is er wel wat werk. Naast me werd een CX ontmanteld, dus heb de hoedenkplank en kofferbakboden mogen uitslijpen (dank Mick!), daar zitten vergelijkbare randen ingestampt dus wil die er vervolgens oplassen, en vervolgens wel kitten…

vandaag met Breeze de deuren eruit gehaald en hij heeft ook de uitlaat dichtgemaakt. Verder wat staan bikken aan de dorpelkap, wat eronder zit is ook niet best, zo eerst maar een puntlasboor bestellen.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 april 2013 12:04 AM
  [ # 112 ]
Breeze schreef:


De onderste is een open ringsleutel 10-11, speciaal door mij gekocht hiervoor, vele jaren geleden. Belzer, vroeger een top gereedschapmerk, gaf levenslange garantie want de bek ondergaat een grote buigbelasting en is extra versterkt. Maar helaas de aansluitnippel was slw 8. MiGS pakte de haakse slijper en sleep in ringsleutel 8 een groef en ziet, dat werkte ook feilloos.

Er zijn trouwens ook wartelsleutels met een zeskant. Lijkt me beter dan een 12-kant.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 17 april 2013 12:54 AM
  [ # 113 ]

Afgelopen weekeind weer hard gewerkt: de dorpel is volledig losgeboord aan de onderkant, de plaat voor in de kofferbak is ruw op maat en de spatbordreparatie is goed onderweg:

met nog wat nabewerken kan het andere vert emerald donordeel er zo in.

vanavond een pleister geplakt onder het mom van nu kan ik er van de onderkant bij



plamuur erover en wat poepbruin, zie je straks niks meer van Smile

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 17 april 2013 08:57 AM
  [ # 114 ]

Jij bent goed bezig man!  excaim .

Adri

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 17 april 2013 10:42 AM
  [ # 115 ]

Nog 10 dagen tot de technische keuring van de Pressé. Dit gaat helemaal goed komen! Smile

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 18 april 2013 11:48 PM
  [ # 116 ]

Nu nog 9 dagen tot de Pressé-keuring.
Vandaag weer echte voortgang geboekt, want MIGS had een snipperdag genomen en Breeze heeft altijd vakantie.


In de kofferbak naar links kijkend. Het gat is dicht.


En vanaf de andere kant kijkend naar het ex-gat.
Mooi spul dat MIG lassen.

In de constructiebranche gruwen ze van proplassen, maar bij restauraties is het haast onontkoombaar

Adri

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 19 april 2013 12:27 AM
  [ # 117 ]
Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 19 april 2013 12:46 AM
  [ # 118 ]

Waarom las je dat op elkaar?
Is proper gedaan dat wel maar dat gaat zo hard roesten, beter alles tussin passen en aflassen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 19 april 2013 10:10 AM
  [ # 119 ]

Daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Ik heb het zo gedaan enerzijds omdat het zo ook zat af fabriek, anderzijds omdat onze profi plaatwerker van mening is dat juist deze oplossing minder hard gaat roesten, meer laslengte = meer roest.

alle naden krijgen nog kit, dat moet de boel zodanig afsluiten dat er geen vocht tussenkomt.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 21 april 2013 10:45 PM
  [ # 120 ]

dit weekeind weer hard aan de bak, gisteren het spatbord en vandaag de dorpelkap erop geknetterd:

Het afwerken kan beginnen Smile

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
 
8 van de 21
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook