bx start niet.
thunderstruck
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009

- XM xm ct vsx automaat bj 95
Gepost: 29 april 2013 11:51 PM

hallo,ik ben vanmorgen naar mijn werk gereden zonder problemen.auto starte gewoon,echter ik wilde vanavond naar huis en de bx wil niet meer starten,startmoter draait gewoon rond,maar het is net of hij ergens geen vonk of benzine krijg,na een aantal maal proberen ruik ik wel een benzinelucht,maar de auto slaat gewoon niet aan.weet iemand waar ik dit euvel kan zoeken?mvg thunderstruck.het gaat om een Biarritz uit 1989

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 april 2013 12:15 AM
  [ # 1 ]

BDP sensor…? Is het een injectie? Er zijn ook Biarritzen met carburateur, vandaar de vraag. Maar als het een injectiemotor is dan denk ik aan de BDP sensor.

Profiel  
 
thunderstruck
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009

- XM xm ct vsx automaat bj 95
Gepost: 30 april 2013 12:36 AM
  [ # 2 ]

het is er een met carburateur

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 30 april 2013 01:21 AM
  [ # 3 ]

Defecte bobine? Defecte onstekingsmodule?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 30 april 2013 01:56 AM
  [ # 4 ]

Wat bedoel je trouwens met de ontstekingsmodule precies?
Welk onderdeel is dat?
Geven die wel vaker storingen?
Is dat zelf op te lossen door iets schoon te maken bijv.?

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 30 april 2013 02:43 AM
  [ # 5 ]

Zo’n klein en doorgaans zwart kastje met een zwarte stekker, normaliter gemonteerd op een plaatje aluminium, en waarvan de bekabeling uit het ontstekingshuis komt. De opvolger van ontsteking d.m.v contactpuntjes, later zelf opgevolgd door de verdelerloze ontsteking met DIS-bobines.

Is al wel vaker over geschreven, ook bij andere modellen van rond die tijd. Zoek maar eens met de zoekfunctie op ‘ontstekingsmodule’, groot kans dat je meerdere topics over startproblemen en rot lopen tegenkomt met bijbehorende oplossingen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5379
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 30 april 2013 09:06 AM
  [ # 6 ]

Als je geluk hebt was ie alleen verzopen. Dan zou hij het na een tijd stil staan weer moeten doen.

Ik zou eerst alle stekkertjes even controleren en een beetje aandrukken.

Als dat niet helpt denk ik ook aan de ontstekingsmodule.
Zoals Hilko al aangeeft heeft de BDP sensor (een veel voorkomende boosdoener) alleen een functie bij de injectiemodellen.

Het kan ook nog zijn dat de ontstekingsmodule het een beetje doet, dan pruttelt de motor af en toe wat maar wil niet op toeren komen.Maar als je de vonk wilt testen doet ie het dus wel…

Als ie naar benzine ruikt lijkt me dat brandstof geen probleem is, maar je kan het toch niet helemaal uitsluiten.

Sterkte maar!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5379
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 30 april 2013 09:10 AM
  [ # 7 ]
Visserkevis schreef:

Wat bedoel je trouwens met de ontstekingsmodule precies?
Welk onderdeel is dat?
Geven die wel vaker storingen?
Is dat zelf op te lossen door iets schoon te maken bijv.?

Zie antwoord Japv
Ja!
Ja/nee, alleen op te lossen door vervangen (5 minuten werk).

Profiel  
 
thunderstruck
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009

- XM xm ct vsx automaat bj 95
Gepost: 30 april 2013 10:27 AM
  [ # 8 ]

bedankt voor de info,zal het gaan zoeken bij de module,als die het niet is meld ik mij wederom op dit mooie forum,greetz thunder.ps kan ik hem wel aanslepen?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 30 april 2013 01:26 PM
  [ # 9 ]

Als de module stuk is dan heeft aanslepen/-duwen ook geen zin. De module bepaalt het moment van ontsteken.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
thunderstruck
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009

- XM xm ct vsx automaat bj 95
Gepost: 30 april 2013 03:45 PM
  [ # 10 ]

bixje rijd weer,was slecht contact bij de module.stekker eraf gehaald,schoon gemaakt en contactspray erop en rijden maar.jongens bedankt voor de nuttige info.greetz thunder

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 30 april 2013 04:11 PM
  [ # 11 ]

Als het een duccelier module betreft dan komt het gegarandeerd een keer terug, helaas ook al bij 2 bx’en mogen mee maken Wink
Loshalen helpt maar even.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5379
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 30 april 2013 05:48 PM
  [ # 12 ]

Ik had hetzelfde met een Bosch module. Ook bij een GSA.
Waarschijnlijk is de levensduur ongeveer 25 jaar…

Profiel  
 
thunderstruck
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009

- XM xm ct vsx automaat bj 95
Gepost: 30 april 2013 08:00 PM
  [ # 13 ]

hou het ff in de gaten.mocht hij vervangen moet worden zetten we gewoon een een nieuwe in.thanks for all the advices,greetz thunder

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook