Het Boschnr. voor het pompje is: 0 392 020 073.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Bedankt!
De break heeft een vreemd weggedrag al vanaf het begin dat ik r mee rijd.
Als ik op de snelweg door een glooiende kuil rijd die dwars over de weg loopt kom de wagen er schommelend uit dus bewegingen overdwars veren, ook vervelend in het stuur merkbaar, je moet echt tegensturen.
Nou heb ik vorig jaar een set(5) nieuwe veerbollen gekocht waarvan alleen de achterste er nog
op gezet moeten worden. Hopende dat het daarmee weg is, als je de achtervering indrukt bij stilstand en draaiende motor merk je niets van scheef veren, voorzijde heb ik nog niet geprobeerd.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Anders de uitlijning laten controleren.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Precies. En dan vooral heeeeeeel erg goed de voorste onder én boven draagarmen en het subframe bij de punten waar de armen vastzitten laten bekijken. Als er een draagarm of bevestigingsoog van zo’n draagarm een optater gehad heeft krijg je namelijk met dit soort klachten te maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Op citromobile een vsnaartje gekocht, bij Daniel Engelhart GS specialist!?
Normaal neem je naar de autoshop om de hoek de oude snaar mee om een goede nieuwe weer
mee terug te nemen.
Als je bij Daniel Engelhart wat koopt voor de gs 1220 hoef je de oude niet mee(die zat op de gs op het parkeerterrein.
Hun weten uiteraard direct welke je hebben moet.
Nou niet dus! Veel te groot. Nog speciaal extra een keer aan de man in de stand gevraagd want je weet het nooit(werd geholpen door een vrouw)ja ja die is speciaal voor de 1220 zei die.
De foute van Daniël Engelhart:
De goeie,van de shop om de hoek:
Maar moet ik zeggen 610x10 hadden ze niet want die had wat makkelijker te monteren geweest,
nu met de 600x10 was het wat krap(dynamo moest wat gekanteld worden)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Zit jou goede krukas poulie diameter er wel op?
Geen flauw idee?? Je bedoeld dat de 625 snaar wel goed is?
Kan ook aan de dynamo liggen mischien, dat was vorig jaar een omruiler/gereviseerde(van slechts 170,-).
Die ouwe die er af kwam was 610x9,5
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik wisselde mijn oude fan om voor een betere, en die bleek ook een grotere poeliediameter te hebben. Gelukkig bleken de poelies uitwisselbaar
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Het instabiele weggedrag komt zoals reeds beschreven door speling op de wieldraagarmen. Meestal de onderste. krachtig remmen levert dan een zoekend weggedrag op. Soms zelfs het gevoel alsof de auto een eigen leven wil gaan leiden.
Plaats een stevige koevoet bij het draapunt van de draagarm en dan kun je speling constateren.
Een V-snaar die overeenkomstig de aanbevolen maat toch te ruim is, heeft meestal een nadere dynamo als oorzaak. Zelf zorg ik altijd voor twee maten van de v-snaar in de auto te hebben. Ik ben al twee in een situatie geraakt op vakantie dat ik de verkeerde maat bij me had.
teveel citroenen
De zon ging wat vaker en warmer schijnen dus ik dacht kom…..........
IJzerzaagje in de decoupeer en hup:
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Hoe heb je de stevigheid van de koets opgevangen? Want je hebt de twee verstevigingen in het dak weg gehaald, neem ik aan.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gaaf! Ook een Twingo dak zo te zien? Ik heb van het weekend ook een Twingo dak in een Xantia gezaagd.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Jeetje! die Twingo dakjes zijn ongekend populair de laatste tijd!
Straks voel ik me nog een buitenbeentje zonder zo’n dak!
Ja idd een Twingo dakje,en de twee dwarse verstevigingen van het dak zijn natuurlijk weg want er is geen dak meer om te
verstevigen, en het zou er raar uitzien als ze er nog zouden zitten. De resterende koets wordt daar niet zwakker van.
Gr. Wim.