58 van de 79
« Eerste  < Vorige 56 57 58 59 60 Volgende >  Laatste »
   
Citroën Visa Club uit 1979 van Bart; blokje eruit
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 07 mei 2013 11:55 PM
  [ # 856 ]

Vlammen neem ik toch aan van niet cool cheese Het is meer een soort ‘‘tik tik tik tik’’ bij gas los. De Visa houd overigens ook in bij accelereren. Vlotter is tot 2x toe nagemeten en staat exact op 18 mm.

Ontsteking kan in principe niks mis mee zijn. Sensoren zijn niet omgewisseld (ook de kabeltjes niet).

Morgen maak ik ze schoon, eens kijken wat er dan gebeurd. Misschien dat er een druppel vet is opgelekt ofzo.

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 17 mei 2013 07:53 PM
  [ # 857 ]

Uiteindelijk bleken het ook niet de sensoren te zijn en heb ik heel de hoop opgegeven.

Ik ben uiteindelijk maar naar eendimport gegaan en die had het (ik lieg niet) met 5 minuten gefixt. Beetje draaien aan de CO en de gasklepschroef.

Gelijk maar een nieuwe ruitenwisser gekocht en met een beetje lief kijken een nieuwe slang gekregen(gekocht) voor tussen de carburateur en het luchtfilter. Wel een van een later type, aangezien de vroege helemaal onvindbaar zijn. De gaatjes heb ik dichtgekit.

Inmiddels ook een nieuwe spiegel gevonden. Bij het indraaien van de schroef valt het boutje onderin de deur. Grrrrrrrrr….

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 17 mei 2013 07:58 PM
  [ # 858 ]

Uit pure liefde het wagentje gelijk maar gewassen. Niet dat het wat uitmaakt, maar toch.

 

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 17 mei 2013 08:09 PM
  [ # 859 ]

Het blijft een leuke auto!!!

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 17 mei 2013 11:49 PM
  [ # 860 ]

Vind deze wel erg leuk. Varkensneus volgens mij, grijs, 4 deuren zonder stootstrips en zelfs nog een achterwisser en trekhaak!

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 18 mei 2013 02:30 AM
  [ # 861 ]

Heb je die gaatjes van binnenuit dichtgeplakt? Geen kans dat het plakspul (wat het ook zijn moge) in je carb en eventueel verder in je motor terecht kan komen met alle mogelijke rampscenario’s die daar uit kunnen voortkomen?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 19 mei 2013 08:56 PM
  [ # 862 ]

Thnx heren!

En Japv, fijne tip! Gelijk kit er weer uit gepeuterd en van buiten de gaatjes dichtgeplakt met zwart tape.

En het is ook wel eens leuk om je eigen auto langs te zien rijden!
http://www.youtube.com/watch?v=oFL8xsVpbSA

In vergelijking met de Xsara diesel was met de traagheid van de Visa overigens nog best te leven. Nu hebben we een C3 hdi en valt me gelijk 1 ding op als ik in de Visa stap. Traaaaaaaaaaaaaag! Laughing

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 02 juli 2013 04:08 PM
  [ # 863 ]

Achteraf bleek het nog niet goed te werken. De Visa viel weer stil stationair..

Wat bleek nou, hij lekte valse lucht op de flens van het spruitstuk! Dit aan de buitenkant dichtgesmeerd met vloeibare pakking en het probleem is voorgoed opgelost.

Inmiddels ben ik klaar met mijn studie en op zoek naar vast werk. Gelukkig werk ik nu wel ergens tijdelijk voor 40 uur per week, neemt niet weg dat de Visa elke week 2 maal een rit van 100 kilometer maakt. En dat doet ze prima!

Een ding weet ik al wel zeker, de Visa gaat niet weg. Wel zal er waarschijnlijk op termijn een andere auto bijkomen als ik meer kilometers moet gaan maken. Het liefst een wat zuinigere…

Ook zag ik steeds meer foto’s van oude wagens met gele mistlampen in de bumpers en dat is zo fout dat ik er hebberig van wordt. Inmiddels weet ik dat de meningen er behoorlijk over verdeeld zijn, maar gelukkig komen ze in het rooster en hoef ik niet te boren in de bumper. De lampen zijn zo weer te verwijderen.

Zo komt dat er ongeveer uit te zien;

Nog steeds erg blij met de Visa en alweer 3 jaar in bezit.

 

Profiel  
 
Gepost: 02 juli 2013 04:09 PM
  [ # 864 ]

Nog zuiniger dan een tweecilinder Visa?  Dan mag je wel op zoek naar een betaalbare C1 ofzo…

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 02 juli 2013 04:24 PM
  [ # 865 ]

Precies.

Wat voor cijfers haal je ermee?


En denk je eraan dat het geen lean-burner is?


Sommige blokken uit die tijd moest je juist laten janken om zuinig te zijn.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 02 juli 2013 04:28 PM
  [ # 866 ]

Ik haal zo’n 1 op 12.

Rijd op de snelweg dan zo’n 110 (volledig 1e trap) en best wat kleine stukjes in de buurt.

Mijn vriendin rijd met de Saxo 1.4 zo’n 1 op 15, maar die heeft ook echt een fluwelen voet.

 

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 02 juli 2013 04:30 PM
  [ # 867 ]

Die kleine stukjes nekken je…


DAt moet echt veel zuiniger kunnen. Ik haalde met de 205 (1.1 viercilider) 1 op 20.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 02 juli 2013 04:34 PM
  [ # 868 ]

Wat natuurlijk ook zo is, wil je met zo’n 35 pk karretje een beetje meekomen in het verkeer moet je al standaard op de volledige 1e trap wegrijden.

Op de snelweg even een vrachtwagen inhalen, hup weer vol op het gas.

1 op 20 klinkt hemels!

 

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 02 juli 2013 04:39 PM
  [ # 869 ]

Ja, maar je hoeft ook maar 35 pk uit de benzine te halen. Veel meer dan 140 pk zul je er dan ook niet in hoeven te stoppen aan benzine.


Maar het is vooral zaak om uit te vissen hoe je de motor moet behandelen. Nou weet ik dat de motor van die 205 van mij niet vergelijkbaar is, maar ook die moest je niet rijden zoals ik bijvoorbeeld met de C5 moet rijden om zuinig te zijn.

Die 205 moest ik vooral toeren laten maken. Dan was deze veel zuiniger dan wanneer je onderin de versnellingen blijft hangen. Het ligt er namelijk helemaal aan wanneer de motor en de carburateur (specifiek die combinatie) hun optimum bereiken.


Het is namelijk heel goed mogelijk dat ie onderin de toeren veel te rijk rijdt of juist bovenin veel te rijk. Dan druk je ineens zo een plens benzine onverbrand de uitlaat uit.

Ik zou zeggen: probeer het uit.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 02 juli 2013 04:44 PM
  [ # 870 ]

Interresant!

Ik rijd dan ook voornamelijk laag in toeren. 50- 60 in 4 bijvoorbeeld en schakel redelijk vroeg.

Voor mijn gevoel slijt zo’n motor alleen zoveel sneller met hogere toeren. Zo’n oud blokje wil je toch juist wat rust geven..?

Ik wil trouwens ook nog steeds een toerenteller.

 

Profiel  
 
 
58 van de 79
« Eerste  < Vorige 56 57 58 59 60 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook