Misschien heb ik nog zo’n voorbumper liggen… In ieder geval is ie minder gedeukt dan de jouwe.
Ik moet hem alleen wel even zoeken. Als je interesse hebt moet je maar even pb-en
Iedereen trouwens nog bedankt voor de leuke reacties. Deze gs komt niet uit zeist. Althans daar heb ik hem niet vandaan in elk geval.
@Hans: je hebt pm
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Na wat strubbelingen met verkeerde v-snaren eindelijk de goede er vanavond op gefrot.
Hij doet het !
Zo trof ik dus de dynamo aan die erop zat, zonder poelie en v-snaar!
Op naar t volgende euvel nl. de ventielen die helemaal gescheurd en verdroogd zijn…..en dus ook nog lek. Heb er nu 2 res. wielen opzitten en die andere neem ik morgen mee om de ventielen te vervangen…....word vervolgd
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Als die ventielen al zo gaar zijn, hoe is het dan met de banden? Zijn die nog een beetje jofel? Mooi dat ‘t beestje weer verse prik krijgt
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Die banden vallen nog mee, Ze zijn in elk geval nog apk waardig. Maar ze zitten er wel een keer aan te komen. L.v is aan de zijkant lek dus niet meer te maken. Het res.wiel zit er nu op en heeft nog 3 mm profiel. De rest van de banden is nog beter. Mocht iemand nog een bandje 145r15 hebben voor als reserve hou ik me aanbevolen. Profiel maakt niet zoveel uit.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Leuk man! Ik ga dit draadje ook volgen, ik ben wel gek op TLC projectjes
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Inmiddels heb ik 4 ventielen vervangen, van de week nog 1 te gaan dus..Morgen ga ik de gs helemaal nalopen voor de apk. Benieuwd wat daar nog uit gaat komen haha. Nee zal wel mee vallen denk ik. Heb inmiddels al een aardig beeld van de staat van de gs. Door het wisselen van al de wielen heb ik de remmen hoezen en hoesjes, speling ed al kunnen controleren. Dat zag er allemaal nog prima uit in elk geval.Alleen een speling gevonden l.v op de binnenste stuurkogel. Voor apk is dit geen afkeur maar binnenkort maar ff een andere spoorstang opzetten dus. Als het morgen een beetje meezit kan ik haar van de week wel wegbrengen voor de keuring.
Ik zal een voorlopig lijstje maken met wat ik in elk geval nodig heb aan onderdelen voor de auto.
-grille
-voorbumpert
-antenne
-kofferbakslot met sleutel. (geheel, want het slot heeft een poging tot inbraak bij de vorige eigenaar weerstaan)
-portiersloten/slotcilinders (is geen sleutel van, zoek met sleutel dus)
-spoorstang l.v
-plaatje boven rechter achterlicht
-tja en voor de rest moet ik het nodiga aan achterstallig onderhoud wegwerken. Dat komt als ie
eenmaal door de apk is wel. Ik kan niet wachten om lekker met de auto te gaan rijden
Als iemand me aan bovengenoemde onderdelen kan helpen hoor ik het graag, ben ook lid van de club hoor maar t magazijn is niet naast de deur en bovendien volgende maand? pas weer open. Ook moet ik mijn auto bestand nog laten aanpassen bij de club anders kan ik alleen gsa onderdelen kopen en niet specifieke gs dingen
Ik heb nog wel 2 slotcilinders van een 2cv met sleutel. Iemand enig idee of deze passen in een gs slot? Vanaf buiten zien ze er t zelfde uit.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je hebt net een magazijn opening gemist gisteren!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Art schreef:Ook moet ik mijn auto bestand nog laten aanpassen bij de club anders kan ik alleen gsa onderdelen kopen en niet specifieke gs dingen
Een telefoontje naar de Secretaris en hij maakt het voor je in orde, maak je maar niet te druk daarom
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Die zou ik niet bellen, doet geen ledenadministratie.
Hiervoor moet je bij de penningmeester zijn.
Ja ik weet het, het magazijn was open zaterdag, maar het was een beetje kort dag om er heen te kunnen, dus maar een maandje wachten en hopen dat ik dan wel kan. Moet om de 2 weken werken zaterdags.
Ik zal voor die tijd de penningmeestereen belletje geven in elk geval.
Vanmiddag de gs maar even helemaal nagelopen voor de apk en ik kwam met een bescheiden lijstje weg.
-remlicht rechts lampje vervangen.
-achteruitrijlicht rechts lampje vervangen.
-Fuseekogelspeling rechts de bovenste (mischien nog een adviespunt)
-1 huisje van e kentekenplaatverlichting liet wit licht naar achteren door (tijdelijk opgelost met een stukje tape)
-Ashoezen l en r achter de wielen zijn erg verdroogd, waren ook gescheurd net achter de kleine klemband die om de as zit (tijdelijk opgelost met een tywrap)
-Portieraam van de bestuurder ging niet open, dit om de spiegel te kunnen verstellen ivm apk. Opgelost door bekleding eraf te halen en het mechaniek te verzuipen in kruipolie.
-alle ventielen verdroogd, opgelost door nieuwe te monteren.
-het rechter onderste draagarmrubber ziet er niet zo fris meer uit, met rijden merk ik er niets van, maar ik ga hem toch maar vervangen. Heb nog een goede draagarm met rubbers liggen op voorraad.
-De accu stond los, deze is vast gezet.
Dat is het. De koplamp hoogte, remmentest en co moet bij de keuring maar bekeken en evt afgesteld worden. Ik zit nog te twijfelen of ik hem zo wegbreng of toch maar eerst de fuseekogel en die draagarm ga vervangen. Betekent wel dat het een paar weken later word eer ik ermee kan rijden. Ik denk dat ik de wagen naar de apk breng zo ie nu is, mocht ie toch afgekeurt worden ga ik gewoon binnen 2 weken voor een her keuring. Weet ik ook meteen of ik niets over t hoofd gezien heb.
Verder zag de gs er prima uit. Ik heb de voorkant op oprijbokken gereden en ben er met een lamp onderdoor getijgert. Het leidingwerk, uitlaat en de bodem zagen er nog perfect uit uit. geen spatje rot te vinden, ook de wielkasten waren nog onaangetast!
Kortom, het is een hobbyproject maar zeker een hele goede basis die het behouden dubbel en dwars waard is! Daarom de gs maar even gewassen in elk geval en de motorruimte met de hogedrukspuit schoongespoten. (Jaaaah ze laat her en der wel wat drupjes vallen. Droogleggen vh blok gaat in de toekomst nog wel gebeuren,maar dat besteed ik uit) Nu kan ik eerst eens zien hoe erg t nou echt is en waar het vandaan komt.
Ja het is een echte ‘‘dans son jus’’ auto.
Kan iemand mij zeggen of de onderste en bovenste fuseekogels het zelfde zijn? Ik heb namelijk nog wel een nieuwe liggen. Zit nog aan een draagarm vast die ik in de schuur heb liggen.
Die linker spoorstok is trouwen een goede onderwg naa mij (oude heeft speling op de binnenste kogel die in de hoes zit.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Fuseekogels zijn boven en onder hetzelfde. De binnenste stuurkogel is een los onderdeel, zonder spoorstang eraan. Is als zodanig dus te vervangen. Dit is te zien op pagina 85 van de vraagbaak 1971-1977. Na vervanging dient de auto uitgelijnd te worden.
Ga hiervoor naar een Citroenspecialist, de meeste bandenboeren weten niet dat een GS met draaiende motor, in de normale rijstand, moet worden uitgelijnd.
oh kijk, dat scheelt weer. dan heb ik mij nog wel een fuseekogel liggen. Ik krijg die binnenste stuurkogel compleet met stok en buitenste kogel geleverd (gebruikt namelijk) maar ik hou dan weer wat goede reserve delen over. De gs moet zoiezo uitgelijnt worden. Hoort bij een gs de stuurspaak bij het rechtdoor rijden recht naar beneden te staan of schuin? Ik meen dat namelijk wel eens gehoord te hebben dat ie schuin naar liksonder moet staan.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Bij de GS schuin naar linksonder, bij de GSA recht naar beneden.
Aha, dus toch! Dan staat het stuur nog goed bij rechtuit rijden. In m,n gsa staat ie idd recht naar beneden. Bedankt!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)