7 van de 12
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
De Witte GS 1220 Club Break ‘73 is verkocht!
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 20 april 2013 11:00 AM
  [ # 91 ]

Het Boschnr. voor het pompje is:  0 392 020 073.

Gr. Wim.

Profiel  
 
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 20 april 2013 12:21 PM
  [ # 92 ]

Bedankt!

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 06 mei 2013 02:11 PM
  [ # 93 ]

De break heeft een vreemd weggedrag al vanaf het begin dat ik r mee rijd.
Als ik op de snelweg door een glooiende kuil rijd die dwars over de weg loopt kom de wagen er schommelend uit dus bewegingen overdwars veren, ook vervelend in het stuur merkbaar, je moet echt tegensturen.
Nou heb ik vorig jaar een set(5) nieuwe veerbollen gekocht waarvan alleen de achterste er nog
op gezet moeten worden. Hopende dat het daarmee weg is, als je de achtervering indrukt bij stilstand en draaiende motor merk je niets van scheef veren, voorzijde heb ik nog niet geprobeerd.

Gr. Wim.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 mei 2013 03:14 PM
  [ # 94 ]

Anders de uitlijning laten controleren.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 mei 2013 03:19 PM
  [ # 95 ]

Precies. En dan vooral heeeeeeel erg goed de voorste onder én boven draagarmen en het subframe bij de punten waar de armen vastzitten laten bekijken. Als er een draagarm of bevestigingsoog van zo’n draagarm een optater gehad heeft krijg je namelijk met dit soort klachten te maken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 08 mei 2013 05:39 PM
  [ # 96 ]

Op citromobile een vsnaartje gekocht, bij Daniel Engelhart GS specialist!?
Normaal neem je naar de autoshop om de hoek de oude snaar mee om een goede nieuwe weer
mee terug te nemen.
Als je bij Daniel Engelhart wat koopt voor de gs 1220 hoef je de oude niet mee(die zat op de gs op het parkeerterrein.
Hun weten uiteraard direct welke je hebben moet.
Nou niet dus! Veel te groot. Nog speciaal extra een keer aan de man in de stand gevraagd want je weet het nooit(werd geholpen door een vrouw)ja ja die is speciaal voor de 1220 zei die.

De foute van Daniël Engelhart:

De goeie,van de shop om de hoek:

Maar moet ik zeggen 610x10 hadden ze niet want die had wat makkelijker te monteren geweest,
nu met de 600x10 was het wat krap(dynamo moest wat gekanteld worden)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 mei 2013 06:22 PM
  [ # 97 ]

Zit jou goede krukas poulie diameter er wel op?

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 08 mei 2013 08:05 PM
  [ # 98 ]

Geen flauw idee?? Je bedoeld dat de 625 snaar wel goed is?
Kan ook aan de dynamo liggen mischien, dat was vorig jaar een omruiler/gereviseerde(van slechts 170,-).
Die ouwe die er af kwam was 610x9,5

Gr. Wim.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 08 mei 2013 09:59 PM
  [ # 99 ]

Ik wisselde mijn oude fan om voor een betere, en die bleek ook een grotere poeliediameter te hebben. Gelukkig bleken de poelies uitwisselbaar Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 09 mei 2013 12:02 AM
  [ # 100 ]

Het instabiele weggedrag komt zoals reeds beschreven door speling op de wieldraagarmen. Meestal de onderste. krachtig remmen levert dan een zoekend weggedrag op. Soms zelfs het gevoel alsof de auto een eigen leven wil gaan leiden.
Plaats een stevige koevoet bij het draapunt van de draagarm en dan kun je speling constateren.

Een V-snaar die overeenkomstig de aanbevolen maat toch te ruim is, heeft meestal een nadere dynamo als oorzaak. Zelf zorg ik altijd voor twee maten van de v-snaar in de auto te hebben. Ik ben al twee in een situatie geraakt op vakantie dat ik de verkeerde maat bij me had.

teveel citroenen

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 03 juni 2013 06:51 PM
  [ # 101 ]

De zon ging wat vaker en warmer schijnen dus ik dacht kom…..........
IJzerzaagje in de decoupeer en hup:


Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 03 juni 2013 08:17 PM
  [ # 102 ]

Hoe heb je de stevigheid van de koets opgevangen? Want je hebt de twee verstevigingen in het dak weg gehaald, neem ik aan.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 03 juni 2013 08:20 PM
  [ # 103 ]

Gaaf! Ook een Twingo dak zo te zien? Ik heb van het weekend ook een Twingo dak in een Xantia gezaagd. cool smirk

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 juni 2013 11:20 PM
  [ # 104 ]

Jeetje! die Twingo dakjes zijn ongekend populair de laatste tijd!
Straks voel ik me nog een buitenbeentje zonder zo’n dak!

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 04 juni 2013 12:21 AM
  [ # 105 ]

Ja idd een Twingo dakje,en de twee dwarse verstevigingen van het dak zijn natuurlijk weg want er is geen dak meer om te
verstevigen, en het zou er raar uitzien als ze er nog zouden zitten. De resterende koets wordt daar niet zwakker van.
Gr. Wim.

Profiel  
 
 
7 van de 12
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook