2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Mijn Xantia Activa V6 1998
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 05 februari 2012 12:38 PM
  [ # 16 ]

Vond deze foto’s, welke ik van m’n oude stangetjes heb genomen. Hier zitten dus die plastic
blokjes omheen welke je ook dient te vervangen.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 05 februari 2012 10:19 PM
  [ # 17 ]

Ja, die zijn al goed versleten, ik ga die van mij toch ook nog eens mogen vervangen nu ze nog te verkrijgen zijn. Dit hadden ze imo toch iets degelijker mogen uitvoeren met b.v. een afgedicht kogellagertje of zo…
Maar dan gaat de kostprijs weer in de hoogte, nog enig gedacht over de kostprijs van deze stangetjes?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 06 februari 2012 10:29 AM
  [ # 18 ]

Die stangetjes, zijn die nog ergens nieuw te koop? Ik kan me herinneren dat ze in de Citroën database als NFP (=niet meer leverbaar) stonden vermeld.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 06 februari 2012 10:51 AM
  [ # 19 ]

Ik heb ze vorig jaar nog besteld en ontvangen. En volgens service.citroen.com zijn ze nog steeds leverbaar. Ze kosten ook geen drol. 10 euro per stuk of zo.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 09 juni 2013 12:14 PM
  [ # 20 ]

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat over mijn onvolprezen Activa poste…
Nou, onvolprezen tongue rolleye is nu weer wat hoog beschreven want de airco heeft het laten afweten en het verdict is redelijk ernstig. Lekken aan het expansieventiel en jammer genoeg ook aan de compressor (asafdichting).
Kostprijs voor de herstelling zo’n 930 euro dus effe slikken.
De afgelopen jaren is er weinig met de wagen gereden (vandaar de lekkende asafdichting op de koelcompressor ???) nu bolt hij terug wat meer en op de airco na tot nu toe probleemloos. 
Onvermijdelijk stel ik me de vraag of het dit allemaal nog waard is, ook de veerbollen zijn immers ver aan een beurt toe (vervangen of terug op druk zetten) en wat het volgende zal zijn is gissen… koppeling, nog steeds de eerste… ander mechanisch of elektronisch falen…
Ja, hij is in bovengemiddelde staat, ja het rijdt fantastisch en is uniek en ja mijn hart is er aan verknocht. Maar de rationeel denkende en in zijn geldbeugel kijkende Belg in mij (wij kunnen dat ook hé  Laughing )  begint zich toch vragen te stellen. Bijhouden of van de hand doen.
Het is een dure hobby om er in dit apenland met rond te rijden, reken maar op zeker 1200 euro vaste kosten dus rijtaks & verzekering zonder er 1 meter te rijden en als je er een ongeval mee zou hebben krijg je zelfs in je recht er geen sikkepit voor terug of je zou er een rechtszaak van moeten maken. En dan kan je in Belgie net meteen in het gekkenhuis gaan zitten sick  sick .
Wat zouden jullie doen bijhouden of toch maar eens uitzien voor iets anders, zo’n prachtige Ds5 of ja waarom geen Ds4 200 Thp.
En heeft iemand van jullie een gedacht wat een me zou kosten om de volledige hydrauliek eens terug te laten op druk zetten en waar ik daar best voor ga Chyparse of zijn er alternatieven..
Ben ook nog op zoek naar een linkse koplamp, iemand ééntje liggen of idee waar.
Groetjes

P.s. De Activa-stangetjes zijn niet meer leverbaar, ik heb er een tijdje geleden nog 1 (weet niet meer of het links of rechts was) kunnen bemachtigen en dat was volgens de magazijnier van dienst de laatste. Dus dat wordt de uitgesleten plaats oplassen en met geduld terug mooi rond maken waarna een laagje ver ze als nieuw laat zijn.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 juni 2013 01:04 PM
  [ # 21 ]

Als je nu eens een compressor op de sloop zou halen en het ventiel en de compressor zelf vervangt? Dat zou een bom duiten schelen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 09 juni 2013 01:40 PM
  [ # 22 ]

Op de sloop?? Prijs van compressor alleen valt nog mee (428 euro) en dan heb je zeker een goed exemplaar wat je een van sloopexemplaar als het tegenzit niet gaat kunnen zeggen. Dus dan toch maar zekerheid en nieuw!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook