Goedeavond,
na een behoorlijke tijd afwezig te zijn ga ik binnen een korte termijn weer een citroen kopen (ben begonnen met een Xantia 1.8 toen een ZX volcane 1.9 ) toen een jaar ongeveer geen eigen auto gehad en sinds anderhalve maand ben ik eigenaar van een VW polo maar omdat ik er na 4 dagen een trekhaak in kreeg ga ik op zoek naar wat anders , en citroen zit in mijn bloed dus nu weer een Xantia.
Maar nu komt het ik heb van mijn ZX het leren interieur nog staan past dit in een Xantia?
ergens hoop ik van wel.
Graag hoor ik van jullie
groetjes Dennis
EDIT : stuk tekst vergeten
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Voorstoelen zul je vast wel erin krijgen, maar de achterbank zal een probleem worden denk ik, dat is bij elk type auto weer anders, zowel qua bevestiging als qua breedte.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Beter een ZX met slecht interieur zoeken?
Nee ik heb een ZX gehad puur omdat het een volcane was, xantia spreekt mij meer aan.
Totaal aantal Berichten: 440
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
`Dan kun je het leder interieur misschien verkopen, en voor dat geld een Xantia interieur op de kop tikken in leer….
Maar passen zal het niet denk ik (om eerlijk te zijn heb ik het nooit geprobeerd)
Voorstoelen zijn wel over te zetten geloof ik, als je de bodemrails van de xantia houdt, maar de rails die daarop schuift van de ZX neemt. of het past er allemaal in 1x in maar dat durf ik niet te zeggen.
Achterbank van een ZX is waarschijnlijk te smal en laag, maar wie weet kun je het wel pas krijgen hoor met wat aanpassingen.
Ik heb ook wel eens een compleet XM interieur in een Xantia gezien, zowel voor als achterbank, dus er is wel het een en ander mogelijk. ik weet alleen niet hoe, dus tot zover mijn “hulp” :p
Jay-Jay… schreef:`Dan kun je het leder interieur misschien verkopen, en voor dat geld een Xantia interieur op de kop tikken in leer….
Maar passen zal het niet denk ik (om eerlijk te zijn heb ik het nooit geprobeerd)
Ik heb al meerdere keren de set op internet aangeboden ook hier maar tot nu toe geen resultaat. Daarom was ik ook benieuwd of het in een Xantia past, heb ik en een mooi interieur en mijn ouders een stuk zolder terug
Voorstoelen kun je zo over zetten, met de bouten die in de vloer zitten, de rails kun je dus gewoon aan de stoel laten zitten, alleen hebben de nieuwere Xantia’s vaak side airbags etc, die heb je dan niet meer bij een ZX interieur. Achterbank over zetten gaat zowiezo niet, tussen een xantia berline en break is ie zelfs niet uitwisselbaar
Goede raad is voorraad
Oja klopt ja side airbags had ik ook gezien inderdaad in de auto waar ik ben wezen kijken, dat is wel jammr inderdaad.
Nou ik zal kijken of er iemand hier dan nog intresse heeft in een interieur voor een ZX.
Bedankt allen voor de hulp
Zijairbag-lampje kun je uit krijgen door er een 1,5ohm weerstandje tussen te solderen onder je stoelen. heb ik ook gedaan toen ik een XM interieur plaatste in de xantia van mijn vader
Nja ik denk dat ik toch maar een leuke ZX zoek die ik opleuk doormiddel van interieur en bumperpakket enz
Scheelt ook wegen belasting