Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Revisie van een hoge druk regelaar, midden op een berg in frankrijk terwijl het 10 graden is en er windkracht 10 staat… in de regen. Kortom: niet zo zeuren en hard worden Jaspertje!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nou jongens, een beetje aardig doen tegen Jasper!
Ik vind het juist leuk dat ie op z’n 13e al aan dit soort auto’s sleutelt!
Ik sleutelde op ‘n 13e aan een Peugeot….fiets.
Houd moed Jasper! Het komt vast wel goed met die pallas!
Op dit forum kan je juist ervaring opdoen.
Over 10 jaar geef jij misschien advies aan de newbies op dit forum!
En voor de monteurs die beroepshalve onder barre omstandigheden de mensen weer op weg helpen moeten we vooral respect hebben, maar ik blijf liever een mietje wat dat betreft…
Het moet wel hobby blijven…
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
vanochtend wou ik de gsa even verplaatsen naar voor het huis.
maar ze had er geen zin in, ze startte niet. omdat het lampje brandde dacht ik dat er nieuwe benzine bij moest, maar na dit bijgevuld te hebben deed ze nog niks, hij start net niet dus geeft geen vonk ofzo.
misschien weten jullie iets waardoor een gsa zomaar ineens niet meer wil starten?
hij heeft 1 of 2 dagen geleden nog gelopen
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wacht even. Niet starten en niet aanslaan zijn 2 dingen. Gaat de startmotor rond, dan start hij dus WEL maar slaat hij NIET aan. Heb je al gecontroleerd of je een vonk hebt? Bougiekabel loshalen, voor de handigheid even een oude bougie insteken en tegen de motor aanleggen (NIET vasthouden dus…) en opnieuw starten. Vonkt ie, dan krijgt de motor dus geen benzine. Vonkt ie niet dan is er iets met de onsteking aan de hand..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
de motor krijgt wel benzine, dat hebben we getest, dus dan is het met de ontsteking,
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Heeft het ding elektronische ontsteking of heeft-ie contactpuntjes?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
electronische ontsteking, ik kwam er vanochtend achter dat een kabeltje losgeschoten was vd elektroniche ontsteking, die heb ik weer vastgeklikt, kan dit er ook mee te maken hebben?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
De ontstekingsmodules daarvan willen nog wel eens sneuvelen, maar ook de bobine kan natuurlijk aan z’n eind zijn. Heeft Pekeltje ook elektronische ontsteking? Zo ja, dan kun je daarmee eens de module uitwisselen om te kijken of dat uitmaakt. Helpt dat niet, dan de bobine uitwisselen en nogmaals proberen. Als Pekeltje geen elektronische ontsteking heeft dan zijn de bobines helaas niet uitwisselbaar.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
dat heeft ie wel volgensmij! k zal even kijken
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
ja, dat heeft ie!!
begeven de ontstekingsmodule en de bobine wel vaker zomaar?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Alles gaat vroeg of laat een keertje stuk, spul is waarschijnlijk al behoorlijk op leeftijd Ontstekingsmodules (met name die van Ducellier heb ik me laten vertellen) zijn daar wat gevoeliger voor. En de bobine van mijn GSA begaf het vorig jaar tijdens een rit ook zomaar ineens.
Vervang de ontstekingsmodules trouwens met de aluminium koelplaat er nog aan, de boutjes waarmee de module op de koelplaat zit zitten vaak behoorlijk vastgerot.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Dan doe ik dat, hopelijk lukt het vandaag, gisteren helemaal de garage leeggehaald en de gsa er in geduwd, dus ze staat mooi inde garage vanaf nu
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
kan iemand me ook uitleggen hoe ik die ontstekingsmodule vervang/?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Schroef de oude eruit en de nieuwe erin. Druk de stekker erop.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
de ontstekingsmodule, dat is dat zwarte kastje he? van het merk ducellier
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4