Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
banaanepit schreef:dit word de hardste bx van Nederland. echt mooi man ik had durven wedden dat hij bij een ander al 3 keer op de sloop had gelegen.
De hardste betwijfel ik, maar op zijn minst een van de BXen in Nederland waar de meeste TLC* in is gegaan. En tja, misschien was ie op de sloop beland, maar goed, Melchior777k heeft dus een prima keuze gemaakt door de wagen te verkopen aan Goof->blik<-scha .
TLC = tender love and care
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Roestvrij is hij zeker niet, daarvoor moet het spatbord RA vervangen worden, achter het tankklepje bobbelt de lak wat. Maar daar rijdt hij nog wel even mee door denk ik zo!
Vandaag de boel afgekit, in de galva-zink gezet en daarna getectyleerd/ML behandeld. Verder het subframe weer gemonteerd (en de nieuwe subframesteun was perfect uitgemeten, jeej) en de brandstoftank weer aangesloten met nieuwe leidingen. De leidingen over het achtersubframe waren zo slecht dat ze bijna op knappen stonden. De pulsdemper was ook veranderd in een brokje roest.
Morgen verder met het opbouwen van het interieur, de remschijven vervangen en de handremkabels fixen. Ook nog even van injectie spul wisselen om het afslaan te voorkomen. Daarna naar de APK!
Aangezien er een lelijk gat in de achterbumper zat heb ik er maar een uitlaatdemper type stadsbus onder gezet:
DSCN1198 (1024x768) by Goofblikscha, on Flickr
Nou nog even een goede bumperlip onder mijn sloop trd vandaan halen:
DSCN1199 (1024x768) by Goofblikscha, on Flickr
Weer aan het opbouwen:
DSCN1197 (1024x768) by Goofblikscha, on Flickr
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Tis een errug mooie Gti geworden zo. Nog ff een filmpje uploaden van die blêêrpijp zeg ik!
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Ja dat is een beetje raar, je hoort de uitlaat niet. Hij lijkt zelfs stiller….
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Vanmiddag heb ik de voorremschijven vervangen, de rechter schijf was heel erg doorgescheurd. Ik maak zo nog wel even foto’s… Ook heb ik de handremkabels voorzien van nieuwe hoezen, ook weer een APK puntje.
Verder heb ik de brandstofretour van het blok, de lambda sensor en de luchtmassameter vervangen. De BX loopt nou merkbaar beter (rijdt niet meer als een aan-uit injectie) en geeft geen foutmeldingen meer. Hij blijft echter tegen het afslaan aanzitten als ik het gas los laat. Waar dat dan aan ligt is mij een raadsel. Ik hoop dat er iets een storing gaat geven zodat ik hem uit kan lezen.
Zometeen nog even kijken naar een bumperlip, en misschien ga ik de BX nog even wassen.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Kan je niet gewoon het gasklephuis eens schoonmaken en afstellen? Heb ik bij mijn laatste GTi ook gedaan en dat had merkbaar zin.
Eveneens ben ik tevens ook.
Wat valt er naast het stationair af te stellen dan?
Ik zag wel dat het gasklephuis vol staat met motorolie. (dat zuigt hij aan via de carter ventilatie, die heb ik nou dus ook ontkoppeld) Ik zal hem er eens afhalen en nakijken.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Jeetje, dat ding was rijp voor sloop! Maar jij pakt alles aan en maakt er wat moois van. Respect.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
GoofBlikscha schreef:Wat valt er naast het stationair af te stellen dan?
Ik zag wel dat het gasklephuis vol staat met motorolie. (dat zuigt hij aan via de carter ventilatie, die heb ik nou dus ook ontkoppeld) Ik zal hem er eens afhalen en nakijken.
Je kan de gasklep en de gasklepsensor afstellen, en daarna het stationair toerental.
Eveneens ben ik tevens ook.
Foto’s!
DSCN1203 by Goofblikscha, on Flickr
DSCN1204 by Goofblikscha, on Flickr
DSCN1207 by Goofblikscha, on Flickr
DSCN1211 by Goofblikscha, on Flickr
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
wat een mooiert
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Staat stukken beter zo met die frisse voorbumper!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Keurige wagen zo, complimenten!!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
netjes hoor, vind hem erg mooi !
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Nice
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91