Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ze staan inderdaad heel errug gaaf!!!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Alweer een maand voorbij, en eigelijk is er niks gebeurt of aan gedaan.
Wel is de GTI een daagjes uitgeleend geweest aan een mede-forummer en prompt dat die er natuurlijk wel problemen mee kreeg.
Bij de eerste keer stilvallen blijken er 2 relais te zijn gesmolten, waaronder die van de brandstofpomp.
Nieuwe relais die er overigens nog maar 2 maanden inzaten!
Toen de oude relais die gelukkig nog in het dashboardkastje lagen terug gezet en gewoon weer starten.
De 2e keer was het stilvallen iets heftiger, maar toen ik ter plaatste was bleken de relais nog gewoon intact en bij mij wilde die ook gewoon weer starten en lopen.
Ik heb er nu zelf weer een paar dagen in gereden en er lijkt me niks mis, apart!
Maar nu is het dus weer tijd voor wat onderhoud, een nieuw benzinefilter had ik al een tijdje in huis, hij moest er alleen nog even onder.
Ik zat nog wel een beetje in dubio over de richting van het filter, want ik heb een reservepomp liggen met het filter die van de pomp afwijst. Het oude filter wijst echter met de pijl richting de pomp. En als je naar het felsrandje kijkt dan wijst het nieuwe filter ook met het pijltje richting de pomp. Dus zo heb ik hem ook maar gemonteerd.
Kan iemand bevestigen of dit juist of onjuist is?
En omdat die nu toch met de kont in de lucht stond heb ik gelijk maar de bumpertank eronder vandaan gehaald zodat ik de vulhals kan vervangen, ook geen overbodige luxe:
De bumpersteun had ook niet veel extra nodig om los te komen:
En helaas ook hier een klein gaatje, maar gelukkig nog niet buiten het klepje:
Wordt vervolgd…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik heb na je whats appje nog even in mijn foto’s gezocht, en bij mij wees die dus inderdaad van de pomp af. Andersom dus vergeleken met jou filter, echt heel apart!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik heb toevallig vandaag de brandstofleidingen van mijn GTI vervangen, bij mij gaat het van de tank naar de pomp, van de pomp naar het filter, en van het filter naar de motor…. Dus bij mij moet de pijl van de pomp af wijzen.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Het pijltje geeft de doorvoerrichting van de brandstof weer voor hoever ik weet. En ik neem aan dat je de benzine richting motor wilt
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Zie hier voor de brandstofstroom bij jouw motor. Filter komt na de pomp, dus pijl moet naar voren wijzen.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Plaatjes rechtstreeks uit CitDoc linken werkt helaas alleen wanneer iemand daar is ingelogd
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Felice schreef:Zie hier voor de brandstofstroom bij jouw motor. Filter komt na de pomp, dus pijl moet naar voren wijzen.
Hmmm, op dat plaatje staat de pomp ook andersom getekend t.o.v. hoe die mij onder de auto hangt.
Maar lijkt er toch op dat ik het filter dan weer om moet draaien, eerst maar eens alle slangen onder de auto gaan volgen…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik heb alle slangen onder de auto gevolgd en daaruit bleek dat ik toch het benzinefilter om moest draaien.
Helaas is door al het gefrut aan de benzineslangen wel de pulsdemper gaan lekken. Waarschijnlijk omdat die toch al bijna doorgerot was. Helaas kost een nieuwe bij de dealer iets van +70 euro als die uberhäupt nog leverbaar is. Momenteel heb ik hem even doorverbonden met een buisje, maar ik zou toch graag weer een dempertje terug monteren.
Nu heb ik ook wel eens gehoord dat XM’en en AX’en (en misschien ook wel andere modellen) plastic plusdempers hebben die ook nog eens in de motorruimte gemonteerd zitten. Alleen ik heb al genoeg XM’s door m’n handen gehad en gesloopt, maar ik ben nog nooit iets tegengekomen wat erop lijkt.
Weet iemand hier iets meer over, of waar ik ergens anders een pulsdemper vandaan kan halen voor een normale prijs?
Ook heb ik de veerbollen er afgedraaid om te laten vullen, dus hopelijk veert die straks weer zoals het hoort. Nu wilde die nog wel eens een beetje raar nadeinen/springen na een hard genomen drempel.
De HD-leidingen op de achterbrug zijn trouwens ook niet meer wat ze geweest zijn.
De krulleiding naar de linker remklauw is al eens vervangen bij vorige eigenaar en de 3 leidingen van de veercilinders had ik nog liggen in cunifer. Zodoende hoefde ik alleen maar de krulleiding naar de rechter remklauw nieuw te halen bij de dealer.
De 4 lange HD-leidingen laat ik nog even voor wat ze zijn en die vervang ik wel zodra ze ook daadwerkelijk lek gaan of APK afkeur worden.
En het gat bij de uitlaatsteun is ook nog wat groter geworden. Een afspraak bij het lasbedrijf is al gemaakt.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Tering, dat is wel héél erg!
Last van metaalwormen of zo!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Jeetje. Dan lijkt het gat in mijn GTI opeens helemaal zo groot niet meer…
Ligt het aan mij of is daar al eens aan gecoat/gelast (wittige verflaag)?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Klopt, in het verleden zijn er al 2 of 3 plaatjes over elkaar heen gebakken.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Respect hoor!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
oh! leidingen! das wat mijn garage niet kan vinden. gaaf zeg
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Net ook nog even het koelwater en de O-ring achter het onstekingshuis vervangen, want die verdacht ik van olielekkage.
Tevens de koelslang tussen thermostaat en gasklep vernieuwd, want die begon achter 1 slangklem flink in te scheuren:
Hoezo aan vervanging toe?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90