Onlangs de stoute schoenen aangetrokken en redelijk impulsief een witte GSA aangekocht.
Waarom: omdat het kan, en omdat ik dit altijd een leuk model heb gevonden.
Dus voor de heb, wellicht ook een beetje voor de handel. We zullen zien.
Het betreft de witte GSA uit Alphen, ex clublid hier.
De start was niet heel bijzonder…na 400 meter stond ik al stil met een gebroken koppelingskabel.
Nu ben ik in het gelukkige bezit van een autoambulance en een paar zware BMW’s e23, dus even een vriend gebeld en 2 uur later was ik thuis.
Kabel is besteld, dus daar is het nu op wachten.
Omdat me een paar dingen irriteren maar eens rondvragen voor de volgende opsmuk dingen:
- Rechterbuitenspiegel
- Net blauw interieur, of een compleet ander interieur voor omkleuren. Let op, wat er nu inzit is redelijk, dus alleen bij echte verbetering ben ik geinteresseerd
- Als het blauw (voorkeur) blijft, zoek ik ook nog een goede middenconsole. Die van mij is ernstig Frans verbleekt en kaal.
En dan, ja wat moet je er mee als je voornamelijk in snelle BMW’s doet? Onthaasten denk ik..
Ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen. Plaatjes worden gepost als ze weer loopt en rijdt.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Nette, niet gare en/of verbleekte en/of versleten GSA-interieurdelen zijn zeer moeilijk te vinden, dus succes met zoeken De stof is zo dun dat onder invloed van de zon de stof helemaal uitdunt en gaar wordt en daardoor scheurt en vergaat. En de kunststof interieurdelen verbleken ook net zo hard. Niets is onmogelijk, maar zie het als uitdaging
Er zijn tevens drie soorten spiegels geleverd op de GSA. De kleine Spécial-spiegeltjes, de grote hoekiger Club-spiegels en de Pallas-spiegels die hetzelfde eruitzien als de Club-spiegels, maar van binnenuit verstelbaar zijn.
Hoe dan ook: welkom hier, en heel veel plezier van je GSA! Ik ben benieuwd naar de foto’s
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Ok,thanks.
Ik zag op MP een rode met grijze bekleding staan.
Doen onderdelen in GSA nog wat? Stel ik koop dat ding, en trek hem uit elkaar. Levert technisch spul nog wat op? Of wordt het toch http://www.leboncoin.fr?
Zijn er demontage specialisten in deze contreien?
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Welke contreien praat je over?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Technische onderdelen (motorblokken, versnellingsbakken, onderstel etc.) doen niet veel, er is amper vraag naar en aanbod is er nog genoeg. Roest- en deukvrije plaatwerkdelen zijn erg zeldzaam, maar ook hiernaar is niet heel veel vraag, omdat de weinige exemplaren die er nog over zijn in veel gevallen aardig roestvrij zijn gemaakt door de jaren. Veel liefhebbers hebben zelf al een aardig voorraadje onderdelen opgebouwd door de jaren heen. Er zijn nog maar zo’n 200 a 300 GS’en en GSA’s in Nederland, waarvan een flink deel gestald/geschorst of in restauratie staat, dus kun je je voorstellen dat er gewoon maar een hele kleine afzetmarkt is.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Een auto slopen en de onderdelen verkopen is naar mijn bescheiden mening niet lonend.
Je vist met GS/GSA spul in een hele kleine vijver van liefhebbers van deze auto.
Er zijn hooguit nog 250 tot 300 rijdbare GSen en GSA’s. Heel veel liefhebbers hebben in het verleden heel goed voor zichzelf gezorgd en prive een aardige onderdelenvoorraad opgebouwd. Voor de handel hoef je het dus echt niet te doen. Het zou wel jammer zijn als er, alleen voor een interieur, weer een zeldzame GSA minder op straat rond zou rijden.
Je bent snelle auto’s als bijv. BMW’s gewend, dan wordt rijden in een GSA een heel andere beleving.
Veel succes.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Zo te zien zijn JAPV en ik het aardig eens!!!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Nog even nieuwsgierig naar details:
Welk bouwjaar? (van de auto dan) ‘81?
1130 of 1300? Special, Pallas, X?
En foto’s wachten we in spanning af!
Leuk forum!
Ik ben idd van de snelle BMW’s met de beroemde M30 motor.
Toch ben ik heel ambivalent in wat ik leuk vind.
Ooit komt er een R4…een Ami, een Saab900 enzovoort.
Ik vind zoveel leuk. Wel opvallend: eigenlijk alleen maar europees, en dan ook allen van het vaste land.
Vaak vind ik met dit soort auto’s de basis uitvoering nog leuker dan de allerdikste.
Tegelijktijd bezit ik dan resp een BMW 323i, BMW 635csi en een 735i..
Met deze GSA wil ik een beetje onthaasten en vooral grappig in de buurt rondcrossen.
Ik ben net 40 geworden..zou het daar mee te maken hebben?
De plaatjes komen als ze van de trailer af is, morgen komt de koppelings kabel.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Ik ben inmiddels 61, heb sinds 1981 onafgebroken diverse GS en GSA’s gehad en er vele dagelijkse kilometers mee gereden.
En het blijft leuk!!
Sinds enkele jaren beweeg ik me voort in diverse BXen nu een BX 19 TZD automaat.
Maar haal nog steeds regelmatig, (na een poosje gedwongen stilstand door een mankement), met veel plezier de GSA uit z’n onderkomen.
De prestaties blijven alleen wel een beetje achter bij die van een 3,5L v8, maar ze lopen als een wasmachientje
Inderdaad onthaast karretjes en helaas kunnen ze ook goed roesten, dus als je er lang plezier van wilt hebben moet ie een goede antiroestbehandeling krijgen of binnenslapen (liefst allebei)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Nou ja, onthaastkarretjes… De 1299’s willen nog heel aardig mee met ‘t verkeer en ze voelen zich het lekkerst als je goed toeren maakt en de uitlaat vrolijk laat knetteren. Ze halen vrij gemakkelijk 150 Km/h maar met een flapperende motorkap is het dan niet echt ontspannen rijden meer.
Benieuwd naar de foto’s!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Niets is zo fijn als een 6 in lijn..
Maarre, de vorige eigenaar schijnt er een 1300 ingelegd te hebben.
Ik heb gezien de koppeling, nog geen rij ervaring, maar dat gaat snel verbeteren.
Ze is in ongelaste, nagenoeg roestvrije staat. Hier en daar wel wat beginnende ellende, maar goed te overzien. Ze komt uiteraard binnen te staan.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik vind mijn 1129cc GSA ook geen onthaastkarretje hoor. Natuurlijk, accelereren is niet z’n sterkste punt, maar je kan er nog verbazingwekkend vlot mee tussen het verkeer door als je een béétje slim anticipeert
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Koppelingskabel is binnen, dus die ga ik er vanavond even onder zetten.
Ik heb een brug tot mijn beschikking, zijn er nog echte tips and tricks?
Of is het gewoon rechtoe aan sleutel werk? (never had a citroen)