Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
De hevel zit aan de onderzijde van de bak, voor de rest is het vrij rechttoe-rechtaan. Let wel even goed op de routing van de kabel langs de bak en in de motorruimte.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Koppelingskabel zit er op. De eerste kilometers zijn gemaakt.
Wat een leuk ding is dit. Aandrijfas rammelt wel een beetje bij een bocht naar rechts in de BMW driving style. Leuk klusje voor de winter denk ik..
Autootje is eigenlijk roest vrij te noemen, wat best bijzonder is als ik zo het forum lees.
Even een paar beloofde samsung crap foto’s:
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
das een bekende hier!
das een hele mooie !!
mooi dat ie nu ook weer bij een (nieuwe) forrummer gerecht is gekomen!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Die 635CSi is ook niet verkeerd trouwens, ondanks dat het hier een Citroen forum is…
Onverklooid en origineel nederlands!
Toch blijft dit mijn grote liefde:
Heb ik al jaren. Je kan hier zo heerlijk mee gooien en smijten.
En als ik moe ben…dan stap ik in de 735 voor een lange rit.
En als het korte rit moet zijn…pak ik de GSA. Vandaag een paar klanten in dit ding bezocht.
200km op 1 dag is echt wel genoeg
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Da’s de ex van Erik. Een nette en goede GSA. Als ik me niet vergis zitten er zeldzame groengetinte ruiten in.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
sorry dat ik het zeg hoor, maar ik rijdt liever met een gsa lange afstanden (sowieso) dan met een bmw (of anders wat) ,terwijl zo’n csi ook erg mooi is zou ik er niet mee naar frankrijk willen rijden.
en oh ja, wees voorzichtig met het interieur, mooie zijn (bijna) niet meer te krijgen in goede staat
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jij rijd helemaal nergens mee Jasper, je bent net 13….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
14 waterman
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Zegt iemand van 14 zonder rijbewijs!
edit: Waterman was me net voor
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Precies, een kind nog. Je hebt geen idee wat je schrijft joh. Laat deze meneer lekker van zijn geweldige BMW’s genieten. Zowel de Csi als de 7 en de 3 zijn geweldige auto’s van geweldige kwaliteit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
ik heb eens meegereden in een bmw csi van een vader van een vriend van mij, dat reedt best leuk,
maarja geen hydro,
iedereen z’n eigen smaak!!!!!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
vanderiet schreef:sorry dat ik het zeg hoor, maar ik rijdt liever met een gsa lange afstanden (sowieso) dan met een bmw (of anders wat) ,terwijl zo’n csi ook erg mooi is zou ik er niet mee naar frankrijk willen rijden.
en oh ja, wees voorzichtig met het interieur, mooie zijn (bijna) niet meer te krijgen in goede staat
Je kan wel horen dat je nog nooit in een BMW gereden hebt…
Veert misschien niet zo zacht als een GSA, maar als je boven de 120 komt met een GSA is de geluidsproductie het 3-voudige van zo’n mooie 6 in lijn…
GS(A) heeft een totaal ander karakter.
Daarom vind ik het heel bijzonder dat een verstokt BMW rijder een GSA ook kan waarderen.
Edit: Inmiddels een hele kudde reacties voor me…
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
edit mod: of-topic rommel opgeruimd.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Hahaha, dat kan ik wel waarderen.
Ik ben idd een verstokte BMW rijder, maar ik ben ook geïnteresseerd in andere merken.
Je mag beide merken al niet met elkaar vergelijken laat staan de veel duurdere (in hun tijd) BMW’s 6+7.
De bouwkwaliteit en rijeigenschappen zijn van totaal andere orde. Neemt niet weg dat ik plezierig verrast ben van mijn allereerste Citroen ever.
Ik heb de originele rekening nog bij de 6 serie. Kostte in 1981 bijna 100.000,-
Ik vermoed dat de GSA niet veel verder kwam dan een 5e van dat bedrag.
Beide merken hebben hun eigen specifieke merites, maar roesten doen ze beide bijzonder goed!