Ik kan de citröen via de hydrauliek in de hoogste stand zetten.
Als ik dit doe kan ik dan veilig aan de auto werken eronder of moet ik hem toch stutten?
Moet de motor blijven draaien als ik hem omhoog wil blijven laten.
Ik vraag dit omdat ik mistlampen in de voorbumper wil aansluiten op het dashboard.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Altijd ondersteunen, hydrauliek is NIET betrouwbaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
In elk geval niet betrouwbaar genoeg. Als er wat mis gaat dan eindig (letterlijk!) je met je auto tussen je voortanden…
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Inderdaad, altijd ondersteunen, je zou niet de eerste zijn die doodgeplet word door zijn eigen HP-Geveerde Citroen.
Moet de motor blijven draaien als ik hem omhoog wil blijven laten.
Auto moet stationair draaien, daarna de Citroen in de hoogste stand en dan kan de motor in principe uit.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En dan? Dan zakt ie dus in… Tenzij je 100% zeker weet dat er een goed werkende anti inzak bol aanwezig is….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Maar voordat je er onder gaat wel steunen er onder!!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
En dan? Dan zakt ie dus in… Tenzij je 100% zeker weet dat er een goed werkende anti inzak bol aanwezig is….
Bij mijn vorige break zakte hij niet in. Uiteraad is het verstandig vooraf na te gaan of de anti-zink bol daadwerkelijk in orde is, bij mijn huidige Xantia is dat niet het geval. Die komt dus absoluut niet boven de smeerkelder.
Wat beteft werkzaamheden onder de auto verrichten, daarbij is het essentieel een garage krik of andere sterke materialen te gebruiken.
Veel succes met het inbouwen van de mistlichten.
Bij stilstaande motor heb je meer aan de anti inzakkleppen toch? Toen mijn Xantia een rotte anti inzak bol had bleef ie prima omhoogstaan, tot ik de motor startte, daarna flikkerde hij eerst met zijn achterkant naar beneden.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Mja, of jij je leven wil gokken op het al dan niet functioneren van zo’n klepje… Als er toch áchter die klep ergens een leiding scheurt ben je alsnog de sjaak…
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Ik ben het er volkomen mee eens hoor Als ik aan het klooien ben komen er altijd assteunen onder.