Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Super!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman schreef:Goed werk zeg! enne.. op de grond, zonder brug? HELD!
Als dat maar één keer in de twintig jaar is lukt dat nog wel
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Goed gedaan
Groetjes Harry
Netjes Jochem A job well done. Die kan er weer ff tegenaan.
Groeten uit de Wormer
Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Niks mis mee, nice job!!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Dank allen!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Sinds begin deze week begon de Xantia ineens toch wel erg sportief te klinken. Toch maar op onderzoek uitgegaan, het geluid bleek van achter de motor vandaan te komen, maar met die zwarte broodtrommel bovenop het motorblok is het erg lastig zoeken daar. Met een spiegeltje goochelen achter het blok leek geen scheuren en dergelijke te laten zien, maar wel viel me op dat één van de veren van de bevestiging van spruitstuk aan katpijp hing te bungelen, daar stond geen spanning meer op. Bij de dealer een nieuwe bevestigingsset besteld en vandaag maar eens onder de auto gekropen, en wat bleek nou: de schoteltjes die de veren moeten opspannen waren in verregaande staat van corrosie, waardoor de pijp van de katalysator niet meer gasdicht aansloot op het uitlaatspruitstuk.
Flink weggerot dus. Net zoals de moertjes van de bouten zwaar vastgerot waren, dus moest er in de zeer beperkte bewegingsruimte achter het blok worden gehannest met allerlei manieren van zagen, om die bouten door te krijgen. Daar ging een paar uur, heel wat zweetdruppels en flink wat gefoeter overheen. Want door hun positie pal achter het spruitstuk kunnen ze er niet in hun geheel naar boven uit, terwijl de kommetjes waar de koppen in rusten nog (muur)vast zitten. Maar uiteindelijk waren ze door en kon de boel eruit. Daarna de kommetjes in het spruitstuk eruit gemept met een lange staaf en een moker en vervolgens de hele zwik vernieuwd. Het twintig jaar oude Xantje klinkt weer zoals het hoort!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wel scherpje zaagjes hé
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ja hoor, de reciprozaag met nagelnieuw ijzerzaagblad van m’n pa paste uitendelijk precies en kweet zich uitstekend van zijn taak
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Zo te zien kom je hier dus nog slechter bij met een zaagje dan bij een 16V
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Bij een 16V kun je er van bovenaf nog wel een beetje bij, bij een 8V dus echt niet, alleen van onderaf… Morgen spierpijn in armen en schouders ben ik bang
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Bij een HDI is het nog leuker, daar kom je van boven en onder niet bij, als je het los moet zagen.
Gelukkig was het bij mij goed gangbaar, je moet een slangen arm hebben om het van onder los te draaien, en dat met de auto op een brug
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Lekker dan Maar zoals je ziet was het bij mij alles behálve gangbaar…
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Vorige week heb ik de achterwielen maar eens van de Xantia gehaald om de achterremmen eens te inspecteren en waar nodig weer wat gangbaar te maken, ik had het idee dat ze lichtjes aansleepten. Problematisch was alleen aan beide zijden de lange dunne bout waarmee de blokjes in de klauw op hun plaats gehouden worden en die het afdekplaatje vastklemt. Die zaten zo ontiegelijk vast in de klauw dat ik ze er allebei niet heel uit heb weten te krijgen. Het is uiteindelijk gelukt zonder de klauwen te mollen, maar ik ben wel gelijk naar de dealer gegaan om twee stuks nieuwe bouten te halen. De remblokken zelf waren iets over de helft qua slijtage, maar van eentje was de voering los aan het laten van het plaatje. De andere drie zaten nog wel netjes aan hun plaatje vast, en gelukkig zaten de klauwen ook nog netjes recht, bij Xantia’s willen die door corrosie nog wel eens scheeftrekken.
Tijd voor een setje verse TRW-blokken, en die heb ik er gisteren ingezet. Voordien (net als vorige week) de klauwen goed schoongekrabt en met remmenreiniger te keer gegaan, en de zuigers opnieuw gangbaar gemaakt en nog maar eens lekker in de teflonspray gezet. Blokken aan de raakvlakken opzij en aan de achterkant een laagje kopervet meegegeven en voilà, de achterremmen kunnen er weer even tegen!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Had je die dunne boutjes niet ergens in messing kunnen kopen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.