Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord dat reinigen met ATF…
Dat het er daarna bruin uit komt snap ik wel, dat vermengt natuurlijk met de rest olie die er nog in zit, en het filter zit nog vol.
De ATF moet er dan ook tegelijk met nieuwe olie in.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja, nieuwe olie heeft ook al een licht bruinige kleur.
Die ATF klinkt wel als een plan. Merk je ook verschil ik hoe ze loopt e.d.?
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mwha, ik heb het idee, dat ze wat minder tikt (kleppen?)..
Maar goed, ze is wel goed schoon de motor vann binnen. Werkt echt goed.. Wel benieuwd hoelang het duurt voordat de motorolie weer zwart/bruin wordt.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij geheel normaal dat de olie er na 10, 15 of 20k (afhankelijk van het type auto) er gewoon helemaal zwart uit komt.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Na 2500 km is ie al weer zwart bij een oud motortje met een carburateur.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oftewel, bij een injectie blijft het iets langer schoon?
Ik denk dat ik na 2500 km nog wel een schone peilstok heb, na 10k is dat wel over.
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Vandaag zijn we de 180’000 gepasseerd..
Alleen tot nu te geen tijd gehad om eens te hobbyen aan de digit.. Der liggen mistlampen die ik graag op de bx wil, en een carburateur die ik graag af wil stellen voordat ze erop gaat..
Maar ach zonder dat rijdt ze nog steeds naar me zin…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Ik zag de teller van mijn Digit verleden week de 330.000 passeren, dus je kan nog even vooruit !
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gister eventjes tijd gehad om naar de carburateur te kijken..
Ik heb deze 34-34 Z2 Solex carburateur helemaal uit elkaar gehaald schoongemaakt en alle pakking vervangen.
Alleen krijg ik het niet meer goed in elkaar, iets gaat er niet goed bij de automatische-shoke gedeelte waardoor er iets blijft klemmen..
Dus wie o wie weet hoe zoiets in elkaar moet of weet een adresje waar ik naar toe kan gaan?
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gert, je moet eens uitzoeken of je die automatische choke kunt ombouwen naar handbediend. Dat scheelt je best een boel brandstofverbruik en de bx loopt er een stukkie beter door, vooral koud en tijdens het starten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Als het me echt niet gaat lukken dan komt de handchoke carburateur erop Yuri. Die heb ik ook namelijk, alleen dan even kijken of de pakking overgezet kan worden.
Maar volgens sommige kan de automatische shoke goed werken als je alle pakkingen vervangt. Wat ik dus gedaan hebt..
Alleen het in elkaar zetten zie ik duidelijk iets over het hoofd, vergelijken met de andere 34-34 Z2 Solex carburateur kan ik niks geks zien..
Nouja houdt me bezig..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Als de automatische choke niet gewerkt heeft zal je het was element moeten vervangen. Met alleen pakkingen zal die het niet gaan doen.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Dat is mijn ervaring ook, sterker: als het waselement lekt of anderszins niet deugt zou ik liever meteen gaan voor de handchoke, het blijft m.i. geëmmer met zo’n automatische. Heb het jaren geleden bij mij vervangen, het scheelt enorm als er weer iets is, je weet al gewoon dat het daar niet aan ligt …