Dan is het verbruik van mijn tzi best normaal/netjes gelukkig.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Aangezien het vandaag heerlijk lenteweer was de bx vanmiddag even verder onder handen genomen in het kader van voertuigbehoud
Ik heb van de voorwielkasten de plastik binnenschermen er even uit gehaald om daarachter eens schoon te maken en roestinspectie te houden.
Zat een hoop opgehoopte bagger metname achteraan achter het voorscherm aan de voorkant van de dorpels. Kan me voorstellen als je dat daar nooit schoonmaakt de boel aardig kan gaan rotten. Bij mij gelukkig niet meer nu. Ik heb gelukkig weinig roest gevonden en de plekjes die er zaten zijn schoongekrabt en ingesmeerd met owatrol. In het voorjaar nog maar even een extra laagje owatrol er overheen en aflakken.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Kijk, da’s mooi dat het meeviel
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Het was ff zoeken naar mijn bx topic, stond alweer op pag. 5. Dat kan alleen maar betekenen dat de bx het goed doet, en zo is dat ook Nooit meer start of aanslaan problemen gehad, geen lekkages, motor is nog steeds droog , koelvloeistof en lhm zitten er nog in en hoeven ook nooit bijgevuld oid….......kortom het is toch de betrouwbare auto geworden die ik nodig had/heb. Vandaag nog een rit met aanhanger leiden-roermond en weer terug gedaan met scooter in de aanhanger. Geen centje pijn. ,je voelt amper dat er een aanhanger aan zit. tot slot nog een paar foto,s om het topic op te fleuren .
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Mooi dat-ie het zo goed doet
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
dirkvdmei schreef:Met dezelfde auto haalde ik eenmalig 1 op 14!!! (YY-27-GJ)
met deze?
Ik reed daar gemiddeld 1 op 11,5 mee. Dat was ook de reden dat ik hem verkocht heb. (aan Dirk dus)
Gr Rob
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Hee, nog een oud eigenaar! Ik reed met die auto ook gemiddeld 1:11,5, met op vakantie 1x een uitschieter naar de 1:13
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
rob marklin schreef:dirkvdmei schreef:Met dezelfde auto haalde ik eenmalig 1 op 14!!! (YY-27-GJ)
met deze?
Ik reed daar gemiddeld 1 op 11,5 mee. Dat was ook de reden dat ik hem verkocht heb. (aan Dirk dus)
Gr Rob
Hallo Rob, leuk je hier weer te ontmoeten.
Heb heel veel plezier aan de auto beleefd totdat er een 19 TZD automaat met 114.000 km op de teller op mijn pad kwam.
Met deze auto reed ik meestal gemiddeld tussen de 1 op 10 en 1 op 12 uiteraard afhankelijk van de condities.
Met de caravan erachter naar Zuid Duitsland kwam ik rond 1 op 9.5 uit. Tijdens diezelfde vakantie tijdens uitstapjes de genoemde 1 op 14 gehaald. Was inderdaad eenmalig, is daarna nooit meer voorgekomen. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met de auto gaat, we lezen er jammergenoeg niets meer over op het forum.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Kijk em is gaan met de scooter onder een zeiltje
Lekker he, als die klapperkar er dan weer achter vandaan is
Life’s too short to drive without comfort!!!
Ja als die kar er weer achter vandaan is gaat ie voor je gevoel weer als de brandweer haha,verdervond ik het erg meevallen hoe de bx op die kar reageerde.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
alweer een tijd niets gemeld over mn bx. Vradag heb ik hem vast voorgekeurd omdat de apk 30 oktober af gaat lopen. Het valt gelukkig mee. Geen roest in elk geval. Wat er moet gebeuren zijn
-handremkabels
-draagarmlager rechts achter
-ophangbeugel van de bumpertank is doorgerot
-stuurhuishoes rechts gescheurd.
Dat was het. Verder helemaal niets!
Gelukkig heb ik nog ruim 2 maanden de tijd. Die stuurhuishoes en de handremkabels koop ik
wel nieuw, maar heeft iemand nog zo,n beugel voor de bumpertank? Of een idee hoe daaraan te geraken
En ik zoek dus eendraagarm voor rechts achter, liefst met goed lager, maar anders is 1 met een rot lager ook welkom, kan ik die van te voren op mn gemak vervangen. Evt krijg je daarna mijn oude gare draagarm retour. Ik hooor t graag!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Beugel voor de bumpertank heb ik nagemaakt van aluminium strip.
Achter de bumper zit hij vast met een bout, de bovenste bevestiging was bij mijn diesel doorgeroest, ook daar met bout en moer vastgezet tegen het binnenscherm. Zit perfect.
Naar goede handremkabels ben ik al een tijdje op zoek.
Voor mijn vorige auto heb ik een set gekocht van het merk ‘lecoy’ dacht ik, met een blauwe, hard PVC buitenmantel. Dat waren de goede kabels. Deze gleden mooi door de beugels, knikten niet en liepen niet aan tegen de wielen. Helaas had ik toen bij mijn garage de laatste set. Voor mijn huidige auto, zoals ik al zei, op zoek geweest naar deze kabels, maar helaas niet meer kunnen vinden. De huidige kabels hebben een rubberachtige buitenmantel, deze glijdt minder soepel door de beugels waardoor ze na een jaar alweer slijtplekken van de wielen vertonen.
Mocht iemand nog tips hebben??????
Dat probleem heb ik dus ook met die handremkabels, ze lopen in scherpe bochten aan tegen de banden en zijn erg stroef. Ook knikken ze en is de buitenmantel doorgesleten op sommige plekken. Als ik er nieuwe inzet, vet ik ze in met lagervet oid zodat ze weer lekker soepel door de ogen glijden.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Dat doe ik ook, maar dat is een tijdelijke oplossing gebleken.
Ik heb om de laatste set die ik heb gekocht zelfs krimpkous gedaan, ook dat is niet glad genoeg.
Het gaat bobbelen in de bochten van de kabel.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Niet echt netjes, maar misschien wel een oplossing: stukje pvc-pijp?
Life’s too short to drive without comfort!!!