2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
De 98-00-SL, ‘71 GS club , de originele 1015 perst de olie uit het blok…
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 18 augustus 2013 09:47 AM
  [ # 16 ]

Nee. En als het veertje te kort zou zijn geweest had het ventiel zowieso open gestaan, de doorstroomgaten in het zuigertje zitten aan de onder/veerkant.
En het by-pass klepje wat naast het overdrukvertiel zit is ook gangbaar. (Nr13-10 op jouw tekening)

Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 19 augustus 2013 04:34 PM
  [ # 17 ]

Het probleem is opgelost!
Een slecht geproduceerd oliefilter van purflux was de boosdoener. De schoefdraad in het filter stond niet goed horizontaal met als gevolg dat het wel goed vastzat maar niet goed aansloot op het blok. Een nieuw filter gemonteerd en alles okee. Alleen een grote poetsbeurt in de garage en een liter of 4 olie verder…..
Het motortje loopt net zo fijn als toen ze de GS 42 jaar geleden in Rennes de trein op reden…...

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 19 augustus 2013 04:43 PM
  [ # 18 ]

Oeh kijk, dat zijn prettige nieuwtjes om te lezen! Gelukkig niks met het blokje zelf aan de hand dus, dat is toch wel een geruststellende gedachte. Jammer van de smeerboel, maar beter dit dan…

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 augustus 2013 04:43 PM
  [ # 19 ]

Geweldig man!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 19 augustus 2013 06:13 PM
  [ # 20 ]

Dat is wel het laatste wat je verwacht!!!

Mooi dat het is opgelost.

Veel succes verder met deze bijzonder mooie wagen.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 19 augustus 2013 06:36 PM
  [ # 21 ]

Mooi dat het opgelost is en dat ‘t niks ernstigs was. Wel leerzaam, dit voorval. Tot nu toe schroefde ik nieuwe oliefilters er gewoon op. Voortaan ga ik ze eerst even goed bekijken…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 19 augustus 2013 08:20 PM
  [ # 22 ]

Inderdaad, had een hoop werk voor niks gescheeld…

Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 19 augustus 2013 08:23 PM
  [ # 23 ]
wim V8 schreef:

Ik heb wel een aantal vreemde “nieuwe"oliefilters meegemaakt in de loop der jaren, eentje zonder schroefdraad, heel raar opdraaien als je het niet in de gaten hebt, ook eentje die helemaal leeg was! en één met scheef draad, je weet t nooit.
Gr. Wim.

Ik weet het nu dus ook!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 augustus 2013 08:25 PM
  [ # 24 ]

Dit ga ik wel onthouden, kan natuurlijk bij elk type motor voorkomen.
Nuttige info om te delen!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook