Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Een vervangend gebruikt contactslot is beduidend duurder
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Precies mijn punt, plus al het gezeik die je ervan heb…
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
nou ff een update,
de deuxieme is bijna klaar! dus kan ik hopelijk van ‘t winter met pekeltje aan de gang!
een andere klep ligt al klaar (alleen het raam moet er weer in).
dan, voorspatborden inlassen en plamuren, vervangende goede bestuurdersdeur vinden.
leren lassen (mn vader leert het me) zodat ik de boel zelf kan lassen. de bodem is links voor een beetje verrot. dan is ie alweer apk waardig denk ik.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Goeie tip : ga nooit te snel denken dat je het lassen onder de knie hebt, altijd aandachtig blijven en veel geduld hebben (zeker bij plaatwerk).
Als het even niet mee zit ga dan even een bloikje om, een cola drinken of zo en begin daarna met verse moed opnieuw.
Je kunt het niet overhaasten, het heeft zijn tijd nodig, ook de voorbereiding, plaatje eerst volledig pas maken en dan lassen, als het plaatje niet goed past moet je niet denken dat las ik wel dicht, dat is knoeiwerk waar jezelf heel snel spijt van hebt.
Zelf heb ik het ook van mijn pa geleerd op jouw leeftijd dus kan ik enkel zeggen ; ga ervoor en succes.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
En altijd een brandblusser ernaast!!
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Ohw, die heb ik niet,
Dat kost toch ook niet meer heel veel, of wel? Een branddeken waren we sowieso van plan te kopen, om voor de ramen hen hemel te doen tijdens het lassen zodat die er niet aan gaan!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
emmer water in de buurt houden , en een met water guvulde plantenspuit kunnen ook, of een persluchtpistool. Verder idd nooit haasten en tussendoor de werkzaamheden even laten afkoelen, ook niet teveel aan 1 stuk achter elkaar gaan lassen. tussendoor ook goed kijken voor brandjes (ook aan de andre kant van waar je last.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Instinker is dat het staal lang heet blijft en dat er, nadat je gecontroleerd hebt, nog iets tegenaan kan vallen of waaien dat alsnog in de fik vliegt. Ik heb al meerdere horrorverhalen voorbij zien komen van mensen die, bij wijze van spreken, vóór het bakkie koffie in bezit waren van een mooie auto + schuur en ná het bakkie koffie van een bult houtskool en verwrongen staal…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Ja das natuurlijk knap lullig als je dat overkomt,
Als mn pa me leert lassen, pekel is nog niet zo slecht, alleen er zit een gat in de voetenbak bestuurderskant.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Art schreef:tussendoor ook goed kijken voor brandjes (ook aan de andere kant van waar je last).
Juist aan de andere kant van waar je last, zeker als dat het interieur is!
CO2 blusser is eigenlijk ideaal voor dat werk. 1 puf en alles is uit en blijft schoon. Wel goed ventileren daarna!
Gelukkig kan je vader je goede instructies geven, maar blijf dit advies alsjeblieft altijd volgen!
Zoals Midfriesland al aangeeft is lassen niet zonder risico…
Slijpen is misschien nog gevaarlijker, de vonken vliegen heel ver weg tot in het kleinste hoekje.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Nee zeker niet,
Mn vader is er aktijd bij, en een emmer water staat altijd in de buurt, zo’n plantenspuit is ook geen gek idee trouwens!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
paso schreef:Slijpen is misschien nog gevaarlijker, de vonken vliegen heel ver weg tot in het kleinste hoekje.
Skijpen doet mn vader tot nu toe ook altijd nog, maar ik heb zo’n apparaat wat op tv renovator heet, ik noem het een zwaffelapparaat omdat het blad erg snel heen een weer gaat.
Handig ding om het plaatwerk van de auto zonder vonken te gaan uitzagen!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Noemen ze hier een multitool.
Perfect, heb ik ook, wel duur aan zaagbladjes want je moet die extra uitvoering hebben.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
UPDATE.
na een tijdje niks beleefd te hebben met pekel is er gisteren weer wat werk verricht.
ik heb de bobine weer goed aangesloten en de motor weer aan de praat gemaakt.
omdat dit niet lukte, had mijn medesleutelaar (degene die het terrein daar huurt) mij even geholpen.
na een tijdje, pekel liep weer als een zonnetje, maar toen kwam er rook onder de motorkap vandaan.
dus ik spring uit de auto en kijk wat er aan de hand is (de olie die ooit gemorst is op de uitlaat rookt natuurlijk ook wel) maar nu bleek dat er een straal benzine uit de benzinepomp spoot. shit! de pakking lek. net op tijd! dus de motor uit, en gauw kijken waar het nu precies uit kwam. de bovenste pakking bij de benzinepomp.
dus dat word ff pomp wisselen vandaag. dan zet ik pekel op blokken om de motor eruit te halen.
dan zetten we de x3 motor van pekel in de beige zodat ik de motor uit de beige kan verpakken en de retourpijpjes kan vervangen!
dus…....
word vervolgd!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4