Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vanavond even bezig geweest.
- De bewuste ontluchtingsnippel zit goed vast en ik wil ‘m niet kapotdraaien, dus daar heb ik eerst even een schroefje in gedraaid. Dicht is dicht. Komt nog wel aan de beurt als ik weer in een van de anderen rijdt.
- CO is een gokje zonder meetapparaat. De mengselschroef kon nog driekwart slag naar binnen zonder dat ie rommelig ging lopen. ‘k Ben benieuwd of dat genoeg is. Desnoods terugdraaien naar 300 toeren, ze blijft wel lopen…
- Setje tijdelijke bandjes (van de Brek) erop gezet. Op de oude kon ik echter nergens een plek onder de 2,5 mm vinden. Hmmm.
- En dat wiellager mankeert volgens mij niks aan. Het enige ruisje dat ik hoor komt bij de bak/remmen vandaan. Geen onregelmatigheden voelbaar in de veerpoot en bij het rijden ook geen geluiden. Ik ga geen dingen repareren die niet stuk zijn.
Op naar poging twee.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Klaar is’t alweer. Lies mag weer een jaar.
CO Stond nu alleen overdreven laag: 0,8% terwijl het 4,0% mag zijn.
Op 3% gezet. Daarmee loopt ze mooi.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Topperrrr!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vanmiddag de stalplek van Lies gevuld met Brek. Daar ga ik de bovenrand van de passagiersdeur even netjes van maken. Die is al behandeld en in de spuitplamuur gezet, maar dat terzijde.
Lies is wat verwaarloosd de laatste tijd en dat liet ze even merken. Starten ging vlot maar stationair liep ze als een ouwe krant. Dus even wat klein onderhoud gepleegd aan de carb. en nu gaat ze weer mooi soepel rond zonder sputterend en schuddend protest.
En als je een tijdje in een Dyane hebt gereden, wat is een GSA dan een verschrikkelijk snelle en stille auto! En dan is de X1 ook nog weer een tikje vlotter dan de Brek. Dat moet best even schrikken zijn geweest voor iemand die destijds overstapte van A naar G. Soefsoef!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Robert & Marieke schreef:Jammer dat ze niet goedgekeurt is, maar ja, met banden van 17 jaar oud zou ik ook de weg niet meer op willen.
Ik zag haar vrijdag al staan bij Sypersma.
Lekker droog wegzetten en ondertussen weer klaar maken.Succes!
O wat een gave GSA! Hoe oud mogen banden eigenlijk nog zijn in Nederland, is er een limiet los van droogtescheurtjes etc. vroeg ik me af
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Voor zover ik weet mij mogen banden antiek zijn, zolang ze maar profiel hebben en niet te diepe droogtescheuren en beschadigingen. Drie van de vier had ik destijds voor de keuring kunnen laten zitten maar ik kon een setje knappe Firestones overnemen van een mede-knutselclublid. Dat rijdt prima maar helaas slijten ze vrij snel.
Ik denk dat ik Lies vanmiddag even ga schoonmaken trouwens. Ze is nogal stoffig geworden in de stalling.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Even op de kiek met Dyaantje Klaske, na het schoonmaakbeurtje. Het stof was er eerder die dag al mooi afgespoeld door de natuur.
Met dreigende luchten… Drie minuten later weer een stortbui.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
mooie auto,s ziet er goed uit zo.
ik moet wel ff wennen aan die naam van je dyane, ik geloof niet dat ik ooit iets of iemand zo zou noemen…...
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een auto is gewoon een ding toch? Hoezo een naam geven dan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Klaske is de naam van de eerste eigenaresse van de Dyane, vandaar. De naam is in het Fries de vrouwelijke versie van Klaas en komt vrij veel voor.
Het namen geven aan auto’s is ooit begonnen met de BX. Die noemden we voor de gein Bea-Ix en zo werd het Bea. Vanaf dat moment hebben ze allemaal een naam gekregen.
Ik ben trouwens niet de enige, er zijn heel veel meer autobezitters die hun vervoermiddel een naam geven.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
de mijne hebben in elk geval geen naam, anders dan de fabrikant ze gegeven heeft.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Ik ook hoor ! Door midfrieslands pekeltje ben ik ook mn beige een naam gaan geven!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik noem m’n sm het blauwe monster!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Even doortrekken naar de 150… https://www.youtube.com/watch?v=t3Uneuu9Na8&feature=c4-overview&list=UU2NGRRuqQSgxVY8vORK2P5g
Volgens mij de officiële topsnelheid voor een X1 en dat haalt ze dus zonder moeite of protest. Er zat nog meer in maar ik vond dit wel genoeg rpm’s.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30