En idd, 1 van de boutjes achterop de kop van de tuimelaarassen lekt! Met een spiegeltje zag ik het er uit komen. Kwestie van een nieuw ringetje en goed vast zetten?? Of is aandraaien al voldoende?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Aandraaien kan voldoende zijn, zoniet, dan een nieuw ringetje eronder.
Ook dat is een fluitje…....
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
‘t Is wat met die losse boutjes bij deze GS… Ik zou alles maar ‘ns bijlangs lopen, straks gaat je subframe er nog alleen vandoor.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Groot kans dat het rubber ringetje helemaal is uitgesleten, ze gaan er (qua doorsnee) rond in en komen er driehoekig weer uit Gelukkig geen moeilijke klus, al kan het even priegelen zijn met de motor nog ingebouwd.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Om verwarring te voorkomen;
Dirk heeft het vermoedelijk over het koperen ringetje, dat is inderdaad een fluitje van een cent.
Maar de kans is groter dat hij lekt op het rubberringetje zoals Japv aangeeft.
Het wil nog wel eens een klusje zijn om het voorheen ronde ringetje eruit te krijgen. Ik heb vaak gezien dat het aluminium van de kop nogal is verprutst om dit voor elkaar te krijgen. Het makkelijkste is om met een speldje het oude rubberringetje eruit te prikken, pas hierbij op dat je het aluminium niet beschadigd!
Succes!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
aha, ik heb alleen een koper ringetje zien zitten, maar daar onder zit dus ook nog eens een rubber ringetje. Nouja ik fix het eerdaags wel.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Nou, het is weer dicht. heb t boutje iets vaster gezet en de lekkage is weg.
Heb ook de pakking onder de benzinepomp schoongemaakt en voorzien van een laagje vloeibare pakking. Dit omdat deze ook wel z,n lekkage sporen had. Al met al word de motor steeds droger
Verder heb ik de achter remblokken vervangenen de aandrijfashoezen aan beide zijden, waar bij de rechter de as uit het tripoidehuis floepte en ik dus naaldjes kon gaan zoeken
Gelukkig alles terug gevonden en weer in elkaar gezet. Technisch gezien heb ik de auto nu weer in een heel behoorlijke/goede staat. Nu het uiterlijk eens gaan aanpakken, beginnend bij de roestplekjes….....
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ik ben benieuwd of iemand wel een heeft geprobeerd of je het portiersluitmechanisme en binnenste deurhandel van een gsa in een gs kan zetten zodat de voordeuren ook van binnenuit op slot te doen zijn. Dit omdat ik geen portiersleutel van m,n gs heb. Heb wel een sleutel die in de bestuurders deur past en waar ik hem ook nog mee op slot kan draaien, maar aan de passagierskant welkt dat helaas niet.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Alweer enige tijdje verzuimd dit topic bij te houden ops:
Betekend dus niet dat ik afgelopen weken niets aan de gs gedaan heb, in tegendeel!
Ik ben bezig met de roestplekken op het plaatwerk rondom te behandelen, Ik heb ze kaal gekrabt en in de owatrol gezet,
2 lagen zelfs. Na dit te hebben laten drogen heb ik er een dun laagje polyhars overheen gesmeerd om de owatrol ‘‘af te sluiten’’ . De roestplekken waren nog vrij oppervlakkig, niet krakend en dus ook niet door en door rot. Nu zijn de plekken als het ware geplastificeerd. Dit ga ik later weer strak schuren, dan gaat er nog epoxyprimer overen als laatste lak.Natuurlijk moet je de roest van 2 kanten bestrijden, dus bij een portier bijv, ook binnenin het portier behandelen met bijv owatrol, rx5 en rx 10. Het is miss. een wat aparte aanpak, maar het heeft zich bij mij effectief bewezen, namelijk afgelopen november. Toen had mijn bx last van 2 soortgelijke roestplekjes in de wielkasten voor (beruchte bx plek) en die heb ik op dezelfde manier behandeld. Resultaat is dat er bij de bx vandaag de dag dus nog steeds geen verandering van de roestplekjes is te zien. Nog exact hetzelfde als net na de behandeling , en dat terwijl er afgelopen winter toch pekel en sneeuw zat tegenaan gesmeten is! We gaan zien hoe het zich op een gs houd, plaatwerk vervangen kan altijd nog, ik ziet het ook een beetje als experiment voor mezelf. Ik zal binnenkort ff wat foto,s posten van hoe ofdat de gs er nu bij staat, intussen is ze nog gewoon in gebruik.
Vandaag ff wat anders gedaan, eindelijk het kofferbakslot gefixt. Ik heb in een webwinkel voor ds onderdelen een nieuwe drukknop(ds) besteld met een set ds portierslotcilinders met sleutel. (bj>72).
Deze ds kofferdeksel drukknoppen zijn gewoon hetzelfde als die van de gs.
op de laatste 2 foto,s zie je dat de oude knop bij een inbraak? poging volledig vernield is,
de slotcilinder was weg en uitgeboord.
Nieuwe knop met slot op z,n plek
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Art schreef:Ik ben benieuwd of iemand wel een heeft geprobeerd of je het portiersluitmechanisme en binnenste deurhandel van een gsa in een gs kan zetten zodat de voordeuren ook van binnenuit op slot te doen zijn. Dit omdat ik geen portiersleutel van m,n gs heb. Heb wel een sleutel die in de bestuurders deur past en waar ik hem ook nog mee op slot kan draaien, maar aan de passagierskant welkt dat helaas niet.
Om zelf maar antwoord op de vraag te geven, Het kan en past! benodigdheden zijn slotmechanisme gsa en binnenste portier hendel gsa. Nu heb ik dus een gs waarbij de voordeuren ook van binnenuit op slot kunnen. Slotcilinders van ronis passen trouwens niet in de portierkrukken van de voor portieren. Er zaten orgineel namelijk ander merk sloten in. Dit is helaas dus niet uitwisselbaar, maar ik heb nu in elk geval een prima oplossing gevonden.De gs is weer helemaal af te sluiten tegen jatkezen haha
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Art schreef:Alweer enige tijdje verzuimd dit topic bij te houden ops:
Betekend dus niet dat ik afgelopen weken niets aan de gs gedaan heb, in tegendeel!
Ik ben bezig met de roestplekken op het plaatwerk rondom te behandelen, Ik heb ze kaal gekrabt en in de owatrol gezet,
2 lagen zelfs. Na dit te hebben laten drogen heb ik er een dun laagje polyhars overheen gesmeerd om de owatrol ‘‘af te sluiten’’ . De roestplekken waren nog vrij oppervlakkig, niet krakend en dus ook niet door en door rot. Nu zijn de plekken als het ware geplastificeerd. Dit ga ik later weer strak schuren, dan gaat er nog epoxyprimer overen als laatste lak.Natuurlijk moet je de roest van 2 kanten bestrijden, dus bij een portier bijv, ook binnenin het portier behandelen met bijv owatrol, rx5 en rx 10. Het is miss. een wat aparte aanpak, maar het heeft zich bij mij effectief bewezen, namelijk afgelopen november. Toen had mijn bx last van 2 soortgelijke roestplekjes in de wielkasten voor (beruchte bx plek) en die heb ik op dezelfde manier behandeld. Resultaat is dat er bij de bx vandaag de dag dus nog steeds geen verandering van de roestplekjes is te zien. Nog exact hetzelfde als net na de behandeling , en dat terwijl er afgelopen winter toch pekel en sneeuw zat tegenaan gesmeten is! We gaan zien hoe het zich op een gs houd, plaatwerk vervangen kan altijd nog, ik ziet het ook een beetje als experiment voor mezelf. Ik zal binnenkort ff wat foto,s posten van hoe ofdat de gs er nu bij staat.
Dat binnenkort werd iets langer maar toch,.. wat foto,s
Dit zijn voorbeelden van de kaalgekrabte roest plekken zoals het er uit ziet na 2 lagen owatrol met daar overheen een dun laagje polyhars, opgeschuurd met waterproof schuurpapier en waarnodig verder strak gemaakt met een beetje 2 componenten plamuur. Als ik er met me vinger overheen ga, voel ik de plekken niet.
Dit is waar de plekken allemaal op de auto zitten, ook onderaan de deuren.
Tot slot toen alles echt strak was nog een laagje epoxy primer er overheen.
klaar!
klein detail, het ontbrekende type plaatje links zit er weer op.
...en een nieuw kentekenlamphuisje links, de oude was niet veel meer van over.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Er zit van origine alleen op het rechter voorscherm een typeplaatje, links hoort er geen op. ( Maar als jij het leuk vindt lekker laten zitten, hoor)
hm, dat zou kunnen, ik laat hem idd lekker zitten. Vind het beter zo
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Chapeau voor je werk! Ziet er goed uit zo!
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
+ 1
Erg netjes!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?