Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Siliconenspray doet de klus voor mij: rubbers weer zacht, soepel en glanzend.
Succes, we zijn weer benieuwd!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Of vaseline.
Als je siliconenspray gaat gebruiken zou ik wel wachten totdat je zeker weet dat je niet meer naar de spuiter hoeft, want teveel siliconen in de buurt van spuitwerk is niet handig
Houd er bij oude deurrubbers wel rekening mee dat je het een aantal keer wil herhalen in een korte tijd, want het zal erg droog zijn.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goh, lekker rustig is deze topic aan het worden…
Maar inderdaad, het is rustig qua rijden met de karakterbak sinds de vakantie heeft ze bijna een maand amper gereden, dat is te merken aan haar karakter! Lekker bokken en aardig wat rook uit de uitlaat! Ik denk dat ze graag de andere carburateur erop wilt hebben ( nu nog de lef vinden)!
Maar goed, deze week in de verloren uurtjes eindelijk tijd om te doen wat ik nou zo leuk vind! Sleutelen en rijden met de karakterbak!
Ik ben deze week begonnen met de mistlampen eronder te zetten! Een optie die ik graag erop wou hebben!
Ik begon met de voorbumper eraf te halen en de mistlampbeugels te plaatsen:
Daarna plaatste ik de kabelgoot (Koop je bij de bouwmarkt) in de motorruimte, en maakte deze op maat.
Vervolgens de kabelboom maken:
Bruin: de aarde
Zwart: Plus/geschakelde plus.
Nu had ik ter hoogte van de beugels tape geplakt, waardoor ik weet waar de kabels uit de kabelgoot moet laten komen:
Ook de plek gemarkeert met tape, waar de voedingsdraad vanaf moet komen vanuit de relais. Daarbij merkte ik ook de kabels die vanaf de relais komen met de tape. Zodoende weet ik welke kabels ik niet moet doorkoppelen aan de mistlampen (voorlopig)!:
Relais kant.
Kabel naar de relais toe.
Daarna de kabel defenitief monteren en de massa als de plus aansluiten:
Massa.
aangesloten op nrtje: 87.
Vervolgens sluit je de juiste kabels aan de mistlampen:
De mannetje: de min
Het vrouwtje: de plus (voordeel van hier als je het loskoppelt en er zit stroom op, krijg je geen kortsluiting)
Ik ga ervanuit dat jullie snappen wat ik bedoel! Of jullie hebben niet opgelet tijdens de biologië les..
Vervolgens Ga ik met een spanningsmeter de juiste draad zoeken van het grootlicht:
We hebben hem! De meest linkse dus!
Daarna de beide voedingsdraden vanaf de mistlampen tot één draad maken en die koppelen aan de draad van het grootlicht:
Oke niet iedereen zal blij zijn van deze manier van kopppelen..
En daarna Yellow!!!!
WTF!!! Niet dus! Blijkt een lampje kapot te zijn:
Echt een standaard lampje wat niet zo een twee te vinden is in NL! En dan krijg je ook te horen dat deze lampjes gewoon te koop zijn in een Franse supermarkt, waar we tijdens de vakantie boodschappen aan
het doen waren .....
Maar goed naar wat info, toch een soort gelijke kunnen vindenen (een nieuwe zelfs!). Afwachten maar of die gaat passen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Daarna in de grille de gaten maken voor de mistlampen. Dan de lampen weer demonteren anders past de bumper niet! En dan de boel weer afmonteren:
Jaja, de kapjes die ik graag wilde! Zo vallen de mistlampen niet op, en beschermt het de glazen..
Wat sfeerplaatjes:
Ben niet zo van stickers, maar deze hoort erop!:
Even wennen, maar ik vind het erg mooi bij de Digit! Alleen nog de lampen anders hangen, ze zitten met de lijn van de bumper mee, waardoor ze niet op een lijn zitten van elkaar. Dat ga ik veranderen! En op ten duur de orginele schakelaar plaatsen en dan via de relais de mistlampen aanzetten.
Wordt vervolgt, met iets van een dynamo!
Wordt vervolgt dus… !!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Goed bezig!!
Maar waarom toch die kapjes?? Stel dat het eens gaat misten, en dan moet jij stoppen om die kapjes eraf te halen om dan pas de mistlichten aan te kunnen doen…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
GWHENDRIKS2 schreef:Lekker bokken en aardig wat rook uit de uitlaat! Ik denk dat ze graag de andere carburateur erop wilt hebben ( nu nog de lef vinden)!
Vuil in de carb waarschijnlijk van het weinige rijden, daar heb je geen andere carb voor nodig, alleen een paar keer met warme motor een flinke peut gas in de tweede trap. Zodoende creëer je meer onderdruk in de carb waardoor je de sproeiers beter schoonhoudt. Met andere woorden: rijden met dat ding, en af en toe lekker doortrappen! Daar is-ie op ontworpen, een oude(re) auto kan dat prima hebben. Mijn GSA wel in elk geval En anders gewoon inwendig schoonmaken.
Mooi werk met de mistlampen! Staat ‘m goed
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Het is meer voor de show Wouter..
En zo vaak rij ik niet in het donker/mist..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Een verse carbuarateur kan geen kwaad Jochem..
Maar indd je hebt een punt.. Maar het is niet me allerdaagse auto..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Juist dan is af en toe stevig de tweede trap van je carb aanspreken belangrijk om de boel schoon te houden, het ding zit er niet voor niets op
Ik gebruikte ‘m ook niet vaak in m’n GSA (ook zeker geen daily driver), waardoor ik er na de afgelopen Citromobile gedonder mee kreeg bij Bob, remember? Wegenwacht heeft de boel doorgeblazen met perslucht en ‘m een paar keer heel flink stilstaand in de tweede trap gejaagd. Probleem verholpen, en sindsdien gebruik ik de tweede trap regelmatig. Geen last meer van gehad!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat doe ik ook, hoewel sommige er twijvels aan hebben..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Vergeef me mijn gebrek aan herinnering: is-ie al eens uit elkaar geweest, ultrasoon gereinigd en voorzien van nieuwe pakkingen en rubbertjes?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Yep, en zo gesteld dat hij erop mag…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Dat van die tweede trap is absoluut waar, ik heb zelf ook ervaren hoeveel verschil een keertje gassen kan maken. Een paar keer volgas naar de 100 en het bokkende, uitvallende monster spinde weer tevreden haar rondjes.
Goed bezig met je lampjes. Ik snap niks van die elektriek, maar het zal vast mooi zijn. Alleen nog even richten inderdaad, hij is nu een beetje scheel.
En ik ben jaloers op je kapjes…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi werk weer
Haal die kapjes er op evenementen (CitroMobile) wel af, want ze worden anders gejat, je zal de eerste niet zijn!
Gewoon als je een keer de snelweg op gaat wat later schakelen. Gewoon pas naar de 5 schakelen als je 130 rijdt, de mijne kan dat, dus de jouwe moet dat zeker kunnen! Wel pas doen als de motor warm is natuurlijk.
Die mistlampen staan erg goed, die kapjes wil ik stiekem ook wel!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk