C4 dimlicht zonder spanning?
sjeng1000
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 21 september 2013 11:15 PM

Hallo forum. Ik heb een C4 van 04/2005.
Tijdens het rijden viel opeens de koplamp uit.
Na veel prutsen en zoeken kwam ik er uit dat de linker koplamp de stekker van het dimlicht geen spanning krijgt.
Ik heb overal gevraagd en gezocht maar kan geen zekering ontdekken.
De dealer heeft over 3 weken tijd en spijt het dat ik maar zonder lampen rijdt in het donker, maar wil ook niets opzoeken in schema’s opdat ik zelf…
Ik heb alle zekeringen getrokken en zie allemaal goede zekeringen. Dus er moet een relais of de stuurschakelaar zijn die niet (goed) werkt. Maar ik weet niet verder.
Kan ik wellicht beide lampen in paralel sluiten zodat ze beiden het doen of verbrand ik dan relais?
Moet ik een duur schakelaar kopen omdat later blijkt een draad defect is?
Ik ben radeloos maar wellicht heeft iemand een schema of weet waar ik kan meten / zoeken?
Wellicht een C4-fiel die met mij mee wil werken / denken aan dit electrisch probleem (Maastricht)?
Of ik moet een boete riskeren nadat ik wordt weggestuurd door mijn eigen dealer die geen tijd vrij maakt hiervoor.
Ik hoop op iemand/s hulp voordat de enveloppe van CJIB mij lid maakt van de “zwart” rijdersgroep.

Wellicht een electrisch schema zou helpen.

Wil.

Vragen = kennis verwerven. Vraag je niets blijf je worstelen met jouw probleem. Dus vraag en maak het mijn probleem want samen weten we meer.

Profiel  

sjeng1000
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 september 2013 01:03 PM
  [ # 1 ]

Een DHZ garage heeft me geholpen met een doorverbinding met een andere lamp. Voorlopig is dit dus “opgelosd” tot er een antwoord komt van iemand in het forum. Rolling Eyes

Vragen = kennis verwerven. Vraag je niets blijf je worstelen met jouw probleem. Dus vraag en maak het mijn probleem want samen weten we meer.

Profiel  

MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 446

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 23 september 2013 04:18 PM
  [ # 2 ]

Zoiezo beginnen met een andere dealer te zoeken ,

En ik weet niet of het heel slim is om doorverbindingen te gaan maken met een canbussysteem in de auto .

Profiel  

sjeng1000
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 september 2013 11:33 PM
  [ # 3 ]

edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.

Ik weet het maar een cjib lidmaatschap is kostbaar tegenwoordig en voor de tijd dat er een monteur gevonden is die het kan oplossen moet het maar zo.

Ik zoek dus een monteur en heb ondertussen een officiële klacht bij de importeur neergelegd.
Een lidmaatschap ANWB met woonplaats service dus maar aangaan?

Zou toch een knutsellaar moeten te vinden zijn die graag puzzelt?

Profiel  

MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 446

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 23 september 2013 11:38 PM
  [ # 4 ]

Als ik met zoiets naar mn dealer ga krijg ik een leenauto mee als ik er al niet op kan wachten .
En verhelpen ze het probleem .

Zou dus echt een andere garage zoeken ..

Profiel  

sjeng1000
< 100 berichten
Rank

Gepost: 24 september 2013 11:20 AM
  [ # 5 ]

edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.

LEEN auto kunt u huren…..

Laatst een defecte binnenspiegel (ging hangen bij warm weer)kreeg ik een kunststofringetje dat ergens tussen de kogel en spiegelhang moest komen.
“Dat bevestigen ze niet zelf omdat er wellicht een raam kapot gaat”.
Dus naar Carglas, deed het in 2 minuten met wat vaseline los en vast!
Service? Dit bedrijf serveert je af ja.
Maar wat wil je is een officiële dealer…....

Profiel  

Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1807

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 24 september 2013 11:38 AM
  [ # 6 ]

Niet zo negatief, ga dan naar een andere dealer waarvan je weet dat deze wel goed bekend staat i.p.v. doormodderen ... Wink

Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  

JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 583

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 24 september 2013 03:18 PM
  [ # 7 ]

Ik denk te weten welke dealer dit is (gezien je lokatie, ik noem bewust geen bedrijfsnaam hier.) Mijn oude dealer is vijf jaar geleden overgenomen door dit bedrijf dat ondertussen veel te groot geworden is. Daarom ben ik zo’n drie jaar geleden overgestapt naar een andere officiële dealer die 14km noordelijker ligt. Gewoon zo’n kleine garage waar men nog aandacht voor de klant heeft ipv oog voor eigen gewin.

Ik zou de tip om toch maar een andere dealer te zoeken gewoon ter harte nemen! Je gaat namelijk wel voor alle ‘tussenoplossingen’ naar andere bedrijven zo te lezen, dus waarom niet gewoon naar een andere dealer?

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook