Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Na wederom een winterslaap weer aan de break gewerkt. Voor ik de motor heb teruggehangen bakolie vervangen, motorolie afgetapt, nieuwe olie erin, kleppen gesteld en motor teruggebouwd.
Vervolgens zonder bougies paar keer ronddraaien, vervolgens met startmotor nog wat draaien en tenslotte bougies gemonteerd en gestart. Duurde even voordat de benzine was aangezogen, maar toen sloeg hij vlot aan.
Volgende keer uitlaat goed monteren, voorste koelluchtbeplating en v-snaar erop en front monteren. En dan kan ie naar buiten!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Het einde (of juist een nieuw begin?) nadert, mooi!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Er waren destijds twee redenen om de break stil te zetten:
1. Motor defect (was natuurlijk de directe aanleiding)
2. Subframe achter was niet meer APK waardig
Vandaag aan de slag gegaan met een ander subframe. Dat kwam van een sloper met weinig kilometers die heel, heel lang buiten had stilgestaan. Tot mijn (aangename)verbazing is het vervangende subframe behoorlijk goed. Onder de droge stof en modder zat eigenlijk alleen vliegroest. Nu maar eens goed ontroesten en kijken of de (originele!) bolletjes nog op te persen zijn.
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 16-05-2013
- GS/GSA 1130 Berline
- Xsara Picasso HDI
Mooi hoor, zo’n subframe. Leuk werk ook, dat schoonmaken. Zeker als er iets fraais onder vandaan komt. Dat wordt weer een knappe GS. Waar ga je die veerbollen op druk brengen?
GSA 1130 1983
XSARA Picasso HDI 2000
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
De bollen laat ik vullen bij Renard in Beneden Leeuwen. Ik geef de voorkeur aan originele bollen, dan weet je zeker dat ze de goede demping hebben. Vervangen is eigenlijk nooit nodig als je er op tijd bij bent.
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 16-05-2013
- GS/GSA 1130 Berline
- Xsara Picasso HDI
Dat is inderdaad het allerbeste. Ik ben niet zo tevreden over het veergedrag van de GSA. Daar heb ik volgens mij “nieuwe” bollen onder gezet, nu 4 jaar geleden. Maar zo goed als mijn 72’er veert de GSA toch niet. Ga je zaterdag ook naar Epe? Moet je maar eens in mijn GSA rijden.
GSA 1130 1983
XSARA Picasso HDI 2000
Goed punt. Mijn ouders hadden in (pak ‘m beet) 1986 een GSA Spécial 1300 die heerlijk veerde, totdat we een oude GS als leenauto meekregen… Die veerde toch een stuk soepeler. Kwestie van veerbollen? Zou kunnen… maar de auto was maar drie jaar oud.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Ik ga zaterdag ook. Een 72-er heeft overigens andere veerbollen dan latere GSsen, kan ook een verklaring zijn voor het verschil in veergedrag. Op die bollen moet je helemaal zuinig zijn.
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Mooi werk!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
lekker bezig zo !
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)