Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik denk dat je meer komt te weten als je even een 2cv specialist vraagt, sowiezo kan hij een nette prijs geven voor het totaalplaatje (als je het laat doen bijvoorbeeld)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 30-08-2009
- Visa club
- Xantia HDI 110 berline exclusive
- Visa 11 RE
Heb nog steeds de originele ontsteking met extra aarddraad.
R
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Da’s vaak het hele eier-eten
Je zou er ook voor kunnen kiezen om een compleet nieuwe kabelboom voor alléén de ontsteking te maken, lekker overzichtelijk, en waarschijnlijk hetzelfde succes als de 123…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
is ook waar maar ik wil dat het nog even meegaat en die paar extra pk`s is ook erg aantrekkelijk.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Extra PK’s Daar zou ik bij de visa niet op rekenen, de VEO ontsteking is zéér goed afgestemd op de motor.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
er word beweerd dat de vervoegingscurve zo af te stellen is dat je als het ware de moter kan tunen dit geldt alleen bij de 123 evo. staat ook op d.e site van leenapk
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 30-08-2009
- Visa club
- Xantia HDI 110 berline exclusive
- Visa 11 RE
Alleen met een aangepaste curve schiet je weinig op. Oppassen met pingelen !
Voor echte tuning zijn er “boeken” over vol geschreven.
http://www.citroentuning.de/haute_e.htm
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Da’s een échte wetenschap. Voor het optimale resultaat zul je zelfs naar een rollenbank moeten (tunen is niet even een knoppie omdraaien en klaar) De originele ontsteking is het meest “sophisticated”, maar storingsgevoelig zoals je al wist…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
achja waarom moeilijk doen lekker verniewen die ontsteking en rijden! heb pas 1500km gemaakt dit jaar
Op mijn Le Patron heb ik al meer dan 8 jaar een ontsteking zitten voorop. Gemaakt op de nokkenas.
Wil je meer weten dan hoor ik het wel.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Wat voor ontsteking Godfried? Wil je ‘t hier met de rest v/d wereld delen?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ik wil alles delen vraag maar raak.
Ik heb deze er op zitten:
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
rvanmaas schreef:
De auteur van deze website is overleden. Zijn expertise heeft de Peking-Parijs eend van de IVA naar succes geleid.
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Godfried van den Bergh schreef:Ik heb deze er op zitten:
Is dat de “LP vol electronische ontsteking” van de webshop, Godfried ?
Past die set universeel op alle drie de Visa blokjes (V06/630 - V06/644 en V06/66 (loodvrij)) ?
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;