Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die lopen van de koppen schuin naar beneden naar het blok. En ze doen wat hun naam aangeeft.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
De voeren olie, die voor smering van de nokkenassen e.d. in de cilinderkop is opgepompt uit het carter, weer terug naar het carter. De olie wordt bij draaiende motor contine rondgepompt, dus wat heen gaat, moet ook weer terug
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
En de rubbers daarvan vervang je het beste door moderne vitonringen. De standaard rubbers uit een pakkingset schijnen namelijk heel snel weer poreus te worden en te gaan lekken. Die verhalen heb ik voor de zekerheid voor waar aangenomen. Immers: better safe than sorry.
Als de krukaskeerringen geen sporen van lekkage vertonen en nog ‘zacht’ zijn, dan zou ik die mooi laten zitten trouwens. De originele zijn van goede kwaliteit en als ze na al die jaren nog niet lekken, dan gaan ze waarschijnlijk nog wel een keer zo lang mee. Nieuwe zijn bovendien lastig te vinden en relatief duur.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
inderdaad en koop een werkplaatshandboek!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
ben nu bezig met een donor GSA voor onderdelen! eindelijk hebben mn ouders toestemming gegeven! blij dus! maar nu nog eentje zien te vinden! ik heb er eentje op ‘t oog, dus even afwachten wat daar van terecht komt.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Wat ga je met een donor doen? Daar kun je hem ook niet mee droogleggen, die stukken moet je gewoon nieuw kopen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
nee, dat snap ik haha. gewoon voor onderdelenvoorraad. die vitonringen koop ik natuurlijk gewoon nieuw!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je hebt nu twee auto’s die allebei niet rijden. Spendeer je geld nou eerst eens aan het droogleggen en rijdend maken van die twee auto’s en stop met het verzamelen van meuk die je voorlopig niet nodig hebt..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
waterman, als ik even brutaal mag zijn, Ik ben 14 jaar en heb die auto pas nodig als ik 17 ben. heb is nu toch winter en na de winter is de beige echt wel weer klaar, en zo niet, pech voor mij, dan duurt het wel wat langer, ik heb toch de tijd wel. pekeltje komt de eerste paar jaar sowieso niet op de weg en de beige is zometeen weer klaar. het komt allemaal wel goed. laat mij maar lekker klooien met die auto’s, ik heb er lol in en daar gaat het om!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Joh, is het niet handig om eerst eentje rijklaar te krijgen? En niet aan beide te sleutelen en dan ook nog een donor er bij te zoeken?
Ik denk dat je het overzicht kwijt raakt, waardoor er helemaal geen vooruitgang in zit!
Ga eens een avondje ervoor zitten en maak een lijstje wat er moet gebeuren, waar je de onderdelen vandaan kan halen (via forummers/ automaterialenzaak ectr)en hoe duur het ongeveer gaat kosten…
Zomaar sleutelen zonder een goeie voorbereiding werkt niet! Teminste bij mij dan….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
daar heeft u zeker gelijk in, maarja, die donor haal ik helemaal uit elkaar voor de onderdelen dus ik heb straks geen 3 auto’s dus in principe veranderd er niets. ik ben nu met hulp met de beige bezig, en de deadline is mijn verjaardag (4 mei) dan moet ie klaar zijn, en dat lijkt mij wel haalbaar. er zijn gewoon onderdelen die ik nodig heb, waarbij het goedkoper is om een complete donor te kopen.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Als je onderdelen nodig hebt ja.
Maar vergeet niet dat er ook tijd zit in die donor te demonteren.
Wou alleen aangeven dat donor kopen één ding is, je moet er nog wat mee zijn, ik spreek uit ervaring, heb hier ook nog zo twee donors staan (Niet GS-GSA) die ik lang geleden kocht en die er nog steeds bijna ongewijzigd staan.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
hij moet van mn ouders binnen 4 maand van het terrein af zijn. ik vind het sleutelen erg leuk maar begrijp nog niet alles, als ik deze auto uit elkaar haal leer ik daar van, dat lijkt mij ook goed om te weten hoe alles in elkaar zit! ik doe het voor de hobby en heb dus totaal geen haast ofzo.
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Welke onderdelen heb je nodig van de betreffende donorauto?
Van een auto uit elkaar halen leer je niets, van het in elkaar zetten daarentegen wel!
Het beeld dat je hier creëert is dat je als een dolle alles uit elkaar sleutelt zonder dat je een eenduidig doel hebt.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
vanderiet schreef:daar heeft u zeker gelijk in, maarja, die donor haal ik helemaal uit elkaar voor de onderdelen dus ik heb straks geen 3 auto’s dus in principe veranderd er niets. ik ben nu met hulp met de beige bezig, en de deadline is mijn verjaardag (4 mei) dan moet ie klaar zijn, en dat lijkt mij wel haalbaar. er zijn gewoon onderdelen die ik nodig heb, waarbij het goedkoper is om een complete donor te kopen.
Onderdelen opslaan kost enorm veel ruimte.
Daarbij kan je ze alleen droog opslaan, losse onderdelen buiten is geen optie, dat is heel snel niet meer bruikbaar.
Er wordt nu toch ook met enige regelmaat met de auto gereden? Dan zou ik je geld zeker uitgeven om er 1 rijdend te houden. Als je wat geld er aan uitgeeft heb je na de winter de auto weer af, dan kan je er mooi mee naar alle meetings.
Van stilstand gaat een auto achterruit. Dan heb je de motor straks af en kan je de rest gaan doen.