Totaal aantal Berichten: 557
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Frie schreef:En daarom heb ik geen trek om hier geld aan te spenderen. De kaarten zijn nu nog niet eens overal conform de situatie op de datum dat ik mijn auto heb opgehaald.
@Frie: +1
Mss ben ik niet zoveel eisend..
Maar de rt6 doet zijn werk naar behoren..
Soms daag ik hem uit en rijd ik bewust vrrkeerd hier in de omgeving maar hij reageert wel goed..
Mss zijn er bij jullie meer nieuwe wegen ofzo?
Hoi Allemaal,
Alweer zo’n 8 maanden in het bezit van een c4 ligne business met het eMyway systeem. Ik heb hier toch nog 2 vragen over, waar ik zelf niet uitkom. Misschien wel omdat het domweg niet mogelijk is.(???)
Wanneer ik een tunnel inrijd waar geen radio ontvangst is, is de radio niet stil, maar blijft ruizen. In onze vorige auto(astra station 2007) ging de radio gewoon op een soort mute. wanneer de radio weer ontvangst had, speelde hij weer vrolijk verder.
Is dit op de radio in te stellen? Ik kan er nl niets over vinden.
De 2e vraag gaat over de navigatie. Op het eMyWay systeem kunnen ook coördinaten worden ingevoerd. Echter wil ik dit graag in hddd°mm.mmm(bijv. N51°58.127 E005°40.273)kunnen invoeren. Iemand enig idee waar ik die instelling kan wijzigen, en of dat het überhaupt wel mogelijk is, dit te wijzigen.
Ik heb de vragen al eens eerder gesteld, maar wie weet is er nu iemand die raad weet.
Alvast bedankt voor je reactie.
Dennis.
Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Dit is bij mijn weten allebei niet in te stellen.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Nog even over het scherm op zwart gaan van de EmyWay. Heb dat onlangs 1x meegemaakt. Was net voor het verlopen van de garantie. Heb het gemeld. Volgens de garage was er een update nodig waarschijnlijk, die inmiddels kosteloos is uitgevoerd tijdens de 60.000 km beurt.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.
ronama schreef:hangt van de zender af..
vanmorgen er op gelet..
en er zijn zenders die het wel hebben…
Nog even terkomen op dieze vraag..
Ben vandaag in denhaag geweest en onderweg had ik skyradio op.
En die geeft ook aan welk liedje speelt.
kaartupdate Europa versie 2013-2 is uit voor de e-MyWay.
Totaal aantal Berichten: 36
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi Collection
Ondertussen de kaarten 2013-2014 in bezit.
Alleen heb ik het probleem (ook al bij versie 2012-2013) dat niet alle kaarten meer op mijn geheugen kaart passen.
Blijkbaar heb ik een 4 Gb kaart.
Nu wil ik die evt. wel verwisselen met een 8 Gb maar ik weet niet hoe ik dit moet gaan doen.
Wel wat plaatjes her en der gevonden maar geen gebruiksaanwijzing hoe ik het dashbord (navigatiegedeelte) kan verwijderen zonder de boel te beschadigen.
Iemand ervaring hiermee?
Op zich zit de SD kaart aan de zijkant van de RT6 dus als ik daar bij kan is het genoeg.
Citroen C4 1,6 HDi Collection FAP
Je zult hem waarschijnlijk niet zonder uitbouwen kunnen vervangen.
Er is ook nog een procedure nodig om de 8Gb kaart te kunnen gebruiken.
Heb zo geen link voor je maar alles is online beschreven.
Ik heb een van de kaarten niet geupdate. Desnoods gooi ik die kaart er helemaal vanaf als er bij de volgende update problemen zijn met de ruimte.
Jammer dat er voor die paar € bespaard is op de grootte van het geheugenkaartje, zodat we nu achteraf met een boel gedoe zitten (en kosten als je de SD card laat vervangen in de garage.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Ik heb de kaartupdate ook en bij het installeren werd na een paar kaarten inderdaad gevraagd of ik een kaart wilde wissen, zodat de update van de gekozen kaart geïnstalleerd kon worden. Ik heb toen de kaart van Eastern Europe North East (Lithuania, Latvia, Estonia)eraf gegooid. Dit bleek al voldoende te zijn om alles wat ik nodig heb te updaten.
Totaal aantal Berichten: 255
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Kievit04 schreef:Ondertussen de kaarten 2013-2014 in bezit.
Alleen heb ik het probleem (ook al bij versie 2012-2013) dat niet alle kaarten meer op mijn geheugen kaart passen.
Blijkbaar heb ik een 4 Gb kaart.Nu wil ik die evt. wel verwisselen met een 8 Gb maar ik weet niet hoe ik dit moet gaan doen.
Wel wat plaatjes her en der gevonden maar geen gebruiksaanwijzing hoe ik het dashbord (navigatiegedeelte) kan verwijderen zonder de boel te beschadigen.
Iemand ervaring hiermee?
Op zich zit de SD kaart aan de zijkant van de RT6 dus als ik daar bij kan is het genoeg.
Dit is toch een probleem voor Citroen? Zij hebben een update, dan moeten zij zorgen dat het op het systeem past.
Tuurlijk NIET
Straks ben je weer boos dat er een straat niet op staat.
“nee meneer, die straat past niet op het 4GB kaarjte”
Wel raar dat je dat niet zo kan swappen.
Totaal aantal Berichten: 255
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Sorry maar ik snap het niet.
Bij de MyWay had je een SD kaartje in je radio aan de voorkant zitten. Bij de eMyWay is dit niet meer het geval.
Een update, begrijp ik, moet via de USB aansluiting. Dan is het toch niet aan jou om het kaartje te vervangen als dit ingebouwd zit.
Het probleem is dat je het kaartje niet zomaar even kunt wisselen zoals bij de myway.
Daarvoor zul je het apparaat gedeeltelijk voor uit elkaar moeten halen, daarna het kaartje clonen (er staat namelijk ook de firmware op, het werkt als alternative harddisk in de RT6) en tot slot het apparaat weer in elkaar zetten en inbouwen.
Totaal aantal Berichten: 36
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi Collection
Inderdaad. Je moet hem min of meer volledig uitbouwen en de SD kaart op een speciale manier kopieren.
Die link heb ik wel hoe dat moet, alleen het uitbouwen is nergens goed beschreven.
Bij de kaarten van 2013-2014 moet ik al twee gebieden skippen (oos-oost europa en west-oost europa) anders past het niet.
Op zich niet zo’n probleem want ik was niet van plan daar binnenkort heen te gaan.
Mocht iemand een bruikbare methode weten om hem uit te bouwen dan hoor ik het graag.
Denk niet dat Citroen dat zelf doet, je koopt een auto zoals hij is en als er iets verbeterd wil dat niet zeggen dat verplicht dat moeten aanpassen aan al geleverde auto’s.
vb Als je een auto koopt met stuurwiel met kunstof bekleding en na twee jaar kun je allleen nog maar dezelfde auto kopen met een wiel met leer bekleed. Dan krijg je ook niet alsnog een wiel met leer bekleed. Zul je apart moeten bestellen.
Citroen C4 1,6 HDi Collection FAP