Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Bij deze wil ik jullie graag mijn nieuwe auto presenteren. Omdat ik steeds meer kilometers maak werd het dagelijks rijden van een CX op benzine me te kostbaar en moest ik opzoek naar een vervanger.Ik wilde graag een wat modernere auto als dagelijks vervoermiddel, daarnaast wilde ik graag meer bagageruimte en een trekhaak.
Ik heb de Xantia Break altijd een erg geslaagde station gevonden die ook nog eens erg lekker rijdt dus daar ben ik uiteindelijk bij uitgekomen. Om precies te zijn een 1.8 16v uit 2001 met 321000km op de teller en een G3 installatie. Volgens mij in de meest eenvoudige uitvoering want ik geloof dat zaken als airco en 4 airbags al standaard waren in die tijd.
De auto ziet zowel van binnen als buiten nog érg strak uit, ik heb nog geen parkeerdeukje kunnen vinden. Helaas wel een beetje een vreemd bijgewerkte plek op de motorkap. De auto is afkomstig van de 2e eigenaar en lijkt altijd goed onderhouden te zijn. Gelukkig heb ik nog wel een todo lijstje, anders zou ik me maar gaan vervelen
- Afstandbediening CV werkt niet, zit al een nieuw batterijtje in maar dat hielp niet
- Lekkage achterklep
- Achterruitverwarming werkt niet
- Interieur wat opwaarderen, dit is nog erg netjes maar wel erg simpel en saai.
Alvast 1 foto gemaakt in de regen, bij beter weer zal ik een uitgebreidere reportage maken.
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Mooi model, mooie kleur .
En die probleempjes, die zijn allemaal typisch voor een Xantia.
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Ah vandaar dat die ineens zo snel weg was
Dr had geen kip interesse in die auto maar hij was toch ineens verdwenen van de advertentie sites
Ik ben er maar niet naar gaan kijken omdat de verkoper nou niet echt vriendelijk aan de telefoon was en mij niets kon/wou vertellen over de staat en onderhoud van de auto
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gefeliciteerd met je Xantia!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gefeliciteerd!
De lekkage in je achterklep wordt wss veroorzaakt door het plastic paneel in je klep, achter de bekleding. Die zit gekit en dat wil wel eens uitdrogen en daardoor lekken. Paneel eruit, alle kitresten zo goed mogelijk weghalen van paneel en klep en dan vervolgens de boel weer terugkitten met bijv. koude ruitenkit.
De niet-werkende achterruitverwarming zou goed kunnen worden veroorzaakt door kabelbreuk in de slurf tussen auto en achterklep. Door de scherpe openingshoek en de volle slurf schuren die draden langs elkaar, met doorslijten tot gevolg.
Veel plezier!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Ik ga er inderdaad vanuit dat het wat met die plastic plaat te maken heeft, ik ga daar komend weekend eens naar kijken.
Prowl schreef:Ah vandaar dat die ineens zo snel weg was
Dr had geen kip interesse in die auto maar hij was toch ineens verdwenen van de advertentie sites
Ik ben er maar niet naar gaan kijken omdat de verkoper nou niet echt vriendelijk aan de telefoon was en mij niets kon/wou vertellen over de staat en onderhoud van de auto
Ik werd inderdaad ook niet erg vrolijk van de verkoper en dat zorgde voor mij ook voor het nodig wantrouwen, voor mij was het echter dichtbij dus ik ben er gewoon een keer op de bonnefooi naar toe gereden. Inderdaad zo´n typisch autohandelaartje, wist inderdaad niks van de auto dus heb de auto zelf maar aan een uitvoerige test onderworpen en dat viel me echt 100% mee dus uiteindelijk de gok maar gewaagd.
In de auto heb ik gelukkig ook bewijzen gevonden voor recent uitgevoerd onderhoud en een distributieriem die nog 4 jaar of 80000km mee kan. Ik ben ook pas de 3e particuliere eigenaar, de 1e heeft er tot september 2012 in rond gereden. Tip: http://www.zomoto.nl. Als je bij waardebepaling je kenteken invoert en vervolgens op historie klikt krijg je niet alleen het aantal vorige eigenaren maar ook de daaraan gekoppelde data!
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Tja, vooral de blauwe kleur stond mij het meeste tegen maar zo te horen was het toch wel een goede koop geweest en ze vroegen er eerst ook wel meer voor
FF een rondje bollen en verse LHM kan natuurlijk nooit geen kwaad, veel zweefplezier!
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Iemand toevallig nog een reservewiel over in omgeving Brabant/Limburg? Er ligt er nu geen onder en dat vind ik toch tricky
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Heb ik wel voor je in Oss, is dat in de buurt genoeg? Kan ook in Den Bosch afspreken, kom ik twee maal per week.
Prijs komen we wel uit, denk ik…
Stuur me een pm bij interesse, ok?
Heb overigens ook een setje liggen dat in het reservewiel past, plus nog wat prullaria van een type2.
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Met dank aan Vlietmansje ligt er weer een mooi reservewiel onder de break, toch wel een prettige gedachte!
Verder vanmiddag de kou getrotseerd en wat aan de Xantia lopen knutselen. De aard van de lekkage was snel gevonden, de plastic kap op de achterklep hing helemaal los, morgen even wat kit daarvoor zoeken. Daarnaast ook de storing aan de achterruitverwarming gevonden, een van de opgesoldeerde connectors aan de achterruit zit los. Iemand een tip om dit makkelijk vast te zetten?
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Nette wagen Joppe, gefeliciteerd en veel plezier ermee!
Wat betreft dat stekkertje van de achterruitverwarming: dat kan je met speciale pasta opnieuw aanbrengen op de achterruit.
Daarvoor zal je even naar de automaterialenzaak moeten denk ik.
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Afgelopen tijd beetje bij beetje geknutseld aan de Xantia. Stekkertje van de achterruitverwarming zit weer op zijn plek maar toch geen stroom, lijkt ergens een draadbreukje te zijn. Daarnaast even naar de Carglass in Maastricht geweest voor wat koude ruitenkit om de plastic plaat in de achterruit vast te zetten. ´Rij hem maar even naar binnen meneer, dan kijken we er even naar.´ Samen met de jongens van Carglass de oude kit verwijderd en de plaat er terug in geplaatst. Zit nu weer netjes op zijn plaats en ze wilden er niks voor hebben!
Daarnaast een middenarmsteun op de kop getikt maar ik heb hem nog niet vast geschroefd want ik ben er nog niet over uit of ik hem laat zitten. Omdat ik vrij lang ben staat mijn stoel helemaal naar achteren en omlaag en dan zit de middenarmsteun eigenlijk in de weg tijdens het schakelen. Voor lange afstanden lijkt het me wel erg ontspannen. Ik wil de steun eigenlijk even provisorisch monteren en een tijdje proberen.
Volgende week de eerste echt lange rit met de Xantia richting St Anton am Arlberg, ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Afgelopen week weer eens flink bezig geweest met de Xantia.
Eerst maar eens naar de APK geweest, kreeg complimenten van de keurmeester, de auto stond er keurig bij. Enige puntje was een remschijf achter die aan de binnenkant verroest was, waarschijnlijk door een vast hangende klauw. Gek genoeg kwam de auto wel makkelijk door de test op de rembank. Schijven wisselen wat nog wel een beetje geklooi, het zat allemaal redelijk vastgekoekt maar nu werkt alles weer perfect en kan ik er weer een jaartje tegen.
Verder een grote beurt uitgevoerd en nieuwe rammelstokjes gemonteerd. Nu gelukkig weer rammelvrij!
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Life’s too short to drive without comfort!!!