Ik ben benieuwd hoeveel KM alle DS3 rijders er nu op hebben zitten en wat er al voor niet regulier onderhoud aan gedaan is. Ik trap af:
Type: DS3 1.6 E-Hdi
Bouwjaar: 11-01-2012
KM stand: 87.000
Niet regulier onderhoud:
Bij 35k: Lekke diesel retourleiding -> Vervangen
Bij 35k: 1 van de 4 wartels op een leiding van het commonrail systeem vervangen, lekte ook diesel.
Bij 86k beurt: Oliespoor op blok gevonden. Oorzaak moet nog achterhaald worden door dealer.
Who’s next?
I’ll play
Type: DS3 155THP
Bouwjaar: oktober 2010
KM stand: 41000
Niet regulier onderhoud:
Bij 5k: voorbumper steun afgebroken, beugel vervangen (garantie)
Bij 38k: slippende multiriem vervangen (garantie)
Bij 40k: lekkende krukasoliekreerring met lekkage naar koppeling. Doorweekte platen die dus begonnen te slippen. Garantie is nog in onderhandeling (Citroen NL weigert vooralsnog de koppeling te vergoeden omdat het een slijtageonderdeel is. Jaja, er is werkelijk 0 slijtage aan de platen, die zijn alleen gewisseld omdat ze druipen van de olie. Rest van de reparatie valt wel onder de garantie, daar komen ze niet onderuit).
Over 2 jaar, als de garantie afloopt, gaat deze er uit. Als er meer stuk gaat zonder garantie of Citroen werkt echt niet mee, dan wordt het geen PSA meer voor ons. Ook de lease van ‘dinneke (DS4 200THP) gaat er dan uit voor iets anders.
Totaal aantal Berichten: 260
Geregistreerd: 09-05-2004
- C4 (2004-heden) e-C4 Shine
- C3 Shine
Type: DS3 155THP
Bouwjaar: 2-2011
Km.stand: 25.000
Sinds ik hem heb, nov.2012 nog geen problemen, alleen regulier onderhoud wel af en toe een beetje olie bijvullen!
Citroën C3 Shine 2019 Zwart
Citroën e-C4 Shine 2021 Zwart
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Type: DS3 e-HDI
Kenteken: 10-2-2012
Km stand: 111.111
Niet regulier onderhoud: Ergens vorig jaar, zal bij 35.000km geweest zijn, ging het oranje ‘Service’ lampje branden. Er was iets met een onderdeel van het start/stop systeem, dat is door de dealer met een software update opgelost. De airco is toen ook schoongemaakt en dat zal waarschijnlijk weer een keer moeten, hij blijft maar stinken dus ik heb alweer een zomer zonder airco gereden. Mogelijk dat het schimmeltje al in de verdamper zit.
Er is ook een nieuwe multiriem op gekomen omdat ‘ie wat uitgedroogd was, het ding maakte een geluidje, bij de beurt gemeld en toen heeft de garage de riem vervangen.
Bij 70.000km een setje remblokken + schijven voor, laatst nog een keertje een setje schijven + blokken achter. Verder een stuk of wat H7 lampjes.
Allemaal kleine dingetjes die niet echt naam mogen hebben naar mijn mening.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
@Boons: Dat is dus ruim 60k per jaar :O Wordt het niet eens tijd voor een DS5?
Bevalt de DS3 met zoveel km’s? Stoelen?
ga dan voor een C5 met HP vering…
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Hier al 11 maanden in de DS3 en nog geen enkele keer terug naar de garage geweest ..
..... maar goed, is ook pas 6000km mee getoerd .....
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Yoeri schreef:@Boons: Dat is dus ruim 60k per jaar :O Wordt het niet eens tijd voor een DS5?
Bevalt de DS3 met zoveel km’s? Stoelen?
Ik moet binnenkort afscheid nemen wegens overstap van werkgever. Ik zit dan te denken aan een C5 met HP vering inderdaad. Ik ga dan iets minder kilometers draaien overigens, maar ruim voldoende voor diesel.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 17-01-2011
- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 138
- DS 3 E-HDI
Ehdi 1.6 april 2011 60000km regulier onderhoud.
2xiets vervangen terugroepactie. Geen olie bijvullen tussendoor. Geen problemen.
121000 km op de teller en alleen een remlamp moeten vervangen. Voor de rest geen problemen gehad of extra reparaties
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Ds 3 1,6 e-Hdi 112pk Sportchic en nog niet teveel problemen.
Wel is op zo’n 10000km de koppeling vervangen omdat de 6-bak abnormaal moeilijk in achteruit te zetten was en zeker niet als het koud was (koppeling kwam blijkbaar niet volledig vrij). Is in garantie vervangen en dealer heeft heel proper werk afgeleverd. Sedert die interventie gaat de achteruit er als vanzelfs in (en de rest geluukig ook ).
Heeft nu zo’n 44000 km en niks anders als het reguliere onderhoud, dus mooi zoals het zou moeten zijn!
6000 km nieuwe startmotor/dynamo plus stuk kabelboom inclusief i/o (diverse elektronica storingen)
10000 km nieuwe radio (continu cd uitwerpen)
14000 km nieuwe binnenverlichting (lamme schakelaar)
30000 km nieuwe H7 lampen
60000 km nieuwe condensor (Lek)
66000 km nieuwe deur/raamrubbers (windgeruis)
Alles onder (verlengde) garantie vervangen, behalve de H7 lampjes natuurlijk.
Betreft een DS3 EHDI-90 So Chic alle opties uit 2011.
Nu op 70000 km.
Wel een erg fijne auto, heb alleen iets meer pech dan menig ander DS3 rijder.
boons605 schreef:Bij 70.000km een setje remblokken + schijven voor, laatst nog een keertje een setje schijven + blokken achter.
Speciale reden dat na 70K al de schijven voor vervangen zijn? Mijn ervaring met schijven is toch dat er nog een 1 voor de kilometrage mag staan….
Mag ik vragen wat je achter moest laten voor de voorzijde?
btw: bijna 60K en geen bijzonder onderhoud voor mijn 2011 So Chic e-hdi-tje.
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Nee, daar was geen speciale reden voor, anders dan misschien een zware rechtervoet. Ik heb een aantal keer een verbruik van 1:14 gehaald en zelfs een paar keer 1:11, dat zegt misschien iets over mijn rijstijl. (‘s nachts terug vanuit België naar Friesland, even een zondag heen en weer naar de Essen Motor Show, om 5 uur ‘s ochtends 210km naar het werk rijden).
Ze waren overigens nog niet compleet op, maar ze zijn vervangen omdat ze aardig die kant op gingen en de garage de boel graag 1 keer los had in plaats van 2 keer.
Ik heb er alleen de VW Transporter die ik als leenauto had voor achter moeten laten. Lease. Met tankpas ja.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
DS3 1.4 Hdi met 75.000 op de teller sinds oktober 2012. Gewoon zijn beurten gehad en nooit iets bijzonders te melden. Alleen vrouw en zoon klagen over gebrek aan binnenruimte vergeleken met de Berlingo Multispace die we eerst hadden
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Eerste reguliere beurtje zit er op, vandaag precies 1 jaar en inmiddels (slechts) 8000km verder.
Kosten € 280,-. Voorheen sloeg ik door het beperkte kilometrage de beurten over, echter om geen risico met de garantie te lopen laat ik ze voorlopig maar uitvoeren.
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi