Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 10-04-2012
- DS 3 1,6 AIRDREAMS So Chic E-HDI 90
Ik heb een verslag wat er gedaan is,er is ook een elect.spanningshoud.module vervangen en de bedrading is onderzoht en dan de resets en updates maar ze komen er nu niet meer uit en moeten we wachten tot citroen-frankrijk met een oplossing komt.
Verder ben ik wel aardig rustig hoor
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
. Het ziet er uit alsof er toch echt serieus werk van gemaakt wordt, maar wachten duurt natuurlijk lang. Sterkte!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 24-08-2011
- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
@steltemarian23:
Indien er een servicelampje brandt gaat bij mij het serviceboekje even open en kijk ik wat deze aangeeft.
Als hierin staat dat ik direct langs de dealer moet neem ik hem daar niet mee vandaan voordat het opgelost is OF dat de dealer mij een schriftelijke verklaring meegeeft dat ik de auto op zijn risico kan gebruiken.
Laten we hopen dat het snel opgelost wordt.
Suc6
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 10-04-2012
- DS 3 1,6 AIRDREAMS So Chic E-HDI 90
vrijdag worden we gebeld dan moet de auto weer naar de dealer en word ie door citroen frankrijk uitgelezen dus word vervolgd,hopen dat het nu opgelost gaat worden,moet zeggen dat de dealer wel zijn best doet
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 10-04-2012
- DS 3 1,6 AIRDREAMS So Chic E-HDI 90
Morgen gaat de auto naar de dealer dan word ie uitgelezen door citroen-frankrijk,hoop dat ze nu iets vinden zodat het probleem nu opgelost word.
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 09-01-2012
- (Grand) C4 Picasso Business Lounge
en hebben ze wat gevonden? Mijn C4 van 1.6eHDI (112pk) doet het ook, dan denk ik roetfilter..
Ik rij geen korte afstanden, enkele rit naar het werk is 108km… Dus meer dan 200km/dag waarvan 180km op autostrade en geen filles (wat een geluk).
Doch heb ik dagen dat hij het niet doet, en ineens doet hij het wel weer een enkele keer, dan weer dagen niet.
De voorbije week werkte de start/stop niet, vanochtend weer wel….
Zal ook maar eens contact opnemen met de Garage, hij is er ongeveer een jaar geleden ook voor binnen geweest en toen hebben ze het hersteld in garantie, maar ik weet niet wat het was, nu dus ook weer…
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Op mijn DS3 1.4 E-HDI heb ik ook een Start Stop systeem. Dit werkt niet als de airco aan staat en aan moet slaan want de motor start dan gewoon weer of slaat niet af (al naar gelang de situatie). Het nut of de noodzaak van het Start-Stop systeem is trouwens discutabel. Ik rijd tegenwoordig erg veel via binnenwegen (Noordoostpolder-Assen) en dagelijks staat mijn motor via het Start-Stop systeem (max) enkele seconden uit. Via het nieuwe rijden (anticiperen op het verkeer voor je) kan je veel meer besparen dan door dat Start-Stop gedoe.
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
+1
Ik vind het start stop systeem ook irritant, en wat mij betreft zit dat in mijn volgende auto niet meer. Ik zie de toegevoegde waarde niet van dit irritante systeem wat zelf lijkt te bepalen wanneer het wel werkt en wanneer niet.
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 09-01-2012
- (Grand) C4 Picasso Business Lounge
Ik heb nu een afslpraak gemaakt met mijn garage omdat hij nog in garantie is tot einde november… Anders als hij niet meer werkt zal ik hem ook niet terug laten maken.. Want inderdaad hij staat normaal nog geen 3 minuten af als ik naar of van het werk met de auto rijd. Tevens de 1.6 met die robotschakeling wekt toch in bepaalde situaties ook niet echt goed.
Denk dat ik mijn volgende toch maar weer naar een 2.0L ga nemen.
Daarbij vraag ik me ook af of de turbo (asje draait erg hoogtoerig) van zo’n HDi-blokje het fijn vind om steeds stilgezet te worden; ik ken verhalen van mensen met redelijk potente turbo-auto’s (o.a. Subaru Impreza en Porsche 944 Turbo) die de motor na een rit even stationair laten lopen om juist de techniek even af te laten koelen.
Een spontaan ingrijpen start/stop systeem werkt daarbij averechts…
Iemand een idee hierover ? Veel start-stop auto’s zijn nog jong en hebben nog geen astronomisch kilometerstanden; ik vraag me af hoe de techniek van zo’n startstopblok er na 10 jaar en 300.000 kilometer aan toe is
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Mart69 schreef:+1
Ik vind het start stop systeem ook irritant, en wat mij betreft zit dat in mijn volgende auto niet meer. Ik zie de toegevoegde waarde niet van dit irritante systeem wat zelf lijkt te bepalen wanneer het wel werkt en wanneer niet.
Als je het systeem irritant vindt zet je het toch gewoon uit, daar is die knop namelijk voor.
De toegevoegde waarde van het “irrtante” systeem is/was minder/geen BPM en tot 01-01-2014 geen mrb.
Lijkt me logisch dat het systeem zelf bepaalt wanneer het wel/niet werkt. Als je als bestuurder steeds zelf moet gaan bepalen/berekenen wat het opgenomen vermogen is van de gebruikers en de ladingstoestand van de accu en condensator dan raak je zeker geïrriteerd als hij na het intrappen van de koppeling niet meer start.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Zo is dat. Bij mijn DS3 werkt het prima.Soms niet, maar dan is de motor te koud of ik heb de airco aan. Logisch. Stoor me ook geen moment aan het startstopsysteem. En hoe de motor er over 10 jaar en 300.000 kilometer aan toe is? Zal me worst zijn, want dan heb ik hem niet meer…
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 09-01-2012
- (Grand) C4 Picasso Business Lounge
Inderdaad, ik zit nu op 101.xxx,00 kilometer, nog 2 jaar en half en ik begin weer uit te kijken naar een andere wagen… zal dan wel de 250.000 kilometer gepasseerd zijn.
modedit: quoten van voorgaand bericht overbodig
beetje dubbel gevoel bij de reacties hier; iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten (geen / lage bijtelling e.d.) , met als drogreden groen rijden, en dan interesseert het niemand meer wat er in de toekomst met de techniek gebeurt…
dit bewijst maar weer dat duurzaamheid net zo ver reikt als je eigen broekzak (lees: portemonnee)
ik rij prive, geen leasebak, en heb altijd respect voor mensen (ook op dit forum) die er een hobby aan hebben om auto’s ook na soms tientallen jaren nog rijdend te houden
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Apart je reactie, XTR
“Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten ??” Nee, extra belasting (BPM/MRB) gaan betalen als het niet nodig is.
Ook ik rijd mijn e-hdi prive.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather