1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Reims 2014 (foto’s)
Gepost: 09 maart 2014 11:34 AM

Zo, het seizoen is weer begonnen, ben weer terug uit een zonnig Reims.
De uiterst comfortabele en vlotte rit per C5 2.2 HDI Tourer was zowaar geen straf!
Leuke auto’s weer en een hoop bekenden gezien en gesproken.
Weinig leuks kunnen vinden maar ik had dan ook niet echt iets nodig.

Hier wat plaatjes;

http://www.flickr.com/photos/citroenazu/sets/72157642083580505/


010 (Kopie) by azu250, on Flickr

039 (Kopie) by azu250, on Flickr

046 (Kopie) by azu250, on Flickr

043 (Kopie) by azu250, on Flickr

054 (Kopie) by azu250, on Flickr

083 (Kopie) by azu250, on Flickr

100 (Kopie) by azu250, on Flickr

104 (Kopie) by azu250, on Flickr

121 (Kopie) by azu250, on Flickr

172 (Kopie) by azu250, on Flickr

183 (Kopie) by azu250, on Flickr

204 (Kopie) by azu250, on Flickr

230 (Kopie) by azu250, on Flickr

225 (Kopie) by azu250, on Flickr

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 09 maart 2014 08:31 PM
  [ # 1 ]

van de voorpagina

Reims, dat zegt genoeg

De oldtimerbeurs in Reims heeft een zo moeilijke naam dat iedereen het simpelweg over “Reims” heeft. Dat is duidelijk genoeg, want de beurs is een begrip in binnen- en buitenland, ook onder veel Nederlanders. Dit jaar zijn er veel forummers geweest. Branko “Citrohenno” heeft voor een verslag gezorgd.

De beurs in Reims in maart is een echte Franse oldtimerbeurs. Deze keer maak ik er een lang weekend van. Ik vertrek vrijdagmorgen met de DS vanuit Zwanenburg. Na een koffiestop bij Garage Hydraulique vervolg ik mijn weg via Antwerpen, Brussel en Charleroi richting Frankrijk. Om kwart over drie kom ik bij Reims en ik rij door naar Gueux waar de restanten van een oud circuit moeten zijn. Inderdaad, langs de doorgaande weg zijn deels vervallen tribunes en iets van een pitlane te zien. Als ik later bij het hotel aankom, zie ik zowaar gele koplampen. Ze blijken bij een blauwe Visa met Nederlandse kenteken te horen. Mooi hoor; die is een stuk zeldzamer dan een DS!

Zaterdagmorgen rij ik even na negenen naar het Parc des Expositions in Reims. Met de DS rij ik naar de ingang en ik word net als de twee Renault Alpines voor me de parkeerplaats voor de liefhebberauto’s opgestuurd. Ik kan dicht bij de entree parkeren en als ik uitstap word ik direct al aangesproken door een Fransman. Hij vindt de DS dus mooi. Even loop ik rond en bewonder de diverse auto’s die bijna allemaal van Franse makelij zijn. Mooier dan nieuw staan er twee Simca 1308 naast elkaar. Die zie je bij ons dus nooit meer. Ik sluit aan bij de groep mensen voor de kassa’s en nu is het geduldig wachten. De rij groeit aan tot enorme proporties en dan gaan er vier kassa’s open.

Om tien uur gaan er eerst twee, en even later drie deurtjes open. Met veel gepers wringt men zich naar binnen. Direct waaiert de meute uiteen op het grote buitenterrein. Binnen is er ook heel veel te beleven. Allemaal autoclubs zijn opgesteld met thematentoonstellingen en creatieve uitingen. Verder zijn er heel veel stalletjes met documentatie, onderdelen en modelauto’s. Buiten staan de mensen met hun hele hebben en houwen uitgestald. Van roestige schermen, oud reclamemateriaal en prullaria tot specialisten op elk technisch gebied. Het is prachtig weer en buiten lopen is zeer aangenaam. Ik kom even in de verleiding om een heel mooi model van een CX te kopen, maar als ik de prijs hoor laat ik het maar. Wel kom ik voor een redelijke prijs documentatie van de vroege XM V6 tegen en dat gaat dus mooi mee. Ergens anders vind ik een voor mij onbekend boekje uit 1968 over de DS 21. Daar vragen ze dan 35 euro voor. Verderop zie ik hetzelfde boekje nogmaals, nu voor 15 euro! Ik betaal er 12,50 euro voor en mijn dag is al weer goed.

Ik ben niet de enige Nederlander hier, maar de bekenden die hier ook zouden moeten rondlopen, heb ik nog niet gezien. Uiteindelijk kom ik toch nog een aantal Nederlandse Citroën-vrienden tegen. Dat is dan weer leuk. Tegen het einde van de middag ben ik er klaar mee, want het rondsjokken is wel vermoeiend. Gelukkig mag ik in stijl met de DS het terrein weer verlaten. Au revoir Reims !

tekst en foto’s: Citrohenno, redactie: RensKorevaar

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 09 maart 2014 09:03 PM
  [ # 2 ]

Ik heb niet veel foto’s…

Een van een garage onderweg.

En dan nog een paar op het terrein:

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 09 maart 2014 10:15 PM
  [ # 3 ]

De rij voor de poortjes, Branko, waar sta je? 

Profiel  
 
Citrohenno
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 05-09-2009

- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Gepost: 09 maart 2014 10:39 PM
  [ # 4 ]

Kan niet missen !

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 09 maart 2014 11:04 PM
  [ # 5 ]

Dat we je toen niet al gezien hebben.  Laughing

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 09 maart 2014 11:29 PM
  [ # 6 ]

Allen bedankt voor deze prachtige fotoreportages.

Wat was er nu echt bijzonder..!! Zeg het maar…

Ik vond dat de Citroen C6 en de Panhard PL 17 bestelwagen.

Het blijft een top evenement.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
patrijsraam
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007

- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Gepost: 09 maart 2014 11:49 PM
  [ # 7 ]

En nog een paar plaatjes van deze beurs


043 by patrijsraam, on Flickr

042 by patrijsraam, on Flickr
041 by patrijsraam, on Flickr


039 by patrijsraam, on Flickr

038 by patrijsraam, on Flickr

036 by patrijsraam, on Flickr

035 by patrijsraam, on Flickr

033 by patrijsraam, on Flickr

032 by patrijsraam, on Flickr

026 by patrijsraam, on Flickr

025 by patrijsraam, on Flickr

012 by patrijsraam, on Flickr

011 by patrijsraam, on Flickr

Profiel  
 
c-rijder
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 03-01-2010

- (Grand) C4 Picasso e-HDi 115 Business
Gepost: 09 maart 2014 11:52 PM
  [ # 8 ]

Het hele evenement is leuk om er rond te lopen en te kijken.
Veel Citroëns maar ook oude Peugeots / Renaults / Simcas zijn leuk om te zien.
Mijn voorkeur ging uit naar de 23 benne - Hy paardewagen en de 500kg op de autotrailer richting Nederland.
Bijzonder vond ik ook de LNA Club.

Profiel  
 
cduub
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-06-2013

Gepost: 09 maart 2014 11:53 PM
  [ # 9 ]

Zeker een hoop mooie dingen gezien, De C6F was een topper, maar ook de mooie stukjes aan restauratie of verbouwingskunst.

Zo stond er op het parkeerterrein een beige Panhard PL17 L4, tenminste daar leek hij sprekend op. Motorkap open en daar lag een Citroen GS blok van 1220cc. Dat is een configuratie die vaker voorkomt maar toen we de boel even beter bekeken zag ik daar toch ook duidelijk het schutbord van een GS maar wel met de typische Panhard buizen voor de voorste ophanging van de motor en de bumper.

Nog verder bleek dat deze Panhard een wel heel innige kruisbestuiving met een GS had gehad.

In het kort: de Buitenzijde was onmiskenbaar een Panhard Pl17 maar alle techniek (hele onderzijde incl. ophanging en hydroliek) en het dashboard was van een 1220 GS. Een mooi staaltje huisvlijt!

Alhoewel ik wel mijn eigen Panhard, of de door VisaGTI genoemde break toch de voorkeur geef, alleen het heerlijke geluid al van de twee pitter.

Genoeg ouwe meuk!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 10 maart 2014 08:31 AM
  [ # 10 ]

Toen ik de foto van de beige PL 17 zag, dacht ik direct

hoe hebben ze die wielen er tegen aan gekregen.

Maar dat was ook het enige dat me opviel. In ieder geval heel mooi gedaan.

Dus eindelijk een 4 cilinder en dan nog hydraulisch geveerd.

Ik bedoelde eigenlijk de PL 17 bestelwagen, zoals de posterijen er mee rond reed.

En ook de PL 17 break ziet er geweldig uit.

Zijn er in Nederland 4 van, waarvan er 3 rijden, zelfs een in Drenthe.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
CK070
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 01-03-2014

Gepost: 10 maart 2014 09:12 PM
  [ # 11 ]

Wat een leuk evenement, misschien ook eens naartoe gaan.

Dank jullie wel voor het verslag en voor de foto’s.

Profiel  
 
Gepost: 10 maart 2014 09:38 PM
  [ # 12 ]

Ja, die wielen onder die Panhard waren me ook opgevallen…

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 11 maart 2014 11:41 AM
  [ # 13 ]

Het vooraf regelen van een kaartje is aan te raden. Ik was er voor het eerst en moest de rij in. Dat is me slecht bevallen. Prachtige dingen te zien, maar de organisatie en de faciliteiten zijn ruk. Te lang in alle rijen, om binnen te komen, om eten en drinken in te nemen en ook om dat weer te lozen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 11 maart 2014 11:57 AM
  [ # 14 ]

Geen last van gehad. Vijf minuten in de rij voor een kaartje, 5 min wachten op het eten. Altijd een toilet vrij. Zijn we wel naar dezelfde beurs geweest? Smile

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Wim van den Bergh
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012

- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Gepost: 11 maart 2014 12:00 PM
  [ # 15 ]

CDUUB, VISA GTI 115 en GRADDUS

Als jullie iets héél erg bijzonders zien op een beurs hier ver vandaan en daarover berichten én discussieren op dit forum onder de kop FOTOOS REIMS zouden julie dan AUB ook even een foto willen plaatsen voor de thuisblijvertjes ?

Met dank names ons allen Wink

2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook