Laatst bij stationair de olievulpijp eens open gedaan..En mij viel op, dat als ik mijn handpalm op het gat drukte, enorme drukverschillen kon waarnemen.
Met het olievul-klepje weer dicht, kwam er weinig geweld uit de ontluchtingsslang naar het luchtfilter!
Dit lijkt misschien op een defect in de vulpijp!?
Of moet je misschien andere dingen waarnemen, om te weten wat nu goed/slecht is?
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Dat zou ik ook even moeten proberen.
Maar waarom twijfel je?
Zelf heb ik het idee, die vulpijp wat maakr het nu uit?
Of heb je klachten?
Maar met open klepje heb je wel behoorlijke drukk verschillen staat me bij.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Zolang je wagen niet buitensporig lekt hoef je je over de olievulpijp en het inwendig membraam geen zorgen te maken. Als het membraam niet goed meer werkt wordt de oliedruk in het blok te hoog en kunnen de keerringen de olie niet meer binnenhouden.
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
de enige manier om te testen of alles goed werkt is middels een waterkolom.
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Bovenstaande is bij elke 2CV garagist beschikbaar maar ook zelf te maken en te bedienen. Google op 2cv, olievulpijp en waterkolom.
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;