Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Zojuist een Twingo schuifdak gekocht op MP voor een nette prijs. Daar gaan we de Saxo mee verbouwen tot wannabee cabrio. Twingo dakjes worden gebruikt op de DS, BX en Visa dus Saxo moet ook lukken. Met voldoende lef, meetlint, kit, RVS boutjes en een decoupeerzaag moeten we een heel eind komen op een zaterdag (met uitloop op zondag).
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Succes ermee…we zien het resultaat wel?
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Mijn broer heeft een Saxo 1.4 Aut. met airco… Geen open dak nodig
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
2cvtje schreef:Succes ermee…we zien het resultaat wel?
Ja, zodra we beginnen leggen we altijd een telefoon of fototoestel klaar.
TRSarno schreef:Mijn broer heeft een Saxo 1.4 Aut. met airco… Geen open dak nodig
AC heeft deze wagen niet dus de zaag in het dak is gewoon de meest logische gevolg stap
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Je verveelt je voorlopig niet
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Leuke Saxo en een interessant draadje: ik heb zelf ook een Saxo Automaat (gewéldig autootje, weliswaar een 1.4, maar toch…) en ook ik had de intentie om een Twingo vouwdak in te bouwen. Ben daar afgelopen week voor bij een mannetje geweest die die daken aanbiedt op marktplaats, maar… we durfden ‘t niet aan: Twingo-dak leek ons te groot voor de Saxo, waardoor er in de voorste en achterste dakbalk gezaagd moet worden en ook bijvoorbeeld de plek voor de antenne verdwijnt bij ‘t uitzagen van het dak… Ik ben dus heel benieuwd of ‘t jou gaat lukken, want dat zou betekenen dat er weer licht aan de “vouwdak-horizon” gloort voor mijn Saxo ... Ik was zelf al aan ‘t zoeken naar kleinere varianten, want ze zijn bv ook in Seicento’s en Cuore’s (en in de Saxo zelf!) geleverd. Maar vooralsnog niks kunnen vinden…
hier is er eentje voor 100€, is dat zo’n originele?
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Afgelopen zaterdag weer met de Saxo aan het vechten geweest. De silentblocks moesten vervangen worden.
Het versleten rechter silentblock was geen probleem. Viel er vanzelf af maar liet de stalen bus achter dus die moest van de draagarm af geslepen worden. Monteren van de nieuwe demper was een fluitje van een cent.
De linker echter was nog prima maar als je de ene doet doe je de andere ook dus losmaken en er af halen. Dachten we. We zijn er een uur mee bezig geweest ... met z’n drieen. Eerst moest ie eraf ... beuken ... slijpen ... wrikken en klaar. Toen de nieuwe er op maar dat moet direkt in de juiste stand want draaien gaat niet ... hoorden we toen we hem op de kop er op hadden geslagen. Moest ie er weer vanaf zonder te beschadigen. Dat lukte uiteindelijk. Daarna weer monteren maar dan goed en alles vastzetten.
“Job well done” want de vervelende rammel uit het vooronder is weg.
Over het Twingo dak en jullie bezorgdheid over de pasvorm : als het te groot is voor een Saxo dan gaat ie op de BX
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Dank voor de tip van dat Saxo-dak Bas. Ik denk er nog heel even over na. Had nl. liever ‘n handbediend dak gehad, en dat zijn eigenlijk (voor zover mij tot nu toe bekend) alleen die Twingo-dakjes. Ik heb nu ‘n elektrisch schuif/kanteldak en dat geeft storingen. Vandaar ook mijn oorspronkelijke keuze voor ‘n handbediend Twingo-dak…