haha, ja dankje!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Nou nog maar een keer dan:
Art schreef:Eind van de middag heeft de postbode mij een pakketje bezorgd. Een andere ECU
Net na het eten en de afwas gelijk naar buiten ge-sneaked om ff gauw de ecu te plaatsen, stekker er in, accu aangesloten en….VROEAHHM!!!!!!!!!!! Hij doet het! Gelijk maar een rondje warm gereden,ik was er nu toch Het rijd weer zoals het hoort,loopt mooi stationair ,probleem opgelost!
Heeft het toch nog nut gehad, om het ding meer dan 10 jaar te bewaren
Ik had em al eens weg willen doen / gooien, in het kader van opruimen.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Mooi dat ie weer klaar is Art
Bx,je doet het nog altijd prima
Toch twijfel ik nog of ik hem ga houden of niet.
Door dit laatste gedoe vraag ik me af of het nog verstandig is om een ouwe bx als dagelijkse auto te hebben of dat het toch eens tijd word om er wat jongers (lees betrouwbaarder) voor te gaan zoeken.
Als hobby auto zou het nog prima voldoen, maar daar heb ik er al 3! van en die vind ik toch wel wat leuker dan een bx (sorry) Dus dat gaat ie bij mij dan ook niet worden. Misschien maar op zoek naar een corolla oid ???? Een auto waar ik net zoveel mee heb als met breien, helemaal niets dus., Wel betrouwbaar. Wil gewoon echt geen panne als ik met mijn gezin een dagje op pad ben. Echt niet gewoon.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik kan me je twijfel heel goed voorstellen Art, 1 auto zonder gedonder is wel lekker!
Ik heb voor mijn werk geen auto nodig, maar anders was mijn BX er ook niet geweest.
Maar waarom een ander merk? Er zijn ook wel betrouwbare Citroëns
Succes met deze afweging
Vergeet niet dat de meeste BX-en al ruim 20 jaar oud zijn.
Je kan dus beter wat jongers nemen.
Keus genoeg tegenwoordig! Zoek je wat kleins? Of een gezinsauto?
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Je weet nu wat je hebt. Ook al koop je iets jongers, je moet het altijd maar afwachten hoe dat zich gedraagt. Rij nu inmiddels 3 jaar en 60.000 km met m’n diesel rond, en heb in die tijd slechts 1 echt probleem gehad. Valt me trouwens wel op dat er veel jongere auto’s op de vluchtstrook staan de laatste tijd!!!
En…. je meent het toch niet echt dat je aan de Japans stuiterbak wilt????
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Art schreef:Misschien maar op zoek naar een corolla oid ???? Een auto waar ik net zoveel mee heb als met breien, helemaal niets dus., Wel betrouwbaar. Wil gewoon echt geen panne als ik met mijn gezin een dagje op pad ben. Echt niet gewoon.
Ik heb die beslissing anderhalf jaar geleden ook genomen na een bijzonder teleurstellende ervaring met een jonge saxo en een nog jongere xsara.. dus een Subaru gekocht. Niets stuiterbak! Rijdt heel erg goed, heel erg comfortabel, vlot, betrouwbaar en luxe. Dat Japanse auto’s stuiterbakken zijn is een vooroordeel uit het jaar nul.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Een Subaru of een Corolla, dat is me nogalniet een verschil!!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik zeg Xantia! Goedkoop in aanschaf, erg betrouwbaar, prima bouwkwaliteit en ook nog eens een bollenbak!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
+1
Uit eigen ervaring, ook. Onze Xantia mankeert eigenlijk nooit wat, gaat al 2 keer zonder op- of aanmerkingen door de APK en is redelijk goedkoop per kilometer te rijden. En voor BX geld te koop, daar waar goede BX-en juist duurder aan het worden zijn.
Tja, overal is wel wat voor te zeggen, maar er is vooralsnog niets besloten. Al is het wat mij betreft vrijwel zeker dat de bx maar moet gaan. Als ik hem hou zal je altijd zien, zomers als ik hem niet echt nodig heb rijd ie prima en zodra het winter wordt en de hobby auto,s op stal staan begint ie weer te zieken. Was al de 2e winter dat ie zoiets flikte. Is alleen de vraag wat er voor terug moet komen. Mijn hart ligt bij citroen en zal altijd daar blijven maar qua absolute betrouwbaarheid vind ik ze niet uitblinken. Als ik in bv het c4 forum lees kom ik ook regelmatig vervelende storingen tegen,( Noodloop en emissie storingen) Die corolla was meer bedoeld als verzamelnaam voor Japans.
En waarom niet? Als dagelijkse hoer. Ik heb nog 3 citroens over waar ik me zomers naar hartelust in kan vervoeren en hou meer tijd voor ze over zonder een dagelijkse auto die ook om aandacht zeurt hehe
qua gewicht zoek ik iets lichter dan een xantia, bij mijn vrouw krijg ik er denk ik ook geen xantia door.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
ik heb die keuze voor twee jaar terug gemaakt. ik rij geen dagelijkse citroen meer. ik was het moe om toch moeite te hebben door de pekel te rijden (tja je mooie citroen gaat er dan toch aan en dat is zonde) en wilde gewoon iets dat me de komende jaren qua kosten geen verrassingen gaf of stress voor bijvoorbeeld de APK. ik heb er geen spijt van en de afwisseling met je ‘echte’ citroen is dan nog leuker; je gaat ‘m meer waarderen.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Voor mij de tijd die onze moderne auto kostte ook een punt van irritatie. Ik sleutel liever aan een leuke auto dan aan een modern ding. Maar wat ook meespeelde was veiligheid. Dat is toch iets om eens over na te denken. Een BX is van krantenpapier en een saxo of ax al helemaal. Ik heb toen dus besloten om een Japanse auto te kopen, maar dan een leuke. Weegt 1400 kg ( net zoiets als een c5 dus), heeft 4 wd, een prachtige boxermotor en zuipt net zo veel als een xantia of c5. Maar dan zonder stuk te gaan. En met 6 airbags, esp, abs enz enz.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste