Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nou ja volgende keer beter
Valt me nu op… Die motorkap isolatie, is dat standaard bij een GT of komt dat van een vele later type BX af?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Geen idee Arjan?
Maar aangezien de Gt/Digit de uitvoeringen waren met de 1,9 blok. Zal het standaard zijn de motorkap isolatie?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, ik dacht misschien heb je het later zelf erop gezet.
Een CX heeft het namelijk maar zelden, zover ik weet eigenlijk alleen een Prestige (dan twijfel ik zelfs of een serie 1 dat al had).
Daarom verbaasde me het dat een BX 19 uit 85/86 het dan wel zou hebben.
Wat een plaatje is het toch Gert!
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Wat een goddelijke bak is jou BX. Daar valt mijn 14RE bij in het niet. Maar wat niet is kan nog komen. Ik heb nu een goed voorbeeld zullen we maar zeggen.
Ik heb onder mijn type 1 lichtmetalen velgen van het merk Speedline. Die zag je toch ook onder de type 1 GT en 1.6 ?
Heerlijke middag beleefd met plaatjes kijken op deze thread. Jammer dat sommige beelden niet meer beschikbaar zijn.
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dankje!
Das jammer dat sommige foto’s weg zijn, ik weet niet of ik die terug kan krijgen..
Zijn dat de velgen die ik in je Avatar ziet? (Zijn GTI of Sport? velgen)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
GTi en Sport velgen zijn hetzelfde…
Alleen de 16v velgen wijken af, die zijn breder en later (MK2) een andere kleur
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Back home een nummer van de Golden Earring uit 1970..
Genoeg feitjes, Back home wilt niks anders zeggen dat dé karakterbak weer uit het stal is voor het nieuwe seizoen!
En het begon gelijk met karakter! Ze wou niet aan de praat gaan,accu was letterlijk rip!
Dus wachtend in het zonnetjes bij de stalling. Even snel een nieuwe accu gehaald, en ook de gereviseerde dynamo gehaald en erin gedaan:
Daarna starten (duurde effe) en koers gezet richting home!
Daarna wielen gewisseld en in rijstand gezet:
Juist ja, dat klopt niet!
Sinds de verdeelblok en voorraadblok vervangen is heeft ze beetje nukken met het hydraulische systeem. Ik denk dat via de ontluchtingsbout van de voorraadblok lucht ontsnapt.
Morgen de orginele ontluchtingsbout met nieuwe 0-ring terug zetten. Een kijken of dit de oplossing is. In iedergeval geen LHM verlies..
En dan toch even een stukje rijden en bij de wasstraat de vuil eraf spuiten. En ja weer even een glimlach en gelijk een vertrouwd gevoel nu ik weer in een leuké Citroën rij! Z’n vertrouwd gevoel heb ik me zelf niet eerder kunnen betrappen… Tjonge de karakterbak ze wordt nog betrouwbaar!
Morgen nog wat kleine dingetjes eraan doen, vooral kleine detail(tjes) toepassen. Maar ook even genieten van het mooie weer, dus de Bx los rijden over de wegen..
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Accu stuk, dynamo vervangen en een probleem met de hydrauliek, ja, klinkt echt al betrouwbaar Veel plezier Gert.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Fijne wagens hé, die bx’jes
succes
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Heerlijk vertrouwd!
Ik heb de Xsaar achter de hand… (liever de V6, maarja dat gaat immers niet)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo vandaag nog wat kleine detail dingtjes gedaan!
Eerst even de type 1 achterwisser erop gezet. Want wat nu eropzit, hoort er niet!
Type 2/3 of BX sport achterwisser!
De goeie!
Daarna een afdekkap voor de kachelhuis gemonteerd:
Kijkt al netter!
Dit is dan weer kansloos, maar zó leuke detail om erop te hebben!
Daarna wat gymnastieken met het veersysteem, waardoor ze nu al beter veert!
Maar:
- Motor laten lopen dan klinkt er gesis/geluid van de voorraadblok
- Als ik aan de stuur draai hoor ik geen gesis/geluid van de voorraadblok.
- Geen LHM lekkage bij de voorraadblok.
- Stuurt iets zwaarder, maar wellicht door het lange stilstaan?
Iemand een ideetje? Of even aankijken?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Daarna weer met een glimlach de eerste 100 kilometers gereden:
Zonder kapjes valt het wel erg op…
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Mooi!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90