Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Daar één koplamp van mijn BX niet helemaal fris meer is, wil ik pogen een setje nog nagelnieuwe koplampen op de kop te tikken (zijn nu nog wel te vinden als je een beetje zoekt), maar nu rijst bij mij de vraag….... Zijn de koplampen van alle typen/bouwjaren uitwisselbaar? Ik denk het wel, maar voor ik iets koop waar ik niets mee kan
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, dat zijn ze. Als je tweedehands gaat shoppen even opletten of de stelpootjes goed zijn en of de afdichting van het glas nog goed is. Je zult de eerste niet zijn de tijdens de montage ineens met het glas in handen staat…
Of je bestelt voor 3 tientjes een nieuwe, dan ben je van het gedoe af
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Tnx! Ik had al zo’n vermoeden….. Ik had ook wel verwacht dat ze (‘no name’) voor weinig te krijgen waren, maar ik ga even op zoek naar een setje Valeo (nieuw) voor ‘weinig’.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De kans is redelijk groot dat de “no-name” koplampen gelijk zijn aan de Valeo-exemplaren, aldus een TV-uitzending laatst.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
hmm, interessante wetenswaardigheid….. Ik denk alleen wel dat als ik een beetje geduld heb (mijn huidige lampen zijn iig nog apk waardig), ik voor 30 euro p.s. ook wel Valeo lampen kan vinden.
Tnx voor de tip in ieder geval!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Bij die imitatie lampen is wel duidelijk te zien dat het imitatie is.
O.a. klikken ze niet lekker vast in de houders, waardoor ze nog wel eens willen rammelen.
Ik heb anders nog wel een setje zeer verse gebruikte Valeo’s voor je liggen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Late reactie op thread uit 2011: opvallend vaak staan de koplampen van een type 1 niet in lijn met de motorkap en lijken ze een beetje naar binnen te vallen.
Is dat puur een kwestie van afstellen met die uitschroefopklikstelbouteninplastikhouders (mooi scrabble woord) ?
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Wim van den Bergh schreef:Is dat puur een kwestie van afstellen met die uitschroefopklikstelbouteninplastikhouders (mooi scrabble woord) ?
Ja. Of een teken van schadegeval.
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 27-10-2004
- CX 25 GTI Turbo 2
- GS/GSA Pallas
- XM 2.0 16v SX break automatic
- C5 2.0 HDiF 16v Break Exclusive automatic
Ik voelde vanmiddag even aan één van m’n koplampen, omdat het leek alsof ‘ie een beetje scheef zat. Tot mijn grote verbazing bleek het glas volledig los te zitten. De lijm- of kitlaag die het glas op z’n plaats hield lijkt volledig te zijn vergaan. Voorlopig gebruikt gemaakt van m’n onvolprezen rol duct-tape. Zo’n glazen kap kun je zeker niet opnieuw lijmen, of wel?
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
kan wel gekit worden maar je kan beter gewoon een nieuwe koplamp bestellen alle lampen van de sloop zijn minimaal 20 jaar oud dus de kitlaag bij de sloop lampen zal ook wel ver op zijn
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
ik heb mijn glazen pas geleden ook los gehaalt, omdat ze allebei ook op sommige plekken los zaten.
daarna allebei de blakers goed schoon gemaakt en de glazen erin gekit.
zit weer muurvast en licht opbrengst is super. ook het lichtbeeld is weer mooi strak.
wil iig prima, is alleen wel even wat werk.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
gebruik je daar een speciaale soort kit voor?
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Heb ook wel CX- en BX-koplampen op die manier behandeld. Gewoon met doorzichtige siliconenkit. Werkt uitstekend.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Ik zou SIKAFLEX gebruiken dat is super spul met goede kleefkracht
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Ik heb gewoon ruitenkit gebruikt, heel dun streepje in de rand met wat primer op het glas en in de rand.
Dit zit muurvast en ziet er niets van.
Siliconenkit zou ik zoveel mogelijk laten liggen…..
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap