









Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Vandaag heb ik na drie maanden stilstand de prestige automaat weer uit de stalling gehaald. Alles leek fijn totdat ik achteruit wilde. Dat weigert hij of het duurt heel lang voordat hij bij hoge toeren moeizaam aangrijpt. Iemand een idee? Kan het de bakolie zijn? Vooruit heb ik geen gekke dingen gemerkt, maar ik heb alleen een klein stukje in de stad gereden.
alvast dank!



Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Naar wat ik op meerdere automaten threads heb gelezen kan de bakolie kwaliteit van grote invloed zijn. Zoek op het forum maar eens op “automaten” dan wordt je snel wijzer
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Of te weinig olie?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hoeveel km heb je eigenlijk gereden na de bak wissel?
Anders gewoon terug naar de garage.
Succes VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.










Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Ha Frank, na de bakwissel heb ik nog geen 1000 km gereden. Olie was natuurlijk nieuw dus uiteraard volgt ook een telefoontje met Beau.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dus eerst naar de garage,
SUCCES
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Frank heeft gelijk. Als je maar 1000 km gereden hebt en de boel nu al niet meer werkt is de garage het eerste aanspreekpunt. Niet zelf gaan zoeken, op laten halen en op laten lossen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste










Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Zojuist de bakolie aangevuld, dat was nodig. Het gaat weer achteruit, maar uiterst langzaam en moeizaam. morgen bij koude motor bakolie weer even checken. Ik vrees dat er meer aan de hand is. Punt met de garage is dat ik het ding meer dan zes maanden geleden heb opgehaald. Iemand een idee hoe het met de wettelijke aansprakelijkheid zit na die termijn?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb je de garage gebeld?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.







Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Kunstenvliegwerk schreef:Iemand een idee hoe het met de wettelijke aansprakelijkheid zit na die termijn?
Ik zou eerst maar eens kijken hoe het met de menselijke aansprakelijkheid gaat.
Daarnaast is de termijn in tijd niet echt de factor maar meer het aantal gereden kilometers lijkt me. Dus bellen en terug naar de garage.
Echt vervelend zoiets. Succes!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Even kijken of de km stand op het factuur vermeld staat, dan kan je in elk geval laten zien dat je er niet veel meer gereden heb.










Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Vanmorgen nog even getest, en hij doet het echt niet. Dorie! KM stand staat niet op de factuur, maar met de reparatie van vorig jaar heeft-ie ook APK gekregen, en daar staat de KM stand wel op. Het blijkt trouwens een kleine 2000 km te zijn wat hij sindsdien gereden heeft. Tres Beau was aan de telefoon behulpzaam met tips, maar op voorhand al héél afhoudend wat betreft verantwoordelijkheid. Zo van “ja met zo’n automaat weet je het natuurlijk nooit helemaal zeker…”




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En toch zul je er met hem uit moeten komen.
Met een smoesje ” van met een automaat weet je het maar nooit” zou hij er bij mij niet van afkomen.
Tenzij hij het van te voren heeft gezegd,hij heeft je eerst al een (volgens mij) een half jaar laten wachten voor dat alles klaar was en dan nu zo’n antwoord.
Succes.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Ten eerste ligt het er natuurlijk aan hoe je een bak koopt, met of zonder garantie.
Ik koop zelf wel vaker auto’s of onderdelen zonder garantie want ja dat is natuurlijk goedkoper.
Gaat het dan een keer mis heb ik pech.
Maar ik zou de CX gewoon eerst bij Tres Beau neerzetten.
Ik heb daar ook al meerdere auto’s gekocht en altijd naar volle tevredenheid.
Beau is een man die altijd naar een oplossing zoekt.
Hierdoor ben ik ook bij hem terecht gekomen.
Succes er mee.
Groeten van Henk uit Steenwijk.



Totaal aantal Berichten: 228
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Zit er toch niet nog te weinig olie in ?
Ik heb vroeger ook een cx automaat gereden en het peil van de bakolie werd altijd gecontroleerd met draaiende motor in “D”, het oliepeil staat dan een behoorlijk stuk lager.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Niet te veel zelf klooien, ook nog even niet te veel piekeren over ‘schuld’ of aansprakelijkheid: gewoon naar Beau. Daar laten kijken wat er echt aan de hand is en wat oorzaak en oplossing kan zijn. Mijn ervaring is net als van Citrobenz: ik kom er in alle redelijkheid altijd wel uit daar.
En verder: tweedehands onderdelen moeten uiteraard vakkundig worden gemonteerd. Maar er is een risico dat iets het begeeft. ‘t Is nou eenmaal oud spul. Dat is het risico dat je in zo’n geval neemt. Als het om een volledig gereviseerde bak gaat, dan ligt dat anders.