Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Dat hebben we uitgebreid geprobeerd en wilde niet erg lukken
EDIT:
Dat dus was een leerzaam dagje Jochem!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Yep!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Een stevigere fles had het 10x makkelijker gemaakt
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Absoluut, maar helaas hadden we die niet voorhanden
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
ik sluit me aan bij drik z’n vuist.
beetje prutswerk dit, maar zoals je zelf al aangaf “door schade en schande”
nu weet je het hoe het vooral niet moet, en over niet al te lange tijd kun je het vermoedelijk opnieuw wel goed doen!
Belangrijkste is, hij doet het weer! waarvoor hulde!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Zo is het maar net
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Het is een tijdje stil geweest rondom de GSA, maar er is weer nieuws te melden!
Afgelopen juni kreeg de GSA last van problemen in de aandrijflijn rechtsvoor. Een boel geknoerp en gekraak tijdens aanzetten en afremmen, daar valt natuurlijk niet fatsoenlijk mee te rijden. Op de terugweg van hey Youngtimer Event in Ulft werd het te gek en heb ik de GSA in onze sleutelloods op de Veluwe achtergelaten. Een minder leuk einde van een hele leuke dag!
Foto Tjerk van Lint
Vele youngtimers van allerlei merken waren aanwezig; Japans, Russisch, Zweeds, Duits, Engels, Frans, Italiaans, Amerikaans. Van Panda tot Testarossa, en van AX tot SVX, er was van alles te zien.
Afijn, sinds juni heeft de GSA dus stilgestaan. Gelukkig droog en beschut. Gedurende de zomer ontbrak het me helaas aan tijd om aan de GSA te werken, aangezien ook de Xantia werk nodig had, en de Saxo eerst een andere koppakking en (helaas) daarna een compleet ander motorblok moest.
Een dikke week geleden had ik eindelijk tijd om met de GSA aan de gang te gaan. Het probleem leek zich voor te doen in de homokineet van de aandrijfas. Van een sloper kon ik een aandrijfas gebruiken, en nadat ik die had voorzien van een nieuwe set hoezen en nieuw smeervet kon die worden gemonteerd. En ja, dit keer wél met het vuistje
Eén van de redenen om nu met de GSA aan de gang te gaan was ook de jaarlijkse gezamelijke meeting van de BX- en GS(A)-clubs bij garage en familie Bonhof in Epe, afgelopen zaterdag. Vorig jaar was het reuze gezellig, dus dit jaar wilde ik er ook weer bijzijn. Na ‘s morgens bij het sleutelhok de Xantia te hebben gewisseld voor de GSA en nog even een rondje rond de auto te hebben gemaakt vertrok ik binnendoor naar Epe, om zodoende rustig te kunnen zien hoe de GSA zich zou houden. En dat ging prima! De ‘nieuwe’ as is weliswaar niet nieuw, maar geen gekraak of geknoerp meer!
Foto’s Henk Bredewold
De meeting was gezellig, met een leuke diversiteit aan BX’en, GS’en en GSA’s in allerlei uitvoeringen. En daartussen dus ook de blauwe GSA! Na enkele maanden stilstand uiteindelijk toch weer op de weg!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
japv schreef:Afgelopen juni kreeg de GSA last van problemen in de aandrijflijn rechtsvoor. Een boel geknoerp en gekraak tijdens aanzetten en afremmen, daar valt natuurlijk niet fatsoenlijk mee te rijden. Op de terugweg van hey Youngtimer Event in Ulft werd het te gek ...
Daar heb ik dan nog een foto van gevonden, op zoek naar het geknoerp en gekraak geluid!
Citroen GSA by Timo1990NL, on Flickr
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Nog bedankt voor de starthulp Jochem!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Geen probleem, graag gedaan Jasper!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Herkenbaar. Brek begon tijdens de terugrit uit Dresden ook knoek-en kroekgeluiden te maken in de voortrein. Dat wordt een klusje voor na de drukke winterperiode. Echt moeilijk is ‘t gelukkig niet, een asje vervangen. Ik kon alleen niet meer aan hoezen komen bij de reguliere automaterialenshop, toen kwam er een Berlingo en sindsdien staat ie geduldig bij m’n ouders op de oprit te wachten ...
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Voor de wielzijde gebruik ik universele hoezen, de hoes voor de bakzijde kon ik bij mijn automaterialenzaak nog gewoon krijgen. Dagje wachten, want niet op voorraad, maar verder geen probleem.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Fijn dat ie weer rijd,goed bezig
Ik wist geeneens dat ie stuk was
Helaas heb ik dit jaar het gsa/bx evenement bij bonhof moeten missen, volgend jaar maar weer.
Ook jammer omdat ik zie dat Jasper er was met mijn ex gsa. Die had ik graag weer eens gezien.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik heb je inderdaad gemist! Volgende keer beter
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91