1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
benzinemeter geeft ‘leeg’  aan en lichtje brandt met gevulde tank
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 april 2014 01:27 PM

van onze masseuze: xantia 1,8 uit 97..

Ik heb de tank unit gemeten op de dunne draden: 58 Ohm.

Als ik de stekker doorverbind gebeurt er niks..

Iemand ideeen

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 455
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 03 april 2014 10:51 PM
  [ # 1 ]

Volle tank is ca 50 Ohm, lege tank 350 Ohm.

Meet eens op de vlotter/pomp unit onder de achterbank (met stekker los).
Het zijn de buitenste pennen.

Groet, Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 455
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 04 april 2014 07:40 AM
  [ # 2 ]

De meter ‘ziet’ blijkbaar 350 Ohm of meer (oneindig).
Waarschijnlijk een onderbreking in de bedrading, bijvoorbeeld een draad/stekker los op tellerunit.
Evt. zou ook de tellerunit nog defect kunnen zijn.

Groet, Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 april 2014 10:14 AM
  [ # 3 ]

Ja, Ik heb gemeten op de stekkers op de unit waar de twee dunne draden op zitten. (linker twee) en daar mat ik 53 ohm.

Na wat door kloten drukte ik de stekker er weer op, contact uit en aan en HOEP de meter geeft drie kwart vol aan!

Alles dicht gemaakt. half uur later, weer op leeg.. Mijn gevoel is dat de unit het wel doet maar idd een draadbreukje of stekker los.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
toyosoft
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 29-06-2005

- Xantia 2 1.8 i 8v
Gepost: 04 april 2014 06:18 PM
  [ # 4 ]

Slechte soldeer verbinding achter het klokkenspel ?

Groeten Theo

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 oktober 2014 12:50 PM
  [ # 5 ]

update. De auto komt naar mij toe en we gaan het probleem te lijf. Ik had ergens een link gevonden van een duitser die met foto’s laat zien dat je de draden kan vervangen in/op de unit. Ik kan die link nergens meer vinden. weet iemand meer?


vraag twee: Hoe krijg je de klokwinkel eruit?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 10 oktober 2014 10:05 PM
  [ # 6 ]

radio frame eruit , 2 schroeven bovenin los .
Stuurkappen los , daarachter zitten weer 2 schroeven
kapje van de boekjes los links , bovenin 2 schroeven ,
Kapje waar ( vaak ) spiegel verstelling zit eraf halen , daarachter weer een schroef.
dan kan je de strip die voor de teller langs loopt weghalen , dan de teller met 2 schroeven onderin en 1 bovenin loshalen.

zoiets snel uit mn hoofd , wel voor een fase 2, maar heel veel zal dat niet schelen.

Profiel  
 
MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 10 oktober 2014 10:07 PM
  [ # 7 ]

en als je m er toch uit hebt, eventueel even lampjes checken / vervangen ?

Profiel  
 
petervanzanten
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 01-07-2007

- C5 2,0-16v automaat Exclusive Break G3
- Xantia 1,8-16v automaat berline
Gepost: 10 oktober 2014 11:17 PM
  [ # 8 ]

Zit denk ik in de tankvlotter,heb het zelfde probleem gehad met mijn Xant.

nu:xantia berline 1.8-16v automaat"99 hobby auto

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 oktober 2014 04:05 PM
  [ # 9 ]

zo de tankvlotter is eruit. En er weer in. gotverde@#$%^%^&& krijg ik de auto nokkie vol thuis. alleen dat wist ik niet want de meter geeft niks aan.. wat een troep.. gelukkkig hoost t va de regen en ziet niemand de benzine beek op de stoep…
de vlotter meet tussen de 2,5 ohm vol en 280 ohm leeg . is dus goed. probleem zit em in de kabel boom of de tellerunit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 oktober 2014 09:15 PM
  [ # 10 ]

stoute schoenen aan en gaan. gelukkig regent nog steeds dus de stoep spoelt schoon…
eerst de radio unit eruit. blijkt niet los te hoeven. mischien omdat er veel schroeflocaties of niet vast of afgebroken waren…
dan aan de deurkant het rekje rond de zekeringen. dan kan er een schroef uit die een klepje vasthoudt. daarna een beugel eraf… dan blijkt dat toch het stuurwiel weg moet. accu los. stuur een kwart draaien en dan met torx 30 de airbag losmaken. als het stuur eraf is kan de beplating eraf en kan de teller unit eruit.

nu ontdek je de oorzaak van geen benzine niveau. Namelijk geen oorzaak! de meter zit in 3 klemmen die doordat de meter erin zit , aansluiten op de print… dit kan niet goed gaan… na een beetje jutteren werkt alles weer…

nog even een lampje voor dimlicht vervangen te hebben kan alles weer dicht..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 12 oktober 2014 11:24 AM
  [ # 11 ]

....had jij niet electro gestudeerd? Koekje van eigen deeg, dus.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Baskees69
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 02-08-2014

Gepost: 12 oktober 2014 12:04 PM
  [ # 12 ]

Zelfde probleem hier, heb hem ook helemaal los gehad en en schoon gemaak,t werkte weer een paar dagen. Nu is het weer zo maar af en toe een keer. Bedrading en vlotter lijkt goed als ik meet. BTW stuur hoeft er niet perse af en alleen maar de kappen rondom het stuur. Kan allemaal net maar lukt wel.
Ik weet dat ik ongeveer 360 km met een tankje gas kan rijden, als deze dreigt leeg te vallen gewoon tanken of een stukkie op dure benzine. Ik woon op de grens van Belgie, dus is het bijna feest om daar te tanken. 56 cent voor LPG en 1,46 voor een litertje euro95

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 12 oktober 2014 04:01 PM
  [ # 13 ]

Bij een t2 hoeft het stuur er inderdaad niet af om de kappen te verwijderen. Bij een t1 wel.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Baskees69
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 02-08-2014

Gepost: 12 oktober 2014 05:02 PM
  [ # 14 ]

Ik heb toch echt het stuur er niet afgehaald, en alles zit weer mooi terug. Is wel een beetje pielen. De mijne is van september 96

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 oktober 2014 12:14 AM
  [ # 15 ]
JanSr schreef:

....had jij niet electro gestudeerd? Koekje van eigen deeg, dus.

Ja jan. En bedankt! Haha

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook