Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Hoi,
Na 4 jaar weer terug op dit forum.
In het verleden een Grand C4 Picasso gehad in de lease. Die na 4 fijne jaren vervangen door een veeeeel goedkopere Renault Megane GT-Line.
Helaas ga ik die niet geheel vrijwillig verliezen.
Dus moet er iets anders komen.
Die moet in aanschaf zeer goedkoop zijn en mag best oud zijn. Sleutelen is een hobby van me.
Aangezien er best wel een eisen lijstje is is de keus in autotypen niet heel groot.
Eisen:
- Station
- Airco
- Trekhaak
- formaat minimaal C-klasse, liefst groter
- “Moet het altijd doen”, kortom betrouwbaar
- LPG-G3 (evt Diesel mits kosten in de buiurt an LPG blijven)
- Max € 2.000 aanschaf
- Kilometerstand niet relevant, als ie nog maar zonder problemen een ton erbij kan draaien.
Dan kom je al snel uit bij een Volvo 850/V70/940. Maar ik zie ook vrij veel C5 stations met LPG.
Nu dan de vraag:
Is een C5 op LPG met veel ervaring een goede keuze?
De Ford Capri gek van het citroën forum.
Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
http://www.citroen-forum.nl/forums/reporttopic/223238/
Dussssss
Waarschijnlijk is juist zo’n zescilinder goedkoop te vangen. Auto’s met grote slurpers zijn uit.
Zelf net een heerlijke HDI break gescoord.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Ik zou een diesel zoeken , lpg kan soms wat vervelende storingen geven ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Inderdaad.
Wegenbeasting is hetzelfde.
Die HDI’s zijn M.I. de beste diesels die er zijn.
Mits onderhouden volgens het boekje gaan ze langer mee dan de auto.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Er zijn er op het C5 forum een aantal die zweren bij LPG. De 2l benzine doet het er goed op. Was er in het begin van de C5 veel gezeik met gas, dat valt tegenwoordig wel mee. Het kan dus wel. Zelf zou ik echter ook altijd voor de HDI’s gaan omdat dat nu eenmaal de beste motoren zijn (superieur zelfs aan de benzine modellen in de latere varianten)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:
Wegenbeasting is hetzelfde.
Dat klopt niet, op G3 is de wegenbelasting lager.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zelf rijd ik in een HDi 2.0 110 pk afgelopen jaar 38.000 km gereden en echt geweldig, daarvoor 3x Xantia 19td gereden maar de C5 vindt ik veel beter rijden veel minder storingen en zweven als een….........
Ik heb ook zitten twijfelen eentje op gas of diesel mij werdt aangeraden een HDi te nemen ivm de betrouwbaarheid en heb er geen seconde spijt van.
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
waterman schreef:JanSr schreef:
Wegenbeasting is hetzelfde.
Dat klopt niet, op G3 is de wegenbelasting lager.
Ja, ja, de wegen van de overheid zijn ondoorgrondelijk. Weet jij iets van de beweegredenen om G3 wel en een hedendaagse diesel niet in die kortingscategorie te plaatsen?
Het lijkt wel of de instanties bij het woord diesel nog steeds denken aan een roetende 190 D uit 1966.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geen idee, maar het heeft ook niets met het topic te maken. Voorlopig rijd ik door die regeling goedkoper met mijn G3 auto dan met een diesel dus ik vind het helemaal PRIMA!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heb zelf al enige type C5 PH1 en PH3 gereden met LPG G3 met wat hogere KM standen en dat is goed bevallen. Neem er wel eentje met een 2 liter motor die hebben een 16 kleppen kop en kunnen hun warmte beter kwijt. Zou zeker geen diesel nemen als je niet veel kilometers rijdt.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik heb een C5 2.0 break op lpg gehad. Eentje uit 2005, een phase 2. Probleemloos. Fijne motor ook. En inderdaad is een lpg-g3 toch nog aanzienlijk goedkoper in wegenbelasting dan een diesel.