Ik zal aankomend weekend gaan meten.
Maar…
Ik kan slechte massa kabels en een zwakke accu niet rijmen met een fan die er draaiend er uiteindelijk voor zorgt dat de motor het niet meer trekt en afslaat.
Help me dit te begrijpen! De fan neemt stroom van de accu wanner de motor stationair draait. Zou de motor dit niet kunnen compenseren door hoger in het toerental te gaan zitten?
Tijdens het rijden op de snelweg slaat ie soms ook aan en kun je merken dat ie aanslaat, de motor gaat wat trillen. Kan dat niet anders?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Door het stroomverbruik daalt de spanning en ontsteekt de motor minder goed. Daardoor daalt je toerental enz enz
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En door het vermogen wat de dynamo extra levert, waardoor de motor zwaarder wordt belast.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dank voor jullie heldere uitleg.
Is dit euvel te verhelpen of is dit volkomen normaal?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
het is niet normaal dat ie van afslaat nee
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Stationeer toerental is dat niet te laag?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik vindt dat de motor mooi stationair loopt, ik kan proberen de toerental iets te verhogen.
Misschien dat ie het dan wel trekt wanneer de fan aanslaat.
Dit weekend zal ik ook de massadraden nalopen.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Ik ga ook nog even kijken of ik verschil merk tussen stationair lopen op benzine en gas.
Op NGK site juiste bougie gezocht:
Type:BPR7HIX
Bestelnr.:5944
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Fan bijna overleden ergo heel zwaar lopend?? Bij mijn 968 duurde dat tot het moment dat de zekering het genoeg vond
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
Toit plat schreef:
Buitengewoon jammer dat je op een gegeven moment op Photobucket bent overgestapt, Egbert, want ik zie vanaf dat moment geen plaatjes meer van de restauratie. Hij geeft aan dat je foto’s verplaatst of verwijderd zijn ...
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Wat me al langere tijd opviel:
De temperatuurmeter van de koelvloeistof geeft zonder de sleutel in het contact de juiste temperatuur aan.
Wanneer ik de sleutel in het contact draai valt de meter dood, helemaal naar links. Daar komt hij tijdens het rijden ook niet vandaan.
Vanavond het paneeltje met de meter los gemaakt en gekeken naar de draden. Het lijkt alsof er een draad mist, of en eentje verkeerd is aangesloten.
Wie het antwoord weet mag het zeggen.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hoe is het nu met de fan?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Door het toerental op lpg te verhogen blijft de motor nu wel draaien.
De fan neemt veel stroom en maakt soms een gillend geluid, lager.
Maar voor dit moment is het o.k. Is er al eens een modificatie van deze fan gevonden of pas er ook een ander ( vreemd merk) fan op die stiller is en beter koelt?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Fans van serie twee zijn stiller.
En er mist inderdaad een draad.
Zal morgen eens kijken welke en waar hij vandaan komt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je mist de gele draad,en als het goed is gaat die naar de temperatuur sensor.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.