Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Dat zijn niet de beste…...oftewel bijzonder slecht!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
dat weet ik. maar dat is al eerder besproken in dit topic. ( 4 nieuwe banden staan in de planning, maar de techniek is even eerst aan de beurt )
neemt niet weg dat een band nooit een dergelijke vibratie in het pedaal kan generen.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Misschien een keertje de voor- en achterbanden omwisselen bij wijze van test?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
nankang banden zijn helemaal niet slecht. Heb ze al 7 jaar op de Dyane zonder een enkel probleem. Je moet ze alleen laten balanceren, en niet van de wijs laten brengen door de bandenboer dat dit niet nodig is…
En, een auto die trilt bij het remmen: kromme schijven, of roest erop. Als het de banden zouden zijn, voel je de trilling bij de voorbanden in het stuur, en bij de achterwielen in de gehele auto, tijdens het rijden. Zonder of met gas erop, bij verschillende snelheden.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Twan238 schreef:bedankt Karel, dat is duidelijke uitleg! na de motorwissel spoel ik alles nog eens goed door met nieuwe LHM.
de remschijven voor zijn trouwens ook krom of iets, heel de auto trilt bij het afremmen (voegt nieuwe remschijven toe aan het lijstje).
Vandaar mijn opmerking omtrent de banden
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Michiel van Ginkel schreef:nankang banden zijn helemaal niet slecht. Heb ze al 7 jaar op de Dyane zonder een enkel probleem. Je moet ze alleen laten balanceren, en niet van de wijs laten brengen door de bandenboer dat dit niet nodig is…
En, een auto die trilt bij het remmen: kromme schijven, of roest erop. Als het de banden zouden zijn, voel je de trilling bij de voorbanden in het stuur, en bij de achterwielen in de gehele auto, tijdens het rijden. Zonder of met gas erop, bij verschillende snelheden.
Nangkang banden voldoen onder een GS of GSA absoluut niet.
Slechte grip, max. levensduur voorbanden rond de 15.000 km en uiterst oncomfortabel.
Vredestein 155 sr 15 is dan een beter alternatief. Goede grip, weinig bijgeluiden en bijzonder slijtvast.
Ik heb gebruikte Vredesteins voor onder mijn GSA gehad, er meer dan 20.000 km mee gereden en ze zijn net halfsleets.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Het wordt erg tijd dat mijn bestelde motorpakkingset binnenkomt, de olie zeikt er nu echt uit op alle mogelijke plaatsen en o ja, de koppeling is inmiddels ook op. Bij redelijk doorrijden slipt hij in 3 en 4. kunnen we dus lekker aan de klus!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
dirkvdmei schreef:Michiel van Ginkel schreef:nankang banden zijn helemaal niet slecht.
Nangkang banden voldoen onder een GS of GSA absoluut niet.
Slechte grip, max. levensduur voorbanden rond de 15.000 km en uiterst oncomfortabel.
Ik ben het wel eens met Dirk. Die No-kans banden wil je echt niet….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
dat klopt, 1 positief punt: ze gillen wel lekker
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
ben wel benieuwd wat voor pakkingset je gekocht hebt.In het verenigingsmagazijn wordt in ieder geval kwaliteit geboden en morgen open. Kun je vlot aan het werk en dan letterlijk en figuurlijk geen gezeik.
teveel citroenen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Twan238 schreef:dat klopt, 1 positief punt: ze gillen wel lekker
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
wim schreef:ben wel benieuwd wat voor pakkingset je gekocht hebt.In het verenigingsmagazijn wordt in ieder geval kwaliteit geboden en morgen open. Kun je vlot aan het werk en dan letterlijk en figuurlijk geen gezeik.
Van de standaard pakkingset NIET de O-ringen voor de retourpijpen gebruiken. Deze zijn van rubber en hebben een zeer beperkte levensduur. (worden knetterhard en breken na verloop van tijd, en gaan dus lekken) Voor dit doel Viton ringen gebruiken, deze zijn hittebestendig.
Kijk ook even van welk materiaal de onderste klepdekselpakkingen zijn gemaakt. Zijn het harde, grijze clingeritpakkingen, dan kun je ze zo gebruiken, zijn ze van rubber, dan GOED vastlijmen in het deksel, anders gaan ze schuiven op het pasvlak, en dus lekken.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Ik heb inderdaad de set met Viton ringen besteld. Deze dus: http://tinyurl.com/kugfnax
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
of je koopt deze oude set voor een belachelijke vraagprijs: http://link.marktplaats.nl/m816778870
Dan heb je zeker geen viton.
Dirk, waarom gaan jouw pakkingen bewegen in het deksel?
Bij mij is het nog nooit een probleem geweest, niets met lijm of vloeibare pakking. Dat kan ik ook enkel afraden. Die troep wordt hard en kan dan redelijk makkelijk in je olie terecht komen met alle gevolgen van dien. Bovenal is het gewoon niet nodig bij een correcte montage.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Ik heb geen problemen met de “harde” clingeritpakkingen, rubber blijft tijdens montage niet correct op z’n plaats zitten, vandaar vastlijmen in het deksel. Daar gebruik in uiteraard een goede siliconenpakking voor. Vaak zitten de rubberen pakkingen al niet goed vlak in de verpakking. Maar….mijn voorkeur mag duidelijk zijn…ik ga voor de harde pakking.