4 van de 11
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De GS 1220 club van Twan! serieus stuk!
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 15 juni 2014 12:50 PM
  [ # 46 ]
waterman schreef:
dirkvdmei schreef:
Michiel van Ginkel schreef:

nankang banden zijn helemaal niet slecht.

Nangkang banden voldoen onder een GS of GSA absoluut niet.
Slechte grip, max. levensduur voorbanden rond de 15.000 km en uiterst oncomfortabel.

Ik ben het wel eens met Dirk. Die No-kans banden wil je echt niet….

Dan weet ik niet wat voor type jullie hebben gehad of hoe jullie er mee om gaan, maar op alle auto’s waarop ik Nankangs (type N803) heb gehad voldeden ze uitstekend. Ik durf zelfs te stellen met hetzelfde comfort als Michelinbanden.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 15 juni 2014 03:00 PM
  [ # 47 ]

Voor GS-GSA is maar 1 type leverbaar.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 31 juli 2014 11:14 PM
  [ # 48 ]

ik heb echt al weken niet meer met de GS kunnen rijden doordat ik geen spanning meer aan boord heb. Vanavond voorzichtig weer een poging gedaan om weer wat te gaan klussen (lichamelijk malheur, blègh) Wink
na het plaatsen van een nieuwe spanningsregelaar wordt de accu niet meer bijgeladen door de dynamo, daarom ben ik nu weer terug gegaan naar de oude spanningsregelaar, echter blijft het probleem hetzelfde. Is er een manier om de dynamo los op opbrengst te testen? verder merkte ik vanavond dat alle dashboard meters het niet doen.. Massa punten opgezocht en schoongemaakt (op het blok en tegen het schutbord)maar dat mocht niet baten. Iemand ideeën en/ of tips?
Filmpje! http://youtu.be/UMljBouTcho
Untitled by twan238, on Flickr

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 31 juli 2014 11:58 PM
  [ # 49 ]

zekering?

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 01 augustus 2014 03:51 PM
  [ # 50 ]

kapotte dynamo; versleten koolborstels, doorgebrande diodes, zekering plaatje etc.
Meet je iets uit de dynamo? Als je de spanningsregelaar lostrekt, en de twee buitenste polen even een overbrugging geeft, dan zou hij laadstroom moeten geven (in elk geval een hogere spanning dan voorheen)

Zo niet, vervang je dynamo eens. Testen van de dynamo is het makkelijkste in de auto. Uiteraard kan het ook buiten de auto, bijvoorbeeld met een boormachine op de pulley….

Pas er op dat je de dynamo niet lostrekt van de accu als de motor loopt, dit kan je dynamo slopen.

En voor wat betreft de meters, daar zou ik het zoeken in de zekering (of een slecht zekering contact), maar dat had H@ans natuurlijk al getipt!

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 01 augustus 2014 04:24 PM
  [ # 51 ]

Thanks! Ik hoop er binnenkort mee aan de slag te kunnen Smile

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 01 augustus 2014 11:18 PM
  [ # 52 ]

Mischien een hoofdzekering eruit, of slecht contact.
Het lijkt erop dat alles met elkaar te maken heeft namelijk.
Kijk eens aan de linker kant van de auto tussen de accu en het schutbord, als ik me niet vergis is daar ‘‘niet orginele’’ bedrading aanwezig. (paars?)Door een vorige eigenaar van mij vervangen.  Rommel daar eens wat mee, er staat me nog vaag iets van bij dat toen ik die gs net had ik ook een keer helemaal geen stroom had na het vervangen van de accu.. beetje rommelen met die bedrading en het werkte weer.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 02 augustus 2014 10:31 AM
  [ # 53 ]

Wat is dat toch een prachtige auto, zo’n witte GS!!

Succes met de reparaties Twan!

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 18 november 2014 12:17 AM
  [ # 54 ]

Vandaag bezig geweest met het nieuwe motorblokje (1300). De koppen gedemonteerd en 1 kop al voorzien van nieuwe pakkingen en keerringen en ook weer terug gemonteerd .
Erg leuk klusje! We zijn dus weer lekker aan het rommelen Smile

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 18 november 2014 01:46 AM
  [ # 55 ]

Was een fijn dagje freubelen! Very Happy

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 18 november 2014 01:06 PM
  [ # 56 ]

goed bezig! very good
Als ie af is wil ik hem wel weer eens een keer zien hoor

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 23 november 2014 01:49 PM
  [ # 57 ]

heeft iemand een handigheidje waardoor deze keerring er handig uit kan? deze zit in de nokkenas aan de verdelerkant.
Untitled by twan238, on Flickr

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 23 november 2014 01:49 PM
  [ # 58 ]

heeft iemand een handigheidje waardoor deze keerring er handig uit kan? deze zit in de nokkenas aan de verdelerkant.
Untitled by twan238, on Flickr

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 23 november 2014 01:53 PM
  [ # 59 ]

Schroef er indraaien en daar aan trekken?

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 23 november 2014 05:25 PM
  [ # 60 ]

na een beetje gepruts zit de nieuwe keerring op z’n plaats. Kop verder weer helemaal opgebouwd.
Untitled by twan238, on Flickr

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
 
4 van de 11
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook