Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Nee
Wel 2 tripmeters in de KM/u klok.
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Misschien ten overvloede: je hebt op het einde wel gereset door de CD/DVD Eject knop lang ingedrukt te houden en niet via het script?
Om één of andere reden zit daar verschil in namelijk.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Technoloog schreef:
- Of je deze wil veranderen naar 0? “Ja”. Beantwoord de rest met “nee”, behalve de vraag
om een reboot, zeg hier “ja”.Dit hierboven was stap 1.
Deze stap (1) wordt bij mij dus niet opgeslagen. TRIP=1 blijft TRIP=1
Ook niet als ik in plaats van een reboot een cold boot uitvoer.
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Oke, ik ben eruit. (met hulp van onze grote vriend Mira)
Het ging bij mij toch even anders dan Technoloog beschreven had.
Ik moest TRIP=2 instellen i.p.v. TRIP=0. Volgens Mira geeft ALLEEN “2” de extra tripmeters.
Schreef JLFME dat ook al niet in post #52? Ja, daar kom je pas later achter.
Na de reboot was de tripmeter eindelijk te zien op het display.
Verder kon ik 1.12.193 en 1.12.194 niet editen.
Met de RT6_2xx-user_config.dat.cfg file uit het pakket DATEXPLORER V01.01 gaat dat niet.
Mira heeft mij een nieuwe RT6_2xx-user_config.dat.cfg file gestuurd waarmee dit wel gaat.
Kun je ook zelf doen. http://mirascript.cyrakuse.fr/doku.php?id=datexplorer
File opnieuw ingeladen en hopla: de temperatuurmeters waren daar.
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Omdat plaatjes soms meer zeggen dan de spreekwoordelijke 1000 woorden:
Yup, lek.
Praktisch, zo’n grote krik op je werk beschikbaar hebben.
Er zat een draaispaan/draaikrul in.
Dus, reserveband erop en naar de Profile Tyrecenter (want die zitten 2 minuten rijden van het eerder genoemde werk. Die repareren de band (geen prop maar reparatie van binnenuit, dus band van de velg en opnieuw balanceren)
Erh… 160 gram zink moeten plakken klopt niet.
Conclusie van de monteur: Uw velg is waarschijnlijk krom. [3-letter vloekwoord] Uiteindelijk vindt het balanceerapparaat dat de velg goed is, dus de band gaat weer op de auto, reservewiel weer in de kofferbak.
Terug naar huis blijkt op de snelweg, boven 110 km/uur er een flinke trilling te ontstaan. Grrrr Een hele flinke, bij 125 km/uur heb ik een waar massagestuur in handen.
De volgende dag maar weer naar de Profile Tyrecenter. Daar valt me dit op:
Okay, dat klopt niet. Daar heeft de sluitbout van het balanceerapparaat direct op de velg gezeten in plaats van op de conische ring. Ja, dan begrijp ik de onbalans ook wel.
De monteur (een andere dan de dag ervoor) biedt meteen aan een klacht aan te maken voor de poedercoat schade. Ik sla dit af, ik wil gewoon een gebalanceerd wiel. Na bepalen van de balans zegt het apparaat dat er 150 gram bij moet. NA het verwijderen van de gewichtjes is dat teruggebracht naar 25 gram. Dat laatste is heel normaal. De velg blijkt ook gewoon kaarsrecht te zijn.
Een kort stukje snelweg laat zien dat de onbalans weer terug is op zijn oude (zeer lage) niveau. Ik opgelucht.
Wat er wel rest… de voorbanden zijn zo ongeveer wel aan vervanging toe. Ik moet nu dus gaan nadenken over of ik terug wil naar zomerbanden + winterbanden (dat is een flinke investering van 8 banden en 4 stalen velgen) of dat ik de huidige all-seasons behoud en alleen de twee voorbanden vervang door verse all-seasons.
Oh, en ik wil graag een set originele Citroën dakdragers hebben voor de C4. Daar moet ik ook achteraan.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Technoloog schreef:
De monteur (een andere dan de dag ervoor) biedt meteen aan een klacht aan te maken voor de poedercoat schade. Ik sla dit af
???
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
De vorige eigenaar van de C4 heeft al hier en daar wat stoeprandjes lichtjes gekust, dus de velgen (of in ieder geval de poedercoatings) zijn niet meer perfect. Daarnaast zit ik niet te wachten op de rompslomp: wielen achter laten, leenwielen erop (met één andere band rondrijden wil ik dan weer niet), herstel met mogelijk kleurverschil tot gevolg, enzovoorts.
Plus dat ik vermoed/gok dat met een beetje schuren en polijsten de beschadigingen zo goed als verdwenen zullen zijn. Want uiteindelijk is die velg gewoon kaarsrecht, dus er is verder niets mis.
Het is me de rompslomp niet waard, voor die 8 kleine putjes in de poedercoating die toch al her en der gebruikssporen vertoont.
Ik heb wèl aangegeven dat ze maar beter dit schadegeval wel intern behandelen en de bewuste monteur aanspreken op zijn slordige gedrag. Dat ze er dus wel voor zorgen dat de kans dat dit nog eens gebeurt verkleind wordt.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
... en we zijn door de eerste 10.000 km heen!
Wat rapper dan in eerste instantie voorzien. Nou ja. Wat getallen:
10.544 km gereden in 105 dagen
561,5 liter getanked
gemiddeld verbruik 20,6 km/liter
We zijn erg blij met de C4. Dieselen is heerlijk ontspannen rijden dankzij het flinke koppel onderin. We hebben het lekke bandje gehad. Er mogen binnenkort wel twee voorbanden vervangen worden. Binnenkort ook een set Citroën dakdragers aanschaffen (de aluminium versie met 80 kg draagcapaciteit) voor de dakkoffer die nodig is komende vakantie.
Het enige dat (mild) irriteert is dat je bij rustige omstandigheden injectors hoort tikken. Of in ieder geval, daar lijkt het geluid op. Tiktiktiktiktik, precies in sync met het toerental, en het verdwijnt direct met gas los. Weinig of veel gas maakt voor het getik niet uit.
Ventilator aan, of meer rijwind, of muziek aan, dan hoor je het al niet meer.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Tja, diesel
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Daar is een update voor geweest..
Ik had bij de c4p ook het getik van de verstuivers..
Alleen had deze dit alleen bij gas los laten tussen.
Voor datgene wat jij beschrijft is er een sw update geweest.
Vraag maar eens na in de garage.
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Goed om te weten. Bij 85k km zou de auto weer een beurt moeten krijgen, dus dan gaan we er naar laten kijken.
De occasionsgarantie loopt tot er 88k op de teller staat, of dat de auto 6 maanden in gebruik is. (6 maanden/15.000 km) Gezien mijn gemiddelde tot nu toe ga ik eerder de kilometers opmaken dan de tijd van de garantie. Maar als de beurt bij 85k km gedaan wordt kunnen de geconstateerde problemen, waar van toepassing, nog onder garantie vallen.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Nou, met nu meer dan 87.000 km achter de kiezen (en nog net voor de verval-kilometerstand van 88.130 voor de occasion garantie) maar een onderhoudsbeurt laten doen.
(De auto had de 60k beurt gehad, werd verkocht met een oplever/APK beurt bij 73k, en ja, dan hoeft de 80k beurt niet bij 80 al. Advies was bij 85k.)
Nou wist ik al dat de voorbanden aan vervanging toe waren. Het profiel was wel richting “op” gegaan, met nu nog 2,2 en 2,4 mm profiel. De vraag was: twee nieuwe all-season banden erop? Of toch 4 zomerbanden laten monteren en een set winterbanden-op-stalen-velg regelen?
Het is voor me beslist:
En voor wie het nog niet opvalt, even verduidelijkt:
Dit is dus “cupping” en is dus ongelijke slijtage, een soort van repeterende kale plekken, aan één kant van de band. In dit geval de binnenkant. Dat worden dus 4 nieuwe banden. 4 nieuwe zomerbanden dan meteen maar. Met >35k km per jaar is het verstandiger om gewoon twee bandensets te hebben in plaats van all-in-one.
Bij de lokale Sprint garage dus maar 4 stuks Michelin ENERGY SAVER + (205/55R16 91H) bestellen. Of 91V. De banden met hogere snelheidsindex “tot 240 km/u” zijn goedkoper dan “tot 210 km/u”
Oh, en de onderhoudsbeurt? Met vlag en wimpel geslaagd!
Complimenten trouwens voor Motorhuis Rotterdam. Ik vroeg naar de WiFi omdat ik graag wilde “thuiswerken” terwijl er aan de auto gewerkt werd. Of ik wellicht graag plaats wilde nemen in de vergaderkamer? Die was immers toch vrij. Bureau voor de laptop, stroom, goede stoelen erachter, een deur die dicht kan… Nou, WiFi aan, VPN verbinding naar werk, en gaan.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Yup, cupping dus.
En toen:
Dus, de banden zijn gewisseld, en het maakt meer verschil dan ik verwachtte.
Voor zaten Kuhmo Solus 4 all-seasons met nog 2,2 en 2,4 mm. Achter zaten Goodyear Vector 4 all-seasons met een mm of 5 en aanzienlijke cupping.
Nu rondom nieuwe Michelin Energy Saver + banden, en dat rijdt aanzienlijk fijner. Directer sturen, minder deinen en zwalken, meer communicatie over wat de banden van het sturen en het wegdek vinden, minder trillen en flink wat stiller. Zuiniger ook, maar nog geen idee hoeveel.
Het kost een duit (zeker als je de aanschaf van 4 winterbanden + 4 stalen velgen meerekent) maar all-season banden zijn het niet voor mij, da’s wel duidelijk.
Afgelopen tank, op veel goedkopere stookolie getankt in België, ging trouwens verdraaid zuinig.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
En dan te bedenken dat je er nu de meest ‘beroerde’ Michelin banden eronder hebt liggen die ze kunnen leveren Dan moet die oude meuk wel heel slecht zijn.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Beroerd in welk opzicht? ANWB en ADAC beoordelen de band positief. Ik doe 35k km per jaar ongeveer, in een oliestoker met 92 paarden. Ik hecht meer aan zuinigheid en slijtvastheid dan aan heel hard een bocht kunnen nemen.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…