de ruimste van de twee ringen moet in de ronde uitsparing op de bovenste foto;
de dikkere van die ringen, hoort denkelijk als pakking tussen het kunsstof kapje en de metalen behuizing van de drukregelaar;
maar waar kan ik het mini-ringetje en de twee ijzeren kogeltjes kwijt? het zal toch wel ergens goed voor zijn …
Goh, weet niemand dit ...
Dat is jammer, want door tijdnood ben ik dan gedwongen om de regelaar met alleen de nieuwe grotere ringen weer terug in elkaar te zetten.
Groet, Roel
Ik heb hem nog nooit open gemaakt, maar ik heb gehoord dat de kogel achter de ontlastbout zit….
Ik heb m ook nog nooit uit elkaar gehaald, maar het lijkt mij dat het kogeltje achter de veer hoort te zitten in een soort zitting. Het zou kunnen dat het oude kogeltje daarin vast zit en als je er een tik op geeft dat het dan los komt.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Als je nou ook even de voorraadbol eraf schroeft, dan zie je daar een plaatje met een boutje en daaronder kun je een kogeltje vinden.
En idd. onder de ontlastschroef zit ook een kogeltje.
Ik vermoed dat dat kleine rubber ringetje van foto 3 de afdichting van de ontlastschroef is, dat zie je vanzelf als je die er helemaal uit draait.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
aha, weer drie stapjes verder, ik kan wieder weiter knutselen
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Het plastic kapje dicht echter nog steeds niet goed af dus? Weet je zeker dat het daar vandaan komt? Niet een ring vergeten bij de voorraadbol?
Precies, na alles goed drooggepoetst te hebben zette ik er een 500W lamp op om goed te kunnen kijken: de afdichting of liever de naad onder het kapje, daar licht het lhm-groen op …
ik heb het misschien niet zorgvuldig genoeg gedaan, want die twee ringen zitten tegen elkaar en om dat goed op z’n plek te hoeden was nogal lastig door de druk die je op die springveer moet zetten om het kapje er weer op te schroeven …
ik zal het denk ik nog een keer over moeten doen, op goed geluk of is er misschien een handigheid zodat het wel ‘feilloos’ gaat?
bedankt voor alle goede inlichtingen so far trouwens …
dit is trouwens opgelost hoor, uiteindelijk met een kant en klaar gerevideerde drukregelaar van Chyparse;
er moest nog een ringetje in in het binnenste van, zie bovenste foto, de gietijzeren behuizing rechts; daar moet een gaatje geboord worden om aan de bovenkant iets los te krijgen waardoor de nieuwe ring erin kan in het binnenste van het gietijzeren, voor mij een brug te ver om te doen op dat moment …
op deze foto dus pal onder de zichtbare ring, maar daarvoor moet eerst het binnenstuk, binnen de ring, eruit gedraaid worden …