Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Beste Picasso liefhebber,
Het zal u op dit forum niet zijn ontgaan dat de nieuwe C4 Picasso afgelopen jaar het levenslicht zag. Meerdere media, waaronder Autoweek, hebben de importeur eind 2013 verzocht om een duurtester om deze voiture voor langere tijd in te zetten en te beoordelen. De duurtester van Autoweek mag al bijna weer terug naar Citroën, maar niet zonder het eerste model Picasso, de Xsara Picasso, bij een duotest te betrekken. De bedoeling is om een vergelijk te maken tussen de auto van toen èn nu.
Zijn er liefhebbers die hun Xsara Picasso op korte termijn voor een middag willen afstaan voor fotografie en eeuwige roem? Auto’s die schoon èn schadevrij zijn, liefst met een 2.0 HDi motor komen in aanmerking! Locatie van de fotoshoot: omgeving Hoofddorp/Amsterdam. De beoogde dag is komende woensdag 18 juni.
We horen het graag!
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 25-12-2012
- Xsara Picasso Difference II
Ze hebben een middag foto’s gemaakt met mijn Xsara Picasso als model. Ik heb het resultaat nog niet in Autoweek terug gezien.
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Het resultaat staat er deze week in. Mooie foto’s maar een erg mager artikel. Er wordt ook niet gesproken over de Xanea wat het prototype van de Picasso was en eerder dan de Scenic verscheen.
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 25-12-2012
- Xsara Picasso Difference II
Ik vond het resultaat ook nogal tegenvallen: ze hebben een hele middag foto’s gemaakt en we hebben veel over beide auto’s gepraat. Ik heb even in de C 4 Picasso duurtester gereden en de redacteur even in mijn Xsara Picasso. De Xsara is (in mijn ogen) niet alleen handiger omdat de achterstoelen geheel kunnen worden verwijderd, of omdat de la onder de passagiersstoel meer kan bevatten, maar de XP heeft ook een beter zicht naar schuin rechtsachter, een dashboard dat wél in één keer te overzien is én: ik kan achter mijzelf zitten in de XP, dit lukte niet in de C4P!
(ik ben 1.96m lang). Verder natuurlijk de wat vreemde opmerking over het inleggen van de 5e versnelling: ik ben bij die beweging werkelijk nog nooit in de buurt van mijn dashboard-kastje geweest!
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Zelf heb ik 250.000 km met Xsara Picasso’s en 150.000 met C4 Picasso’s in totaal gereden en binnenkort ga ik een nieuwe C4 Picasso bestellen. De Xsara was inderdaad wat opbergmogelijkheden de meest praktische.
Er paste een normale laptop in het vloervak achterin wat bij de C4 Picasso al niet meer mogelijk was. Ook de laden onder de stoelen waren perfect. Bij de nieuwste uitvoering past daar volgens mij alleen nog een paraplu in.De 2.0 HDI in de Xsara was een heerlijke motor.
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 25-12-2012
- Xsara Picasso Difference II
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Ook vreemd is dat ze een diesel met een benzine uitvoering vergelijken. Dat is appels en peren vergelijken. Wat mij ook opvalt is dat de kleur van de C4 Picasso veel blauwer is dan in werkelijkheid. Heeft met de kleurendruk van het blad te maken.