33 van de 34
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 Volgende > 
   
Gert z’n Xsara coupé VTR 1.6 16V:  Einde van een geweldige reis!
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 juli 2014 03:56 PM
  [ # 481 ]

Blijkbaar breken niet alleen de veren van Citroën zelf…

Je ging toch met de BX op vakantie? Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 oktober 2014 09:39 PM
  [ # 482 ]

Een tijdje terug de magische grens van 2ton gepasseerd!

Inmiddels zitten we nu op ongeveer 204,*** kilometers, 20duizend in een jaar tijd! Das véél kilometers vind ik…

Van het weekend wat onderhoud gepleegd aan de remmerij achter, door de roestvorming zou ze hierdoor niet door de apk komen dit jaar:


Dit was de slechtste remschijf.. .

Alleen nu staat de Xsaar weer bij de garage, ik had gisteren bij het wisselen van de wielen een spelling ontdekt op de Rv wiel.. Conclusie wiellager kapot, en dat kon écht niet in 2maanden gebeuren. De garage was coulant en gaf de fout toe (ze hadden 2maanden geleden alles vóór nagekeken!) van niet goed nakijken! Dus hoef ik alleen de materiaal kosten te betalen..

Nu ze er toch staat komt er gelijk een nieuwe apk erop, daar zou ze volgende week maandag eigenlijk een afspraak voor hebben..


Voor de rest blijven we rijden met sinds kort VTR logo loos:

Zucht, nieuwe heb ik al liggen dus zo snel mogelijk in orde maken..

De enigste wat ik me zorgen maak is dat de koppeling niet erg fijn meer pakt na mijn idee. Is het een hydraulische koppeling of een normale koppeling zoals bij de BX?

Wordt vervolgt!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 13 oktober 2014 09:56 PM
  [ # 483 ]

Gert, de remschijf vervangen helpt op termijn niet natuurlijk, een dergelijk roestpatroon op je remschijf komt vaak door een slepende remklauw. De remklauw weer gangbaar maken en ontluchten dus, anders ben je in no time weer terug bij af.

Verder lekker bezig Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 oktober 2014 10:20 PM
  [ # 484 ]

De remklauwen zijn gangbaar, alleen de roest bleef er zitten, was te diep ingevreten..

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 oktober 2014 09:37 PM
  [ # 485 ]

Volgens mij heeft jouw auto een normale koppeling. En je klacht doet mij het meest denken aan een druklager dat niet fris meer is.

Profiel  
 
Luuk1983
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 14-08-2014

- Xsara 1.6 16V Coupe
Gepost: 16 oktober 2014 10:05 AM
  [ # 486 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Een tijdje terug de magische grens van 2ton gepasseerd!

Er vallen me twee dingen op aan de foto:

1) Je hebt volgens mij behoorlijk doorgereden, want om de temperatuurmeter van de koelvloeistof en het water zo te krijgen moet ik behoorlijk doorgassen Wink

2) Ik zie dat je een ‘rood gebied’ in de toerenteller hebt, die heb ik niet in mijn VTR. Is dat iets wat veranderd is bij de phase III ofzo?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 oktober 2014 10:55 AM
  [ # 487 ]

Bij een PH2 staat de KVS temp altijd veel hoger dan bij een PH3 dash.

Hetzelfde geld voor de klokken, die zijn in een PH3 nieuwer. Waar PH2 werkt met 80-100-120 heeft een PH3 90-110-130 km/h.
Persoonlijk vind ik ze in een PH3 fijner af te lezen. Ook in het donker.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 oktober 2014 11:01 PM
  [ # 488 ]

Door flink door te rijden krijg je de olie temp… indd hoog…  Laughing


Maarr, goed nieuws:

https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=26gprx


We mogen weer een jaartje legaal rijden! De wiellager zat trouwens muur en muurvast was een 1,5 dagtaak om die los te krijgen… Blij dat ik alleen het materiaal kosten daarvan moest betalen..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 oktober 2014 11:06 PM
  [ # 489 ]

Die olie temp krijg je heel makkelijk zo hoog. Bij mij elke dag, zodra je van de snelweg af ben zakt die ook weer snel.

Kan je de winter weer door met een APKtje Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 december 2014 10:39 PM
  [ # 490 ]

Vraag:


Ik merk als ik de auto hoog in de toeren laat lopen (wel op temperatuur de motor) , dat ze een beetje inhoud. Wat zou dat kunnen betekenen?

Ik heb ook het idee dat ze niet echt meer vloed reageert..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 december 2014 10:43 PM
  [ # 491 ]

Wanneer zijn er voor het laatst nieuwe bougies ingezet?

Is je bobine al eens vervangen?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 december 2014 11:09 PM
  [ # 492 ]

Bougies iets meer als 30,000 kilometer geleden verwisseld.
Bobine ook 30,000 kilometer geleden verwisseld (liep vaak op 3 cilinders toendertijd)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 december 2014 11:43 PM
  [ # 493 ]

De mijne heeft na 30k wel graag nieuwe bougies, maar LPG is daar wat gevoeliger voor.
Loopt daarna merkbaar beter.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 december 2014 12:02 AM
  [ # 494 ]

Dan weet ik genoeg.. Dan heeft ze even wat aandacht wéér nodig..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 december 2014 08:23 AM
  [ # 495 ]

Bij mij is het eigenlijk ook zo dat bij het onderhoudsinterval van 20k het de laatste 2 a 3k allemaal wat minder wordt.
Dus een beurtje (soms in combi met nieuwe bougies) kan kleine wonderen doen Wink

Als dat het niet is, dan zal je idd even verder moeten kijken.

Profiel  
 
 
33 van de 34
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook