Als de verdeler zelf niet is vastgelopen in de lagers lijkt me toch niet zo moeilijk om een andere verdeler te vinden welke als donor kan dienen, je hebt immers alleen het onderdeel nodig waarvan de nokjes afgebroken zijn. Dus vrijwel iedere verdeler komt er voor in aanmerking van ducellier ongeacht de verdere staat.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Dankdankdankjewel voor de goede tip. Met een tandartshaak!! het afgebroken stukje los kunnen krijgen. Vanmiddag vlakbij huis een stoomverdeler ophalen en dan moet het weer gefikst zijn.
Jammer dat ie nu net één winter de straat niet op mag.
Starten en lopen!
Van het voorjaar nog even netjes afstellen.
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Zat die verdeler niet 180 graden verkeerd? Ik vind het erg raar dat de verdeler niet vastzit en die twee nokken afbreken. Goe dat ze het weer doet! Heb je mooi drie maanden tijd voor wat klusjes, die je niet doet in het rijseizoen.
Thierry
Gefeliciteerd Paul!
Als die verdeler 180 fout zit loopt ie toch niet?
Heeft dat verbindingsschijfje niet een mechanisme om wat trilling op te kunnen vangen?
Misschien werkte dat niet meer? (weet niet meer precies hoe het zat bij GS)
Precies, 180 graden verkeerd kan nooit, ik heb er gewoon mee gereden, tijdens rijden en niet na dom sleutelen is het gesneuveld.
180 graden verkeerd kan ook niet want de nokjes zijn net iets uit het midden geplaatst.
Of er een soort van trillingopvangmechaniek inzit durf ik niet te beweren.
Gewoon domme pech denk ik. Ooit met een renault 4 een dergelijk ding gehad, een klein asje tussen de nokkenas en de stroomverdeler domweg overmidden.. Deed toen ook niets meer.
Wil van de rechter aandrijfas ook de hoezen gaan vervangen, die zijn ook niet zo best meer. Ook een stuk benzine leiding op de tank is slecht, kan ik ook gaan doen.
En met tanken lekt er ook ergens wat, in het inspectieluikje zit alles op de plek. Ik gok iets met de vulslang.
Hoef me dus niet te vervelen. Helaas is mijn schuurtje niet verwarmd. Of het er in de winter van komt weet ik nog niet, zien we wel.
Even wat geleend van een ander forum:
Dat meenemerschijfje kan toch een beetje heen en weer schuiven?
Nou ja anyway, het is opgelost.
Bij GS wil trouwens de plastic benzinevulpijp wel eens scheuren, m.n. bij het ontluchtingstuitje.
Gaat ie ook van stinken als je met open raam rijdt.
Succes met het opsporen!
Vandaag de GS uit de schuur gereden en gekeken waar de benzine lekkage vandaan komt.
Een gat in de vulslang die op de tank gemonteerd zit.
Voor zover ik kan zien bestaat de vulslang uit twee delen. Bij mij dus het onderste deel kapot. Ik heb nog een vulslang liggen van een GSA berline van 1981. Zou dat gaan passen op mijn brak van 1975?
Als het de rubberen vulslang is, dan gaat het zonder problemen passen. De vulhals van hard kunsstof is een geheel ander verhaal. Die zijn tussen GS en GSA niet uitwisselbaar. De gsa heeft een rozet aan de vulopeningzijde. de GS heeft alleen een klein flensje om de hals te kunnen monteren aan het spatscherm.
teveel citroenen
Mooi, proberen we hem te monteren. Hoop dat het gaat lukken want de slang die heb liggen is knoerdhard.
Dat drie maanden stilstaan is niet zo vruchtbaar.
Inmiddels is de tank met vulhals weer dicht.
Nog een volgend probleem:
LHM lekkage, remleiding r.a. defect.
Het is de krul om de draagarm die lek is.
Ik dacht dat ze nog te bestellen waren bij Franzose.de maar helaas.
Wie heeft er nog een goed idee waar ik het kan bestellen?
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Clubmagazijn, Chevronics, eBay. Of een Citroën garage die zelf leidingen kan maken.
Thierry
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Daniel Engelhardt levert ze wel: http://www.franzoesische-klassiker-shop.de/epages/63117739.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/63117739/Products/5007
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Dank!
We gaan bestellen.
Ben vorig jaar benaderd door een medeforumer dat hij wel heel erg graag mijn GS Break wilde overnemen. Helaas is die PM door mij toen verwijderd.
Naam: Peter denk ik????
Stuur graag een PM, anders gaat hij binnenkort op de markt.