Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 27-09-2012
- C25 2.5 TD camper met Burstner ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- ZX 1.8 i Aura Automaat
- 2CV AK 250
V-zesserke schreef:Ik schreef het toch er zijn nog creatievelingen op deze aardkloot!
uit arremoei geboren afwijking bedoel je ...
2CV AK250 652cc, 1960
Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Armoede dwingt tot creativiteit.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Was het niet de week van de armoede deze week?
Vandaag de winter banden (Goodyear UG 8) er weer op. Vooral bij het optrekken merk je het verschil met de zomer (energie) banden.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Bij mij zijn de voorwinterbanden versleten en komen er 2 nieuwe op. Bij de dealer aangegeven dat ik toch erg graag NIET weer de Bridgestone Blizzak er onder wil hebben, die dingen gleden in de regen regelmatig alle kanten op
Gelukkig was de leasemaatschappij mij al voor geweest en hebben ze tegenwoordig Vredestein als voorkeursmerk voor de winterbanden. Dat vind ik dus helemaal niet erg
Pakweg 7000km met Dunlop winterbanden gereden en ik moet zeggen dat het uitstekend bevalt. Afrolgeluiden alleen bij lage snelheden hoger, bij hogere snelheden juist minder. Ik ben niet erg enthousiast over de Energy Savers van Michelin trouwens. Juist bij kruissnelheid maken deze banden een bepaald afrolgeluid dat lijkt alsof er iets met de aandrijfassen mis is ofzo. Als ik het moet omschrijven: een zacht bonkend geluid. Dit geluid is met die winterbanden helemaal afwezig. Maar ja, die Energy Savers gaan lang mee…...in mijn geval helaas. Komt denk vanwege het harde rubber, dé reden dat ik deze banden in de winter op sneeuw gewoonweg gevaarlijk vind. Je glibbert alle kanten uit.
Deze winter ga ik op wintersport met de DS3, dus daarom maar eens winterbanden er onder laten steken.
Ik ben voor de Continental Wintercontact TS850 gegaan, net als TS. Op de standaard velgen, dus 195/55/16.
Maar ik ben er “nog” niet echt heel te spreken over… Hij stuurt vanuit het middenpunt van het stuur al heel gevoelig, zoekerig en zwaar.
Ik heb het idee dat ik continu aan het corrigeren ben en dat iedere mm dat ik het stuur draai de auto al van richting verandert.
Zomerbanden heb ik altijd op 205/55/17 Michelin Pilot Exalto’s gereden. Heerlijke banden, en niet heel nerveus met rechtdoor rijden op de snelweg. Ik heb ook nog een hele tijd op de michelin energy savers gereden, ook niet nerveus en zoekerig.
Wat kan ik hier aan doen? Moet het nog inslijten? Ik heb nu zo’n 600km gereden.
Banden spanning heb ik op 2.4 voor, 2.6 achter staan.
Je gaat van een 205 naar 195, 10mm minder brede band dus. Is het een tikfoutje of ben je echt naar een lagere winterband gegaan met ook nog eens een kleinere velg? Geen 195/65/16?
Je rijdt nu op een wat smallere band, maar wel met een zachtere compound. Dat het dus wat zwaarder stuurt zou kunnen, maar “zoekeriger” ligt vrijwel zeker aan de breedte.
Qua spanning: 2.6 achter is bedoeld voor een vol beladen auto. Laat eens zakken naar 2.4?
Ik heb de standaard stalenvelgen gebruikt, 195/55/16 waren de energy savers, en nu ook de nieuwe winterbandjes op 195/55/16
Als vergelijking bedoelde ik dat de zomerbanden met iets grotere velg, velen malen rustiger en minder corrigerend recht door reden.
Ja ik heb hem op spanning voor een vol beladen auto. Reed ik met de zomer banden ook.
De DS3 was altijd volgend mij wel zoekerig, met weinig doodpunt in je stuur, maar met de grotere velgen waren de reacties minder voelbaar als je aan het stuurzat op hoge snelheid.
Maar 205/55/17 is niet de ‘normale’ maat voor de DS3, dat is 205/45/17, die 5,x% afwijking tov 195/55/16 kan wellicht ook nog meetellen in je rijgevoel.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ow ja, zit net even te kijken idd, 205/45 R17. my bad
maar voor de winterbanden op de stalenvelgen heb ik de juiste maat iig
Banden zijn goed gemonteerd, uitlijning was nog geen paar maanden oud.
Hij voelt als een boot iig, wollig en elastiekerig. om het maar even te omschrijven. Dat zware elastiek gevoel is vooral merkbaar als je vanuit rechtdoor, gaat sturen. En dat gevoel versterkt het moeten corrigeren, want bij het minste geringste moet ik corrigeren.